کد خبر: ۴۰۵۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

زیردریایی‌های روسیه عازم سوریه شدند

روسیه 3 زیردریایی خود را برای مشارکت در عملیات ضدتروریستی عازم آب‌های سوریه کرده‌است.
آفتاب‌‌نیوز : سه زیردریایی روسی برای ملحق شدن به ناوگان کشتی‌های جنگی روسیِ حاضر در سواحلِ سوریه، به‌سوی این کشور حرکت کردند.

به گزارش پرس تی وی، این زیردریایی‌ها به موشک‌های کروز و موشک‌های بالدار کالیبر مجهز هستند.

فرماندهی نیروی دریایی بریتانیا که حرکت دو زیردریایی اتمی «شوکا- ب» و یک زیردریایی دیزلی- الکتریکی «پالتوس» را رصد کرده، از پیوستن آنها به ناوگروه مذکور خبر داد.

یکی از مقام‌های ارشد نیروی دریایی بریتانیا به روزنامۀ ساندی‌تایمز گفت:«زیردریایی‌های روسیه اکنون در دریای مدیترانه هستند.»

به نوشتۀ این روزنامه، این خبر موجب نگرانی ناتو شده‌است که بیم آن دارد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان حملۀ نهایی به حلب را صادر کرده و در این حمله از این زیردریایی‌ها استفاده کند.

این در حالی است که یکشنبه (9 آبان) نیز روزنامۀ روس‌زبان روسیسکایا گازتا گزارش داد ناوشکن پیشرفتۀ اسمتلیوی جمعه (7 آبان) بندر سواستوپول، واقع در شبه‌جزیرۀ کریمه، را به مقصد آب‌های سوریه ترک کرد.

دولت مسکو اواخر مهر امسال نیز ناوهواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف و چندین کشتی جنگی دیگر را به دریای مدیترانه اعزام کرده‌‎‌ بود.

مقام‌های روس می‌گویند هدف از اعزام این ناوها به آب‌های سوریه، تقویت قوای سوریه در منطقۀ خاورمیانه است.

ناوهواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف همراه با مجموعه‌ای از کشتی‌های جنگی روسیه حرکت می‌کند که رزم‌ناوِ موشکی «پتروس کبیر» یکی از آن‌هاست. علاوه بر این می‌توان به دو کشتی بزرگ «سورومورسک» و «آدمیرال کولاکوف» اشاره کرد که با شماری از کشتی‌های کوچک‌تر عازم سواحل سوریه هستند.

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف تنها ناو هواپیمابر نیروی دریایی روسیه است؛ این ناو در تابستان 2015 تعمیر و نوسازی و اخیراً به چند جنگنده و بالگرد جدید مجهز شده‌است.

روسیه در بندر طرطوس، واقع در غرب سوریه، یک پایگاه دریایی دارد و سامانه‌های موشکی اس-300 را در این پایگاه مستقر کرده‌است؛ مسکو اعلام کرد هدف از این اقدام، تأمین امنیت این پایگاه است.

ناوهای روسیه در حالی به آب‌های سوریه اعزام می‌شود که مسکو عملیات هوایی خود را علیه گروه تروریستی داعش در در این کشور عربی جنگ‌زده از 8 مهر 1394 بنا به درخواست دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، آغاز کرده‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
..... پوتین .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین