کد خبر: ۴۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۸

چین: قطعنامه اروپا راه را برای مذاکرات هموار می کند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری شین هوا، کونگ چوان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: سه کشور اروپایی برای یافتن راه حلی مناسب باید به مذاکرات خود با ایران ادامه دهند و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز باید در حل این مسأله نقش اصلی را ایفا کند. 

وی خاطرنشان کرد که پیام اصلی رأی روز شنبه اعضای شورای حکام در حقیقت درخواستی از سوی شورای امنیت برای حمایت از آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایفا نقش اساسی خود بوده است. 

چوان ادامه داد که قطعنامه اروپا در حقیقت یادآوری می کند که تمامی کشورها و قدرت ها باید به معاهده ان.پی.تی وفادار بمانند و پکن بر این باور است که این قطعنامه راه را برای مذاکرات هموار می کند. 

وی گفت: این قطعنامه آژانس را ملزم نمی کند که ایران را به شورای امنیت بفرستد و هنوز امیدهایی برای حل مناقشه هسته ای ایران با همکاری آژانس وجود دارد و پکن اکنون امیدوار است که این جریان  هر چه سریعتر پایان بپذیرد. 

وی ادامه داد: چین از تمامی کشورها می خواهد با صبر و بردباری و نگاهی مثبت برای حل این بحران قدم بردارند. 

از سوی دیگر نماینده چین در سازمان ملل نیز خواستار ادامه مذاکرات بین ایران و کشورهای اروپایی شد و گفت: چین در این زمان ترجیح می دهد که این مناقشه از طریق گفتگو سه کشور اروپای و ایران حل شود و هنوز فرصت موجود دارد که با ارایه راه حلی مناسب این بحران از طریق تلاش های دیپلماتیک حل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین