کد خبر: ۴۰۶۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

میشل عون رسما سعد حریری را نامزد پست نخست‌وزیری کرد

با اعلام حمایت نبیه‌بری از نامزدی سعد حریری و برای نخست‌وزیری لبنان، وی آرای لازم فراکسیون‌های مختلف پارلمان را به دست آورد و از سوی میشل عون برای تشکیل دولت مکلف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 با حمایت فراکسیون‌های اصلی "المستقبل"، "امل" و "تغییر و اصلاح" و برخی دیگر از فراکسیون‌های پارلمان لبنان سعد حریری، رهبر ائتلاف میشل عون رسما سعد حریری را نامزد پست نخست‌وزیری کرد14 مارس و جریان المستقبل آرای لازم برای تصدی نخست‌وزیری را به دست آورد.

بعد از اعلام حمایت فراکسیون المستقبل از نامزدی سعد حریری برای تصدی پست نخست‌وزیری فراکسیون امل به رهبری نبیه بری،‌رئیس پارلمان لبنا نیز از نامزدی حریری برای این پست حمایت کرد.

نبیه بری که امروز (پنجشنبه) به منظور مشارکت در رایزنی‌های پارلمانی الزام‌آور برای تعیین نخست وزیر وارد کاخ بعبدا شده بود حمایت خود را از حریری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،این درحالی است که میزان حمایت‌ها از نخست وزیری سعد حریری تاکنون به ۱۱۷ رای از مجموع ۱۲۷ رای رسیده است اما شبکه المیادین گزارش داد که فراکسیون حزب‌الله لبنان هیچ کسی را برای تصدی این پست نامزد نکرده است.

قرار است میشل عون رئیس‌جمهور جدید لبنان امروز سعد حریری را در سایه رایزنی‌های پارلمانی که از روز گذشته شروع و امروز تکمیل می‌شود مامور تشکیل کابینه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین