کد خبر: ۴۰۵۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

نیروهای عراقی در ۱۶ کیلومتری فرودگاه موصل/شرایط بد جوی عملیات در شرق موصل را مختل کرد

در حالی که شرایط جوی نامساعد در محور شرق موصل موجب شده تا نیروهای عراقی به طور موقت عملیات نظامی خود را به حالت تعلیق درآورند. فرماندهی پلیس فدرال عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای پلیس فدرال تنها ۱۶ کیلومتر با فرودگاه موصل فاصله دارند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، رائد شاکر جودت، فرمانده نیروهای پلیس فدرال در بیانیه‌ای گفت: نیروهای فدرال توانستند ۱۲ روستا را در ورودی‌های شهر حمام العلیل آزاد کنند.

جودت گفت: نیروهای ما تنها ۱۶ کیلومتر با فرودگاه موصل فاصله دارند و نیروهای پلیس فدرال برای آزادسازی بقیه مناطق در جنوب در حال پیشروی هستند.

نیروهای عراقی در محور شهر حمام العلیل در جنوب موصل پیشروی سریع داشته و قصد دارند مرزهای اداری جنوب و جنوب غربی حمام العلیل را تحت کنترل بگیرند. در این راستا با اعضای داعش درگیر شده‌اند.

المیادین گزارش داد: نیروهای عراقی از دو محور در تلاش برای ورود به حمام العلیل هستند، در حالی که نیروهای حشد شعبی نیز امروز روستاهای جدیدی را آزاد کردند. نیروهای حشد همچنین تپه تاریخی السیف در غرب موصل را بعد از درگیری با نیروهای داعش آزاد کردند.

این درحالی است که وضعیت در محور شرق خوب نیست. سایت شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از سرلشکر حیدر فاضل از نیروهای ویژه عراق اعلام کرد که این نیروها امروز به دلیل شرایط جوی نامساعد که قدرت دید را از آنها گرفته همچنان در مواضع خود در طول محور شرقی موصل باقی مانده‌اند.

فاضل افزود: امروز این نیروها در این محور هیچ پیشروی نداشتند. چراکه وجود طوفان دید جنگنده‌ها و پهپهاد ها را کور کرده است. از محله گوگجلی در شرق موصل که در مرزهای شهر موصل قرار دارد دیگر صدای سلاح شنیده نمی‌شود. تنها صدای تیراندازی‌های پراکنده به گوش می‌رسد در حالی که برخی حملات توپخانه‌ای مواضع داعش را هدف می‌گیرد.

این توقف عملیات در این محور بعد از ورود نیروهای عراقی به داخل موصل بعد از بیش از دو سال است. طی ساعات گذشته ارتش عراق وارد جنگ خیابانی در موصل شده است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق پیشتر تاکید کرد که نیروهای عراقی از شمال وارد موصل شده و ساختمان تلویزیون موصل را به تصرف خود در آوردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین