کد خبر: ۴۰۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۳:۵۸

نامزد شش جایزه اسکاردر تهران اکران می شود

آفتاب‌‌نیوز : فیلم "شب بخیر و موفق باشی" ساخته جورج کلونی که در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، از روز دوشنبه 24 بهمن در سینما فرهنگ و سانس آخر برخی سینماها با زیرنویس فارسی به نمایش عمومی درمی‌آید.

این فیلم کاندیدای شش جایزه اسکار در زمینه بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش اول مرد، فیلمنامه غیراقتباسی، فیلمبرداری و طراحی هنری است و همچنین نامزد شش جایزه آکادمی فیلم بریتانیا در زمینه‌های بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه، بازیگر مرد نقش اول و دوم و تدوین است. "شب بخیر و موفق باشی" در عین حال نامزد چهار جایزه گلدن گلوب نیز شده بود که نصیبی از جوایز نبرد. این فیلم از جشنواره فیلم ونیز برنده جوایز فیبرشی و فیلمنامه شده و در بخش‌های بهترین فیلم و بازیگر مرد نیز نامزد بوده است.

داستان "شب بخیر و موفق باشی" درباره خبرنگار و مجری معروف تلویزیونی امریکا به نام ادوارد مورو است که در اوج دوران مکارتیسم با این سناتور امریکایی به مبارزه برمی‌خیزد.

فهرست عوامل "شب بخیر و موفق باشی" عبارتند از کارگردان: جورج کلونی، نویسنده فیلمنامه: گرنت هسلوف و جورج کلونی، مدیر فیلمبرداری: رابرت السویت، تدوین: استفن میریون، بازیگران: دیوید استراترن، جورج کلونی، رابرت داونی جونیور و پاتریشیا کلارکسون. محصول 2005 امریکا.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین