کد خبر: ۴۰۵۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نمایش مستند «ماشین روز قیامت»، افتتاح تئاتر "محال هم ممکن است"، اجرای نمایش باران گرفت، حضور انیمیشین آنتراکت در تایوان، نمایش خسته نباشید در دانشگاهی در آمریکا و ... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : مستند «ماشین روز قیامت» به کارگردانی  سودابه مرادیان در پردیس سینمایی چارسو، رونمایی، اکران و نقد می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پردیس سینمایی چارسو، مستند «ماشین روز قیامت» به کارگردانی  سودابه مرادیان با حضور ناصر صفاریان (کارگردان و منتقد سینما) و حبیب احمدزاده (نویسنده و محقق) اکران و نقد می‌شود.

این مستند نگاهی دارد به جانبازان اعصاب و روان بستری در آسایشگاه تهران، سرداران خاموش هشت سال دفاع مقدس . در خلاصه این فیلم آمده است: «ماشین روز قیامت  تصویری است از قربانیان جنون تاریخی بشر که روز به روز، بیشتر در سیاهی  فراموشی خودخواسته‌شان فرومی‌روند، گم شده و محو می شوند...»

این مستند که محصول مرکز موسیقی بتهوون است، شنبه 15 آبان ماه ساعت 18 در پردیس سینمایی چارسو واقع در تقاطع خیابان جمهوری و حافظ، اکران، نقد و رونمایی خواهد شد. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت به سایت تیوال و پردیس سینمایی چارسو مراجعه کنند. ورود به جلسه نقد برای عموم آزاد خواهد بود.

«ماشین روز قیامت» که از مجموعه مستندهای مرکز موسیقی بتهوون است یکشنبه 16 آبان ماه با حضور ناصر صفاریان و مجید قیصری در شهرکتاب قم نیز اکران، نقد و رونمایی خواهد شد.

"محال هم ممکن است " با حضور رحمت امینی افتتاح شد

با حضور مدیر شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی  "محال هم ممکن است " به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش، عصر دوشنبه 10 آبان‌ماه نمایش "محال هم ممکن است " به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی احمد مایل با حضور جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر همچون دکتر رحمت امینی مدیر شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، دکتر قطب الدین صادقی، علی اصغر راسخ راد مدیر اداره تئاتر و خانه نمایش، سیروس کهوری نژاد،  سیروس همتی، علی برجی و ... اجراهای خود را آغاز کرد.

در ابتدای آیین افتتاح این نمایش رحمت امینی ضمن  ابراز خرسندی از حضور دوباره احمد مایل به عنوان یکی از دانش آموختگان موفق دانشگاه هنر در سالهای دور، گفت: احمد مایل در گذشته در میان تئاتری‌ها چهره پرکاری بود و حالا خوشحالم که با این نمایش بعد از مدت‌ها به صحنه تئاتر بازگشته و امیدوارم از او اجراهای بیشتری را در آینده شاهد باشیم.

همچنین امینی از علی اصغر راسخ راد مدیر خانه نمایش به‌خاطر پویایی هرچه بیشتر این مجموعه و فراهم آوردن بستر مناسب برای حضور کارگردانان مطرح تئاتر همچون محسن قصابیان، حسین فرخی، عزت الله مهرآوران و... تقدیر کرد.

در ادامه سیروس همتی نویسنده "محال هم ممکن است " نیز در تائید گفته‌های دکتر رحمت امینی با بیان اینکه طرح دواجرایی شدن نمایش‌ها در دوره مدیریت راسخ راد باعث حضور شورانگیز گروه‌های تئاتری شده، گفت: که تاکنون هیچگاه فضای اداره تئاتر را اینطور سرزنده ندیده‌ام و امیدوارم این راه بیش از پیش  برای تئاتری ها هموار باشد. 

نمایش " محال هم ممکن است " با بازی منوچهر علیپور، سپیده پهلوان‌زاده ، محمدشایان طهماسب‌پور، فرشته محمدی ، کوروش رخشنده پی تا 28 آبانماه  ساعت 18 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 نمایش باران گرفت به نیاوران آمد

نمایش " باران گرفت" به کارگردانی سیدمحمدرضا سعادتی از 11 آبان ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران  به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینیش های هنری نیاوران نمایش "باران گرفت"،نمایش مذهبی ،اجتماعی است که برخلاف نمایش های تعزیه و نمایش‌های مذهبی که روایتگر واقعه کربلا هستند، به روان کاوی شخصیت های واقعه کربلا پرداخته است.

ویژگی این نمایش در این است که از زاویه دیگر به عشقی که در واقعه کربلا موج می زند پرداخته است.عشقی که بین همه شخصیت‌های کربلا رواج دارد.عشق امام حسین (ع) به حقیقت که دراین راه همه چیزش را فدای این عشق می‌کند ،عشق مسلم به مولایش که دراین راه ازجانش نیز می‌گذرد،عشق یزید وعبیدالله به حکومت و قدرت که برای به دست آوردن آن به هر رذالتی دست می زنند و...

علی سلیمانی ،محمد هادی قمیشی، خسروبام داد،امیر عباس توفیقی ،علیرضا چاووش،امیر حسن زاده ،فرهاد خسروی فر ،تارابهرامی بازیگران این نمایش هستند و میلاد اکبرنژاد نیز نویسندگی این نمایش نامه را به عهده داشته است.

نمایش باران گرفت از 11 تا 28 آبان ماه هر شب به جز شنبه ها ساعت 20 درسالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برروی صحنه خواهد رفت . علاقه‌مندان برای تهیه بلیط این نمایش می توانند از طریق سایت TIK8  ویا گیشه فرهنگسرای نیاوران اقدام کنند.

حضور «آنتراکت» در جشنواره انیمیشن کوآندو تایوان

انیمیشن کوتاه «آنتراکت» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در ادامه حضور بین المللی خود به بخش مسابقه ششمین جشنواره بین المللی کوآندو تایوان راه یافت و با آثاری از کشورهای مختلف به رقابت خواهد پرداخت.

این جشنواره در سال ۲۰۱۱ توسط دانشگاه ملی هنر تایپه با هدف ایجاد یک چشم‌انداز غنی از فرهنگ، هنر و علوم انسانی تأسیس شد و امروزه یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشن آسیا است. امسال ۲۴۰۰ انیمیشن از ۸۴ کشور برای حضور در جشنواره شرکت کرده اند. ششمین دوره جشنواره کوآندو ۳۰ اکتبر تا ۵ نوامبر برابر با ۹ تا ۱۵ آبان 95 در شهر تایپه پایتخت تایوان در حال برگزاری است.

این انیمیشن واکنشی به کودک کشی در جهان محصول باشگاه فیلم سوره، پیش از این در جشنواره های خارجی انیمیشن سئول (سیکاف)، انیمیشن مستقل کره جنوبی، خیرونای اسپانیا، آلترناتیو رومانی و جشنواره فیلم های ایرانی لندن به نمایش درآمد.

خردمندان هم اکنون در حال تولید نخستین فیلم سینمایی خود با نام «بیست و یک روز بعد» است تا برای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.

«آنتراکت» برگرفته از «entract» کلمه ای فرانسوی و به معنای حدفاصل بین دو پرده موسیقی است. فیلم نیز در فاصله بین دو قطعه موسیقی روایت می شود. ایده «آنتراکت» برگرفته از داستان تک تیراندازی اسرائیلی است که در جریان جنگ 2014 غزه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ادعا کرد در یک روز توانسته 13 کودک فلسطینی را هدف قرار دهد.

عوامل انیمیشن «آنتراکت» عبارتند از نویسنده و کارگردان: سیدمحمدرضا خردمندان، کارگردان فنی و هنری: بهزاد رجبی پور، مدیر تولید: علیرضا رنجبر شورابی، مدل سازی شخصیت: محمدعلی شاکری، حسین عظیمی، مدلسازی محیطی سه بعدی: سعید خالقی، امید نژادنیک، توحید توانا، انیماتور: اعظم مهدی زاده، طراحی استوری بورد: میثم برزا، رندر و شیدینگ: علیرضا رنجبر شورابی، امید نژادنیک، سعید خالقی، کامپوزیت: محمد افشانی، کانسپت: مجتبی نادرلو، طراحی صدا و میکس: علیرضا علویان، موسیقی: حامد ثابت، تدوین: ابوذر حیدری، تهیه کننده: محمدرضا شفاه، محصول: باشگاه فیلم سوره حوزه هنری.

برگزاری مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «قبیله من»

مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «قبیله من» شنبه ١٥ آبان ماه ساعت ١٩:٣٠در باغ فردوس برگزار می‌شود.

در این افتتاحیه علاوه بر عوامل این فیلم هنرمندان سرشناسی حضور خواهند داشت. بعد از مراسم افتتاحیه و امضای پوستر در ساعت ٢١ فیلم سینمایی قبیله من در گروه هنر و تجربه اکران خود را آغاز خواهد کرد.

غلامرضا آزادی، کارگردان «قبیله من» فیلمش را اینگونه معرفی می‌کند: «قبیله من» افسانه شهری است به عظمت یک جهان اما کوچک، به کوچکی رویای پسرکی پنج ساله که گذرش به سینما می‌افتد و زندگی‌اش به آن گره می‌خورد، مثل طبیعت یک پیوند، تا پرواز کند در میان نور و رنگ و تاریکی و روشنایی.

«قبیله من» داستان آدم‌های عاشقی است که گرمی نفسشان به سرفه‌های خشک و سوزان سیاست زمان دچار نشده، داستان دلبستگی آدم به عاشقی است. گرم و صمیمانه. 

«قبیله من» داستان عشق‌هایی است، که افسانه‌های امروزاند... و ما همه تماشاگر آنیم»

این فیلم که سال ١٣٩٠ به تهیه کنندگی فریال بهزاد مقابل دوربین رفته است با وجود حضور در جشنواره‌های مختلف خارجی تا به حال فرصت اکران در داخل کشور را پیدا نکرده بود

استفاده از نابازیگران از ویژگی‌های «قبیله من» است که در کنار اصغر بیچاره عکاس فقید سینما به نقش‌آفرینی در این فیلم می‌پردازند. 

شما غیر ممکن را ممکن ساختید/ تقدیر از کودکان کار هنرمند 

نمایش «آری یا نه؟» دوشنبه شب دهم آبان ماه با حضور تعداد زیادی از تماشاگران و هنرمندان با تجلیل از بازیگران کودک این اثر نمایشی به اجرای خود در پلاتو اجرا تئاترشهر پایان داد. 

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «آری یا نه؟»  به کارگردانی حسین دوشنبه شب دهم آبان ماه با حضور تعداد زیادی از تماشاگران و هنرمندان  از جمله مرضیه برومند، خسرو احمدی، علی اصغر دشتی با تجلیل از بازیگران کودک این اثر نمایشی به اجرای خود در پلاتو اجرا تئاترشهر پایان داد. 

بگلو مدیر موسسه خیریه «سروای مهر» پس از پایان اجرای نمایش ضمن تقدیر از گروه اجرایی نمایش بیان کرد: به اعتقاد من مجید رحمتی و یارانش در گروه اجرایی نمایش «آری یا نه؟» یک امر غیر ممکن را ممکن کردند چرا که این بچه های نازنین وقتی در غیر از این مکان نمایشی حضور دارند، اجازه ای برای اجرای کارهای اینچنین ندارند بنابراین جای تشکر ویژه دارد که آقای رحمتی فضایی را باز کرد تا توانمندی کودکان کار دیده شوند. 

وی ادامه داد: من امیدوارم این شروع بسیار ارزشمند، پایانی نداشته باشد تا ما بتوانیم این عزیزان را در اوج ببینیم، این هنرمندانی که امروز در صحنه تئاتر هنرنمایی کردند کودکان کاری هستند که نه دلسوزی ما بلکه به حمایت مستمر ما احتیاج دارند و تلاش برای اجرای چنین نمایش گامی موثر در گسترش چنین فعالیت هایی است. 

مجید رحمتی کارگردان نمایش «آری یا نه» هم در آیین پایانی اجرای نمایش ضمن تقدیر از پریسا مقتدی رییس پیشین تئاتر شهر در برنامه ریزی برای اجرای این نمایش و تلاش پیمان شریعتی رییس تئاترشهر و کارکنان واحدهای مختلف این مجموعه  برای تامین امکانات اجرایی نمایش  تقدیر کرد. 

بر اساس این گزارش در پایان اجرا با حضور مرضیه برومند ، پیمان شریعتی و بگلو مدیر موسسه سروای مهر روی صحنه هدایایی به رسم یادبود به هنرمندان نوجوان گروه اجرایی اهدا شد.

نمایش «آری یا نه» به نویسندگی حسین جمالی ، کارگردانی مجید رحمتی ، بازی مسیح کاظمی و علیرضا کی منش و حضور تعدادی از کودکان کار از جمله عرفان احمدزاده، امیرحسین رضایی، سهراب حیدری، فیروز غلام حضرتی  در پلاتو اجرا تئاتر شهر روی صحنه رفت. 

تقابل شخصیت‌های داستان‌های نظامی در «مجنون‌تر از مجنون»

«مجنون‌تر از مجنون» از 16 آبان ساعت 19در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی «همای سعادت»، این نمایش به قلم و کارگردانی سوگند فیروزی اجرا می‌شود و رکسانا فیروزی، سوگند فیروزی، عرفان قسمتی، محسن مسیحا و امیرحسین یوسفی از بازیگران آن هستند.

در این نمایش شخصیت‌های داستان‌های نظامی از جمله لیلی، مجنون، شیرین و خسرو و فرهاد در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند. 

در خلاصه این نمایش آمده است: فرهاد برای رسیدن به شیرین، لیلی را در بند می‌کشد به تصور اینکه مجنون شیرینش را ربوده است.

 فرهاد کوه کن دیگر کوه نمیکند و برای خسرو تابوت می‌سازد. در این نمایش شخصیت‌های داستان به دلیل خاک گرفته شدن کتاب های نظامی توسط مردم، به جان هم  می‌افتند...

«مجنون‌تر از مجنون»  از 16 آبان تا 5 آذر هر شب ساعت 19 در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک 261، طبقه چهار، واحد 5 اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال www.tiwall.com بلیت تهیه کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به سعید دولتی مشاور کارگردان، فرشید حاجیان دستیار کارگردان، متین زرین نگار منشی صحنه، رکسانافیروزی گریم، محمودرضا محمدی خواننده و مطهره کشاورز مشاوررسانه‌ای اشاره کرد.

انجمن دوستی ایران و هند به تماشای «آخرین انار دنیا» می‌نشینند

نمایش «آخرین انار دنیا» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، روز پنجشنبه 13 آبان‌ماه میزبان انجمن دوستی ایران و هند خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، شبکه انجمن دوستی ایران با سایر ملل به ریاست دکتر غلامرضا سیدان روز پنجشنبه 13 آبان‌ماه ساعت19:30 به تماشای نمایش «آخرین انار دنیا» می‌نشینند. در این اجرا علاوه بر سفیر هند، سفرا و نمایندگان فرهنگی و هنری برخی دیگر از کشورهای مهم دنیا نیز حضور خواهند داشت. همچنین دکتر سولماز صدقی، مشاور هنری انجمن دوستی ایران و هند، اسپانسر و حامی مالی این اجرا خواهد بود.

دکتر سولماز صدقی ـ مستندساز و آرشیتکت ـ ضمن تشکر از «رامونا شاه» ـ مدیر روابط بین‌الملل گروه ـ برای پیشنهاد و معرفی نمایش «آخرین انار دنیا»، هدف از برگزاری این اجرای ویژه را گسترش روابط هنری میان دو کشور ایران و هند و ایجاد فرهنگ بین دو ملل عنوان کرد و گفت:«دوست داشتیم از این طریق، سفیر هند و سفرای کشورهای دیگر با فرهنگ و هنر تئاتر کشور ما آشنا بشوند».

هزینه‌های برگزاری اجرای ویژه «آخرین انار دنیا» در روز 13 آبان‌ماه، بر عهده انجمن دوستی ایران و هند با حمایت شرکت «سولمازدیزاین» است.

محمد سایبانی، حسین اصیلی، الهام اسکندری، بهنام پانیزه، سارا شاهی، میراث پری‌دار، سعید عیسایی، وحید فراهانی، الناز امینی و فاطمه احسان‌فر ایفای بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «آخرین انار دنیا» تا 22 آبان‌ماه در سالن سایه تئاترشهر اجرا خواهد داشت. این نمایش به دلیل استقبال خوب مخاطبان، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته در دو نوبت17:30 و 19:30 به روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند از طریق سایت تیکت به نشانی www.Tik8.com نسبت به پیش‌خرید بلیت اقدام بکنند.

نمایش و نقد و بررسی «خسته نباشید!» در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا

فیلم سینمایی «خسته نباشید!» محصول سازمان سینمایی حوزه هنری در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا با حضور کارگردان نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری ، فیلم سینمایی «خسته نباشید!» به کارگردانی مشترک افشین هاشمی و محسن قرایی روز چهارشنبه 12 آبان ماه در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه ایالت یپنسیلوانیا (PSU) آمریکا اکران می‌شود و بعد از نمایش فیلم جلسه بحث وتبادل نظر برای دانشجویان این دانشگاه صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است این نمایش فیلم با همکاری دپارتمان فیلم و مدیای این دانشگاه و با حضور افشین هاشمی یکی از کارگردانان «خسته نباشید!» برگزار خواهد شد.

فیلم سینمایی «خسته نباشید!» که تندیس بهترین فیلم اول و بهترین کارگردان اول شانزدهمین جشن خانه سینما را دریافت کرده، داستان زوجی است که به ایران می‌آیند اما اختلافاتی دارند و …

حسام محمودی، جلال فاطمی، غوغا بیات، فرزاد باقری، رویا افشار و … بازیگران «خسته نباشید!» هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین