کد خبر: ۴۰۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۵۹
تحریم خارج از چارچوب سازمان ملل علیه ایران

اظهارات مقامات امریکایی علیه ایران پس از گزارش پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت

آفتاب‌‌نیوز : جرج بوش رئیس جمهور امریکا گفته است: این ( قطعنامه) گامی مهم در فرستادن پیامی روشن به رژیم ایران بود مبنی بر اینکه دنیا به ایران اجازه نمی دهد سلاح هسته ای سازد.
وی همچنین رای آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مورد گزارش ایران به شورای امنیت را پایان دیپلماسی ندانست و گفت: تلاش دیپلماتیک فشرده ای برای بازداشتن ایران از ساخت سلاح هسته ای آغاز شده است.
کاندولیزارایس، وزیر خارجه امریکا نیز گفته است امیدواریم رژیم ایران این پیام روشن را شنیده باشد.
به دنبال افزایش فشار امریکا، دونالدرامسفلد وزیر دفاع امریکا نیز ایران را بزرگترین حامی تروریسم خواند.
جان مک کین سخنگوی دولت امریکا نیز گفته است اگر لازم باشد تحریم بر علیه ایران را خارج از چارچوب سازمان ملل دنبال می کنیم. مک کین در کنفرانس امنیتی در مونیخ گفت: هر گزینه ای باید روی میز باقی بماند. تنها یک چیز بدتر از حمله نظامی است و آن ایران مسلح به سلاح هسته ای می باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز ایالات متحده اعلام کرده است که بر روی دیپلماسی برای متوقف کرن ایران متمرکز شده اما حمله نظامی را هم از دستور کار خارج نکرده است.
رویترز به نقل از جرج بوش می نویسد: امریکا از شورای امنیت می خواهد از نفوذ خود برای تقویت خواسته آژانس مربوط به غنی سازی و فرآوری، همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی هسته ای و بازگشت به مذاکرات استفاده کند.
بوش این اقدامات را برای کسب اعتماد توسط رژیم ایران ضروری دانسته است.
اما ایران در اقدامی تلافی جویانه اعلام کرده که بازرسی های سازمان ملل را محدود و غنی سازی در مقیاس صنعتی را آغاز خواهد کرد.
یک دیپلمات امریکایی در گفت و گو با رویترز و در ارتباط با این پیام ایران گفته است: لحن ایران نشان می دهد که آنها به جای مذاکره رویارویی و مواجهه را انتخاب کردند.
بوش همچنین گفته است: ادامه سرپیچی رژیم ایران تنها باعث انزوای بیشتر آنها از دنیا و تضعیف آرزوی مردم ایران برای زندگی بهتر می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین