کد خبر: ۴۰۴۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

جلال طالبی: مگر حقیقی چه مشکلی دارد؟/با این حرف‌ها شخصیت کی‌روش را پائین می‌آوریم

جلال طالبی می‌گوید دیگر تنها هدف رفتن به جام‌جهانی نیست، ما به جام جهانی می‌رویم و باید آنجا هم نتایج خوبی بگیریم.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم ملی فوتبال کشورمان پس از نتایج خوبی که در مقابل ازبکستان و کره جنوبی به دست آورد، برای بازی مقابل سوریه با مشکلاتی روبه رو شده است. مصدومیت چند بازیکن از جمله دروازه بان تیم ملی که با کلین شیت هایش یکی از نقاط مثبت تیم ملی در بازی های اخیر بوده و یک زد و خورد مجازی جدید که پس از لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی بین سرمربی و فدراسیون فوتبال درگرفته است، مشکلاتی است که تیم ملی با آنها روبه رو است و درباره آنها با جلال طالبی که پیش از این در برهه ای سرمربیگری تیم ملی را برعهده داشته است حرف زدیم.

 

*وضعیت الان تیم ملی را چطور می بینید؟

خوشبختانه تیم ملی از لحاظ روحی روانی در موقعیت خوبی قرار دارد. بچه ها بازی قبل با کره را بسیار خوب انجام دادند و آماده بازی با سوریه هستند. البته مشکلاتی هم ممکن است وجود داشته باشد، از جمله صدمه دیدن چند بازیکن از جمله آقای بیرانوند دروازه‌بان‌مان که امیدوارم مشکل چندانی نداشته باشد و ایشان هم به بازی برسد. بچه ها خوشبختانه در این چند بازی که در باشگاه‌هایشان داشتند نشان دادند آماده هستند. از طرفی هم سوریه برای ما تیم راحتی نیست ولی فکر هم نمی کنم بتواند به آن صورت مشکلی برایمان ایجاد کند. و ما احتمالا در مالزی نتیجه خواهیم گرفت و ان شالله منتظر شروع مجدد مسابقات در نیمه دوم مقدماتی جام جهانی خواهیم ماند.

*اگر بیرانوند نرسد، در آخرین خبرها آمده که اخباری به جای او بازی می کند که تجربه بازی ملی ندارد. اردو و بازی تدارکاتی تیم ملی هم حذف شد نظر شما چیست؟

حقیقی مگر چه مشکلی دارد؟ او که در جام جهانی برای ما بازی کرده اشتباهی بازی کرده یا کارش درست بوذه که برای جام جهانی انتخاب شده؟ چرا در نبود بیرانوند او بازی نمی کند؟ در هر صورت نظر مربی و کادر فنی مهم است و من فکر می کنم اگر احیانا قرار بود تنها یک بازی تدارکاتی برای کسب تجربه خصوصا برای دروازه‌بان باشد، فایده چندانی نداشت. دروازه بان در یک بازی که نمی تواند با خط دفاعی هماهنگ شود. حتی با 5 بازی هم در هیچ جای دنیا دروازه بان با خط دفاعی هماهنگ نمی شود. این بازی برگزار می شد یا نمی شد، زیاد توفیری نمی کرد. گرچه اگر این بازی انجام می شد، بهتر بود ولی برای هماهنگی دروازه بان با بازیکن های خط دفاع مشکلی حل نمی کرد.

*درجناح چپ هم میلاد محمدی مصدوم است و وحید امیری هم دیروز مصدوم شد و شاید به بازی با سوریه نرسد. 

من فکر نمی کنم وحید امیری نرسد. بیرون آمدن ایشان از زمین به صورتی نبود که مشکل جدی ای باشد. ان شالله هم که می رسد ولی ما بازیکن به اندازه کافی داریم. قبلا هم که محمدی بازی نمی کرد ما بازیکن های دیگری جای او داشتیم. الان هم به مشکل نخواهیم خورد، به خصوص جلوی سوریه که آن قدر هم نمی تواند برای ما مشکل ساز باشد. از نظر بازیکن مشکلی نیست فقط ممکن است از نظر هماهنگی بچه ها مشکل باشد که آن هم همانطور که گفتم بچه ها در باشگاهها خوب بازی کردند و درخشیدند و حداقل در حد بالایی ظاهر شدند. این است که می گویم مشکل چندانی نخواهیم داشت.

*یک سری گفت و گوهایی بین سرمربی تیم ملی و آقای عابدینی از فدراسیون فوتبال بر سر لغو اردوی تیم ملی درگرفته است.

ما با این مسائل آشنایی داریم. 5 سال است که بنا به دلایل گوناگون این گفت و گوها با آدم های مختلف از سرپرست تیم تا مسوول رسانه ای و حتی دبیر فدراسیون به دلایل مختلف انجام می شود. این هم مشکلی نیست و این بار هم حل می شود. واقعا هم چیزی نیست. این حرف ها نباید به جراید کشیده شود و باید اینها را بین خودشان حل کنند اما متاسفانه اینقدر بی خبری هست که رسانه ها به دنبال تیتر کردن چنین موضوعاتی هستند. این حرف ها هم شخصیت حقوقی فدراسیون را پایین می آورد و هم شخصیت مربی تیم ملی را و رسانه ای کردن آنها درست نیست.

*روی عملکرد تیم هم می تواند تاثیر منفی بگذارد؟
برخورد آقای کی روش از نقطه ضعف نیست که بخواهد برای بچه های تیم ملی مشکلی به وجود بیاورد. ایشان هر موقع صحبت کرده از موضع توانایی و قدرت کاری و مسوولیتش صحبت کرده و این موجب ناراحتی بچه ها نیست و تاثیر منفی نخواهد داشت. شاید حتی انگیزه بازیکنان را بالاتر هم ببرد. یک مقدار این کارها سیاست کاری است برای اینکه بچه های تیم ملی را بیشتر در اختیار داشته باشند و بگویند من از حق شما دفاع می کنم و شما هم باید بیشتر برای تیم ملی تلاش کنید. اما این کارها در نهایت درست نیست و بهتر است به عنوان انسان های عاقل و بالغ روبه روی هم بنشینند و مشکلات را حل کنند، بدون اینکه به جراید کشیده شود که من خواننده از روزنامه ها بخوانم که آقای کی روش یا آقای عابدینی یا آقای تاج چه گفتند.

*سرمربی تیم ملی هم توقعاتی دارد.

به نظر من آقای کی روش نباید خیلی خودش را درگیر این مسائل کند. ایشان با شرایط و امکاناتی که در اختیارش هست 5 سال است که آشنا است. فدراسیون هم در حد توانش خواسته های ایشان را برآورده کرده. ممکن است که کم و کسری هم باشد ولی فدراسیون بیش از این توانایی ندارد. یک مقدار باید احترام بیشتر باشد و کمتر در حوزه کاری هم دخالت کنند. اینها چیزهایی است که قطعا هم آقای کی روش و هم بقیه می دانند. کی روش بهتر است داخل اینگونه بحث ها نشود و ذهنش را درگیر مسائلی نکند که او را از هدفی که در ذهنش است و هدف تیم ملی و مردم ما است دور کند.  الان رسیدن به جام جهانی دیگر تنها هدف ما نیست، نتایح خوبی هم باید بگیریم. به نظرم از این گروه بالا رفتن کار دشواری نیست و ما باید جز تیم هایی باشیم که در جام جهانی هم نتایج خوبی می گیریم.
منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین