کد خبر: ۴۰۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۲۳
پورمحمدی:

می خواهند مردم را بی اعتماد کنند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آفتاب "مصطفي پورمحمدي" طي سخناني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران به تاثير انقلاب اسلامي بر ديگر كشورها به خصوص كشورهاي جهان سوم اشاره و خاطرنشان كرد: شاهديم كه در  فلسطين اشغالي، لبنان و عراق حركت‌هايي در جهت استقلال و ايستادگي در برابر استعمار به وجود آمده که اين‌ها ناشي از تاثير انقلاب اسلامي است. 

وي خطاب به مردم ايران ادامه داد: اگر شاهديم كه برخي سر و صدا مي‌كنند و نمي‌خواهند ما راه پيشرفت و شكوفايي را ادامه دهيم، به خاطر تاثير حركت شماست. اين سر و صداها از بابت سلاح هسته ای نيست چون آن‌ها خود مي‌دانند كه ما بر گفته و پيمان خود وفاداريم و هيچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده‌ايم، ما خود قرباني اين سلاح‌ها بوده‌ايم و هر روز نيز شاهديم كه يكي از جانبازان ما به خاطر اين سلاح‌هاي شيميايي به شهادت مي‌رسد و ماهميشه داشتن اين سلاح را تقبيح كرده‌ايم. 

پور محمدي با تاكيد بر اين كه ملت و دولت ايران راه خود را مدبرانه و آگاهانه انتخاب كرده  گفت: دشمنان بدانند كه ملت ايران از راه خود بر نمي‌گردد و اين راهي است كه با استواري و تدبير ادامه خواهد داشت .ما سعادت خود را در ادامه اين راه مي‌دانيم.
وزير كشور تصریح کرد : اين مسير تازه‌اي نيست؛ ملت ايران اين مسير را طي 27 سال پيموده است. آن‌ها فكر مي‌كنند كه اگر پنج نفر دور هم بنشينند و تصميمي در مورد ما بگيرند ملت ما از مسير خود بر مي‌گردد. آن‌ها بايد بدانند كه ملت ما هوشيار است و به تكليف خود آگاه.
وي گفت: ادامه اين راه چون گذشته با انسجام و وحدت ملي قابل تعقيب است و اگر سرافرازي مي‌خواهيم بايد وحدت داشته باشيم. ملت ما بايد بداند كه با وحدت مي‌تواند حركت‌ها و صحبت‌هاي تفرقه‌افكنانه را خنثي كند. نبايد اجازه دهيم كه در ادامه اين مسير عده‌اي از حركت‌هاي تفرقه‌افكنانه صحبت كنند. نبايد اجازه دهيم كه در جامعه چنين صحبت‌هاي شينده شود. اگر افرادي چنين صحبت‌هايي كردند بايد پاسخ آن‌ها را با آگاهي و هوشياري بدهيم.
پورمحمدي همچنین تاکید کرد : عده‌اي با هدف ايجاد بي‌اعتمادي، مطالبي مانند مشكلات اقتصادي و تحريم را مطرح مي‌كنند و مي‌گويند بايد از ادامه اين مسير صرف نظر كنيم، در صورتي كه ما بايد همگي در برابر اين امواج بايستيم اينها همه جنگ رواني است ملت ما بارها در برابر اين سنگ اندازي‌ها و تحريم‌ها راه خود را با موفقيت پشت سر گذاشته و اكنون نيز با توجه به پيشرفت‌هايي كه كسب كرده‌ايم و با كمك استعدادهاي انساني و مادي مي‌توانيم به آرما‌ن‌هاي خود نائل شويم و در برابر اين امواج بي‌اعتمادي بايستيم البته دولت و مردم بايد در ادامه اين مسير به چند مساله عنايت خاص و ويژه‌اي داشته باشند، مسيري كه ما در حال حاضر در ان قدم گذاشته‌ايم مسير عزت ,شكوفايي و پيشرفت است و ما در اين مسير بايد در استفاده از منابع و امكانات صرفه‌جويي كنيم. در حال حاضر منابع ما محدود است و نيازها گسترده، بايد منابع را به نيازهايي كه داراي اولويت بيشتري هستند، اختصاص دهيم. 

وي ادامه داد: البته بحث بهره‌وري مناسب نيز بسيار اهميت دارد، ما متاسفانه در برخي مواقع از امكاناتي كه دارا هستيم به نحو احسن استفاده نمي‌كنيم در صورتي كه الان زماني است كه بايد همه‌ي دلسوزانه وبا حس مسووليت از منابع و امكانات به بهترين نحو استفاده كنيم. اميدوارم ملت ايران با هوشياري و آگاهي و دقتي كه دارد، اين مسير را ادامه دهد و در آينده نزديك شاهد اين باشيم كه به خواسته‌ها و اهداف خود برسد.
پورمحمدي با اشاره به تاثير قيام عاشورا بر انقلاب مردم ايران  گفت: عاشورا و انقلاب هر دو يك فرهنگ هستند كه به ما درس مقاومت ,ايستادگي و زير بار ظلم نرفتن را ياد مي‌دهد. 

وي گفت: برخي تحليل‌گران در هنگامي كه انقلاب به وقوع پيوست معتقد بودند به علت اين كه انقلاب به مشكلات زيادي برخورد خواهد كرد به مرور زمان دچار انزوا  شد ه و تاثير خود را از دست مي‌دهد اما در حال حاضر مشاهده مي‌كنيم كه چنين نشده و صحبت اين افراد محقق نشده است و مردم ما با گذشت 27 سال همچنان بر آرمان‌ها و شعارهاي انقلاب پايبندند و در صحنه‌هاي مختلف اين پايبندي خود را اثبات كرده‌اند كه نمونه اخير آن انتخابات رياست جمهوري بود كه جوانان ما موج جديدي را ايجاد كردند و اين موج جديد نشان داد كه جوانان ما با آرمان‌ها و شعارهاي انقلاب آشنايند و بر ادامه آن تاكيد دارند. 

وزير كشور در ادامه گفت: دشمنان ما به بهانه‌ ايجاد دموكراسي به كشورهاي همسايه ما در عراق و افغانستان حمله كردند، آن‌ها مي‌گفتند ما مي‌خواهيم فرهنگ دموكراسي را ايجاد كنيم تا منطقه‌اي دارای دموكراسي ايجاد شود، ولي در حال حاضر مي‌بينيم كه آن‌ها هزينه‌هاي زيادي را داده‌ ولي راه به جايي نبرده‌اند كه نمونه آن انتخاباتي بود كه در عراق برگزار شد. 

پورمحمدي با تاکید بر اینکه انقلاب ايران بر كشورهاي جهان اسلام و منطقه تاثير زيادي داشته گفت : علت ترس دشمن نیز در حال حاضر به خاطر همين است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین