کد خبر: ۴۰۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۹:۲۶
ادعای نشریه ی امریکایی یو اس نیوز

موشک های بالیستیک BM-25 کره ی شمالی در ایران!

آفتاب‌‌نیوز : این منبع ناشناس مدعی شد ایران تنها 18 فروند از این موشک ها را در اختیار دارد که برد آنها تا اسراییل و ترکیه می رسد اما برد آنها می تواند بیشتر نیز بشود. به طوری که یکی از خبرنگاران ادعا کرده است، این موضوع می تواند مساله ی «گسترش سلاح های کشتار جمعی» تلقی شود.

پیتر بک رییس بنیاد بین المللی «گروه بحران بین المللی» بر این باور است که باید با اطلاعات منعکس شده در این نشریه ی امریکایی را با احتیاط برخورد کرد.

وی گفت: «ما باید با اطلاعاتی که درباره ی همکاری های نظامی ایران و کره ی شمالی در رسانه ها منتشر می شوند با احتیاط زیاد برخورد کنیم. به یاد داریم که در سال گذشته رسانه ها خبر داده بودند که کره ی شمالی آماده ی انجام آزمایش هسته ای می شود؛ که دیدیم چنین نشد.»

وی در توضیحش ادامه داد که سیاستمداران غربی اغلب از این تراوش های رسانه ها برای شکل دهی به باور جمعی جامعه سوء استفاده می کنند. چنین وضعیت هایی قبل از این هم وجود داشته و علاوه بر آن پایه ی اغلب این خبرها شایعات و گمانه زنی ها هستند. ما تاکنون هیچ سند معتبری درباره ی همکاری نظامی ایران و کره ی شمالی در اختیار نداریم.»

در ضمن وی این امر را نیز رد نکرد که خبر نشریه ی امریکایی می تواند حقیقت داشته باشد. و ی در این باره گفت: «روشن است که کره ی شمالی علاقه مند به فروش سلاح های خود است و در این راستا به دنبال پیدا کردن مشتری است. بدون شک احتمال همکاری نظامی ایران و کره ی شمالی وجود دارد و اگر اطلاعات این نشریه ی امریکایی صحت داشته باشد خبر بدی برای همه ی ماست.»
البته این نکته را نباید فراموش کرد که هدف نشریات غربی از قبیل یو اس نیوز از انتشار اینگونه اخبار این است که ضمن برقراری ارتباط بین پرونده ایران و کره شمالی نشان دادن چهرهای منفی و تهاجمی از نیروی نظامی ایران است که هدف نهایی انان توجیه رفتارهای غیر قانونی خود در برخود با ایران میباشد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین