کد خبر: ۴۰۶۵۵۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
عصبانیت مشاور ارشد دولت‌‌بوش از تلاش‌‌های جان‌کری برای تسهیل روابط مالی شرکت‌های بین‌المللی با ایران

برای جان‌کری حذف‌تحریم‌ها کافی نیست/ او تبدیل به‌دلالی برای کسب‌و‌کار ایران شده

کری می‌خواهد بانک‌های غیر‌امریکایی بدون توجه به قوانین و مقررات امریکا و بدون ترس از تبعات مجازات‌های احتمالی تحریم امریکا به روابط مالی با ایران بپردازند.برای کری حذف تحریم‌ها کافی نیست. او می‌خواهد تبدیل به واسطه‌ای برای روابط بانک‌ها در زمینه دادن وام و اعتبارات به ایران شود. این موضوع امتیازی فراتر از آن چه در مفاد برجام ذکر شده به ایران خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «الیوت آبرامز» یکی از مشاوران ارشد سیاست خارجی دولت جمهوری‌خواه جورج بوش رییس‌جمهوری پیشین امریکا در مشاور ارشد دولت‌بوش: جان‌کری تبدیل به دلالی برای کسب و کار ایران شده استیادداشتی انتقادی به موضع وزیر امو خارجه امریکا در قبال ایران اشاره کرده و گفته است در حالی که وزارت خزانه‌داری امریکا در تلاش است تا قوانین ایالات متحده را علیه ایران اعمال کند، جان کری به بانک‌های خارجی می‌گوید که این موضوع را نادیده بگیرند و در ایران سرمایه‌گذاری کنند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او در این یادداشت می‌نویسد: «در تاریخ ۳۱ اکتبر جان کری وزیر امور خارجه امریکا کارزار قابل‌توجه خود برای تقویت و تعمیق کسب و کار و همکاری اقتصادی با ایران را ادامه داد. او در سخنرانی خود در چتم‌هاوس در لندن گفته بود ایران شایسته اعتبار داشتن در سهم خود در معاملات بین‌المللی است. این برای ما و تمام جهان مهم است که مطمئن شویم که پس از لغو تحریم‌ها مانعی برای کسب و کار با ایران باقی نمانده است. این تنها و تنها و خیلی ساده با حسن نیت در روابط بین‌المللی امکان‌پذیر خواهد بود. من آرزو می‌کنم و امیدوارم که بانک‌های بزرگتر نیز آماده ارائه وام و اعتبارات به ایران باشند. آنان اجازه مجاز به این کار هستند اما هنوز هم تا حدودی ریسک‌هایی به دلایل مختلف باقی مانده‌اند.» 

الیوت ابرامز در ادامه می‌نویسد: «علیرغم اقدامات آنان علیه منافع امریکا، کری باز هم می‌خواهد که ما عقب‌نشینی کنیم و به اقتصاد ایران کمک کنیم. برای کری حذف تحریم‌ها کافی نیست. او می‌خواهد تبدیل به واسطه‌ای برای روابط بانک‌ها در زمینه دادن وام و اعتبارات به ایران شود. این موضوع امتیازی فراتر از آن چه در مفاد برجام ذکر‌شده به ایران خواهد بود. کری در حال ارائه مشاوره‌ای بد به بانک‌هاست؛ مشاوره‌ای که‌ در تناقض با عملکرد وزارت خزانه‌داری امریکا است. 

برای جان‌کری حذف تحریم‌ها کافی نیست/ او تبدیل به دلالی برای کسب‌و‌کار ایران شده

«ادام زوبین» به نشریه «ویکلی‌استاندارد» در ماه اکتبر گفته بود: «امریکا هم‌چنان به قانون ممنوعیت معاملات دلاری با ایران برای شرکت‌ها پایبند است.» در نتیجه، می‌بینیم که وزارت خزانه‌داری در تلاش است تا قانون امریکا را اعمال کند در حالی کری می‌گوید بانک‌های خارجی باید این قوانین را نادیده بگیرند و نهایت سعی و کوشش خود را برای معامله با ایران به عمل آورند.»

او در ادامه می‌افزاید: «کری می‌خواهد بانک‌های غیر‌امریکایی بدون توجه به قوانین و مقررات امریکا و بدون ترس از تبعات مجازات‌های احتمالی تحریم امریکا به روابط مالی با ایران بپردازند. این در حالیست که در صورت رابطه با ایران، این وزارت خزانه‌داری امریکا خواهد بود که مجازات‌ها را علیه طرف معامله‌کننده با ایران اعمال خواهد کرد. وزارت امور خارجه امریکا نه کنترل و نه هیچ نقش معناداری در تصمیم‌گیری و اجرای قوانین دارد. بنابراین به نظر می‌رسد که وضعیت پیچیده است اما در واقع ساده است کری تبدیل به فروشنده‌ای برای ایران شده است و به بانک‌ها فشار می‌آورد تا با اشخاص و شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
4
9
حالا هی بگه امریکا دشمن
امریکا فلان
بابا به خدا کدخدای جهان بودن شایستگی میخواد به حرافی کردن نیست
درود بر جان کری
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
8
2
یا خودتون ساده اید یا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
2
8
درود بر جان کری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
2
با حرف و شعار نميشه كه دنيا را مديريت كرد بايد در عمل و ثابت كرد براي مثال يك دلار يعني يك ريال پول ايران ولي براي ما ايرانيها مي فروشد4000 تومان(1 دلار=4000 تومان)
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
2
4
دورود بر جان کری
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
3
0
کاش لا اقل اون قدر جرات داشتید که همه نظرات رو بذارید
یه عده آمریکا رو بزک میکنند و شما قطعا مصداق این افراد هستید تا دیر نشده توبه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
2
1
شتر در خواب بیند پنه دانه! عمق حماقت شبه رسانه ای یعنی همین!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین