کد خبر: ۴۰۳۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶

زمزمه تغییر معاونت پارلمانی وزارت ارشاد

در راهروهای ساختمان مجلس شورای اسلامی،زمزمه هایی مبنی بر تغییر معاونت پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گوش میرسد.
آفتاب‌‌نیوز :
زمزمه تغییر معاونت پارلمانی وزیر ارشاد در راهروهای مجلس بعد از کشمکشهای بسیار سرانجام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر کرد. حالا رضا صالحی امیری به مجلس برای تصدی این وزارتخانه معرفی شده است و در صورت گرفتن رای اعتماد، با این که عمر حضورش در کابینه چند ماه بیشتر نخواهد بود اما انتظارات از او اصلا کم نیست. بخش بزرگی از این انتظارات را انتصاباتی تشکیل می دهد که خیلی ها پیشبینی اش را می کنند از جمله تغییر معاونت پارلمانی و البته سخنگوی وزارت فرهنگ.

با توجه به زمزمه های جدی این تغییر در راهروهای مجلس شورای اسلامی، سراغ دو نماینده رفتیم تا نظرشان را درباره رابطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس بدانیم. فاطمه ذوالقدر نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عزل و نصبها بعد از ورود وزیر جدید را کاملا طبیعی می داند و درباره معاونت پارلمانی این وزارتخانه می گوید "قطعا بهتر است تعامل میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمیسیون فرهنگی مجلس بیش از پیش باشد و پیشنهاد می کنم تعداد جلسات میان وزارتخانه و کمیسیون فرهنگی افزایش پیدا کند چرا که هرچقدر مسولین وزارتخانه بیشتر از نظرات کمیسیون فرهنگی بهره‌مند شوند بدون شک برای مردم هم بهتر است”.

احمد مازنی دیگر نماینده تهران و از همکاران فاطمه ذوالقدر در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در پاسخ به سوال اصلاحات نیوز مبنی بر اینکه نظرتان در خصوص زمزمه های تغییر در ساختار معاونان وزارت ارشاد ازجمله معاونت پارلمانی چیست و آیا نیازی به تغییر احساس می شود می گوید ” اگر وزیر تصمیم بر تغییر معاون پارلمانی اش را داشته باشد و اگر با اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس مشورت کند، ما نیز نظراتمان را دراختیار جناب وزیر قرار خواهیم داد”.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد، حسین نوش‌آبادی است، کسی که وجهه وساطتش میان وزارت و مجلس در غبار سخنگویی وزارت فرهنگ و ارشاد گم شده است و به خاطر پررنگ بودن روی سخنگویی سکه‌ آقای نوش‌آبادی، خیلی‌ها اساسا از وجود این معاونت مطلع نیستند. البته سخنگویی او هم چندان تعریفی ندارد. نوش آبادی همان کسی است که بارها در موارد مختلف مواضع خلاف نظر علی جنتی و دولت تدبیر و امید اتخاذ کرد و با اظهارنظر معروفش درباره لزوم توبه استاد شجریان، جایگاه ویژه ای نزد محافظه کاران یافت.

با زمزمه های بازتعریف جایگاه معاونت پارلمانی وزارت ارشاد و همچنین تعیین سخنگویی هماهنگ با سیاست های وزارت فرهنگ دولت حسن روحانی، مسلما روزهای آینده روزهایی پر از خبر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین