کد خبر: ۴۰۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۲

مربی دوپینگی برکنار شد

آفتاب‌‌نیوز :
در این ارتباط شوراي مركزي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ بعد از جلسه سه‌شنبه خود، "مجيد رحيمي" را به مدت هشت سال از مربيگري كشتي از تاريخ ‪۸۴/۱۰/۱۵‬ تا ‪ ۹۲/۱۰/۱۵‬محروم كرد ه و به فدراسيون كشتي اعلام کردبراي ابطال كارت مربيگري وي اقدام كند.

دكتر "علي طاهري" سخنگو و دبير اجراي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ گفت: رحيمي مربي "حسن مرادقلي" كشتي‌گير ‪ ۱۶‬ساله‌اي است كه از داروي ممنوعه "فوروسمايد" كه دارويي براي كاهش وزن است، استفاده كرده است.

مرادقلي از جمله كشتي‌گيراني است كه در جريان هفته پاياني ليگ برتر كشتي‌آزاد باشگاه‌هاي ايران از او نمونه‌گيري شد و بعد از مشخص شدن نتيجه مثبت‌اش در اظهارات خود عنوان كرده كه به توصيه مربي از اين دارو استفاده كرده است.

طاهري در ادامه به سن كم اين ورزشكار (زير سن قانوني ‪ ۱۸‬سال) اشاره كرد و گفت: بعد از بررسي اظهارات اين ورزشكار شورا در جلسه خود مربي او را مقصر اصلي دانسته و براي مرادقلي يكسال محروميت درنظرگرفت .

سخنگوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ افزود: در هفته پاياني ليگ برتر كشتي /‪ ۱۵‬دي ماه سال جاري/، از چهار كشتي گير نمونه‌گيري شد كه نمونه دو تن از آنان مثبت اعلام شده است.

"وحيد جلالي بهار" كشتي‌گير ديگري است كه او نيز از داروي غير مجاز فوروسمايد استفاده كرده بود كه وي به هم مدت دو سال از تاريخ ‪ ۸۴/۱۰/۱۵‬از حضور در مسابقات واردوهاي تيم ملي محروم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین