کد خبر: ۴۰۷۸۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
گزارش نشریه کانادایی از تداوم سفر گردشگران امریکایی به ایران علیرغم بازداشت دوتابعیتی ها

تور سفر گردشگران امریکایی به ایران به پر شدن شکاف میان دو کشور کمک خواهد کرد

ساختمان های تاریخی زیبا و نفس گیر، آثار هنری گرانبها و کوهپایه های زیبا همگی در ایران هستند. با این خال، وزارت امور خارجه امریکا به شهروندان امریایی که قصد سفر به یاران دارند هشدار داده است. برای امریکایی ها ممکن است ایران در وهله نخست گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلات نباشد کشوری که در سال۱۹۷۹ میلادی در آن سفارتخانه امریکا در تهران را مورد اشغال قرار رفت. مرگ بر امریکا هنوز هم شعاری است که از برخی از مساجد و تریبون های نماز جمعه شنیده می شوند و هم چنین بازداشت دوتابعیتی ها به خصوص شهروندان ساکن امریکا نیز در ایران ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-نشریه کانادایی «تورنتو سان» اما اشاره می کند که یک شرکت امریکایی جهانگردی و مسافرتی به تازگی تورهایی  را برای سفر امریکایی ها به ایران در نظر گرفته است این اولین فرصت بازدید امریکایی ها از  ایران پس از توافق هسته ای سال گذشته است. 

این نشریه به نقل از «اسفانی اشمود» مدیر اجرایی تورهای امریکا و خاورمیانه «داونرز گراو»یک شرکت مستقر در ایلینوی امریکا و فعال در حوزه جهانگردی می نویسد:«ما احساس می کنیم که ایران یکی از هیجان انگیزترین مکان ها برای کسانی است که می توانند به این کشور سفر کنند با توجه به آب و هوای فعلی در آن کشور و تغییرات سیاسی روی داده به نظرمان باید از سفر استقبال کرد». 

این نشریه اشاره می کند که آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد نام ۲۱ بنای تاریخی ایران را بعنوان میراث جهانی قید کرده است که از جمله آن ها می توان به بقایای تحت حمشید  و پاسارگاد و میدان امام اصفهان و مساجد آن شهر و سایر بناهای دیدنی اشاره کرد. شرکت مستقر در ایلینوی هزینه سفری ۱۲ روزه به ایران را ۵.۶۰۰ دلار برای هر نفر اعلام کرده است. 

تورنتو سان می نویسد:«ایران مدت هاست که یکی از اصلی ترین مقصدهای سفر برای زائران شیعه به دلیل جای دادن اماکن مقدس شیعیان در خود بوده است. اسکی بازان محلی نیز از دامنه های کوه در آنجا لذت می برند. پایتخت ایران، تهران، نیز صحنه نمایش و عرضخ هنر مدرن در حال رشد است. ایران می گوید در حدود ۵ میلیون جهانگرد در سال که بیش تر از کشورهای همسایه و عراق هستند به آن کشور سفر می کنند. اروپایی به مراتب بیش از امریکایی ها به ایران سفر می کنند. امریکایی تنها کم تر از یک درصد از جهانگردان سفر کرده به ایران را تشکیل می دهند. بدون شک شعارهای ضد امریکایی در این دوری امریکایی ها از ایران موثر بوده اند. اشمود اما می گوید که به تازگی راه سفر به ایران برای آنان هموارتر شده است و این موضوع را با آن چه در کوبا در حال روی دادن است مقایسه می کند و اشاره می کند که این کشورها می توانند برای مسافران جذاب باشند. 

این نشریه اشاره می کند این در حالیست که ایران هم چنان به بازداشت برخی از شهروندان ایرانی امریکایی به اتهام جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی ادامه داده است. 

این نشریه اشاره می کند دیپلمات های امریکایی  نگران سفر شهروندان آن کشور به ایران هستند اما اشمود علیرغم آن می گوید که هشدار به عوامل و کارکنان دستگاه های دولتی و نظامی امریکا و روزنامه نگاران درباره سفر به ایران داده شده است اما جهانگردان عادی امریکایی هم چنان علاقمند سفر به ایران هستند. 

این نشریه اما ادعا می کند که رویه صدور ویزا برای گردشگران امریکایی به منظور سفر به ایران دشوارتر شده است و در این باره می نویسد«این در حالیست که سفارت پاکستان در واشنگتن که مسئولیت صدور روادید برای سفر ایران را برعهده دارد گفته است که هیچ چیزی تغییر نکرده است مقام های ایرانی نیز در این باره پاسخی نداده اند». 

این نشریه اشاره می کند که شرکت مذکور مسافرتی کار راه اندازی تور برای سفر گردشگران امریکایی به ایران را از اوایل ماه مه درست پیش از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران آغاز می کند. اشمود گفته است که به نظرش مبادلات فرهنگی بیش تر میان گردشگران امریکایی با مردم ایران به پر شدن شکاف ایجاد شده میان و کشور کمک خواهد کرد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
2
23
مهمان حبیب خداست
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
2
22
سلام
ملت شریف وفهیم ومهمان نواز ایران با ملت امریکا مشکلی نداشته وندارند
وبااغوش باز پذیرای مردم امریکا خواهیم بود
پیشاپیش خوش امدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
1
16
سفر خوبی رو برای گردشگران امریکایی در ایران آرزو داریم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
3
خدا كند بيايند و روابط حسنه شود.
بختیاری
|
United States of America
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
3
آفتاب لطفا بفرمایید این عکس و آن توریستهای شلوارک پوش و آن ستونهای باستانی مربوط به کجای ایران است ما هم بریم !!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین