کد خبر: ۴۰۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۸

روسای دانشگاه شهید بهشتی هم بر کنار شدند

آفتاب‌‌نیوز :  "زاهدي" وزير علوم، تحقيقات و فناوري امروز در اين مراسم از خدمات بيست ساله "هادي نديمي" در رياست دانشگاه شهيد بهشتي تقدير كرد و" حميد لطيفي" را به سرپرستي اين دانشگاه منصوب كرد.

گفتني است، دكتر هادي نديمي در آبان ماه سال 1363 رياست دانشگاه شهيد بهشتي را برعهده گرفت. وي استاد معماري دانشگاه شهيد بهشتي است.

در مراسم مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد دانشگاه شهيد بهشتي،" ضميري "مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در اين دانشگاه در سخناني با بيان اينكه دكتر نديمي سالها عمر شريف خود را در اعتلاي فرهنگ دانشگاه صرف كرده است، ويژگي مهم وي را اخلاق و منش معنوي دانست و گفت: اين خصوصيات براي ما بسيار ارزشمند بود و صفاي باطن وي را مي‌توان از بهترين امتيازاتش دانست.

وي اعتلاي امور فرهنگي و ترويج امور ديني را طراز مهمي از شخصيت رييس سابق دانشگاه شهيد بهشتي عنوان كرد و افزود: تعامل و جلوگيري از حركات افراطي و تفريطي در دانشگاه، در شرايطي كه مسايل و مشكلات مختلفي پديد مي‌آمد، از امتيازات ويژه مديريتي دكتر نديمي بود.

مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهيد بهشتي خرد ورزي و منطق سالاري را از ويژگيهاي مثبت رييس سابق دانشگاه شهيد بهشتي برشمرد و افزود: مباحث در زمان دكتر نديمي بر مبناي انديشه بود، وي اكثر اوقات خود را در دانشگاه سپري مي‌كرد و پيگير مسائل دانشگاه بود.

وي با ابراز اميدواري از اينكه دكتر لطيفي جايگزين ارزشمندي براي دكتر نديمي باشد، درباره ويژگيهاي دكتر لطيفي نيز اظهار كرد: تفكر بسيجي، پركار بودن، اخلاص، پشتكار‏ي و تلاش بي وقفه در پژوهشكده ليزر از امتيازات وي است.

ضميري از دكتر لطيفي خواست تا در ارتقاي سطح علمي دانشگاه و رساندن آن به جايگاه واقعي بكوشد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهيد بهشتي افزود: اهتمام به توليد علم‏، پيدا كردن ساز و كار مناسب براي اسلامي شدن دانشگاه‌ها و جهت گيري معنوي و اخلاقي و تاكيد بر مهرورزي و پرهيز از انتقام جويي از مسايل مهمي است كه مسؤولان جديد دانشگاه بايد مدنظر داشته باشند.

وي افزود: سعه صدر و برخورد محبت‌آميز و استفاده از تجارب نيروهاي گذشته باعث حركات رو به جلو براي دانشگاه مي‌شود.

وي توجه به ارتقاي علوم انساني را امري مهم برشمرد و افزود: علوم انساني بايد ارتقا يابد و با اين رويكرد اسلامي و بومي شدن دانشگاه‌ها رو به پيشرفت خواهد بود.

مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهيد بهشتي در پايان ضمن حمايت از تحقيقات هسته‌اي و برنامه‌هاي دولت دراين باره، اقدام نشريات اروپايي در توهين به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) را محكوم كرد..

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین