کد خبر: ۴۰۷۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
مدیرعامل بنیاد توسعه کار آفرینی زنان و جوانان:

سهم زنان کشور از اشتغال ۱۲ درصد است

مدیرعامل بنیاد توسعه کار آفرینی زنان و جوانان گفت: برای توانمندسازی باید به فکر خویش فرمایی و دنبال کارهای خلاق و ایده های نو و کسب و کار باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، مهندس فیروزه صابر، عصر امروز در همایش توانمند زنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: فرهنگ و اشتیاق به سمت آموزش عالی است  که بهتر است این اشتیاق به سمت  شغل نیز برود.

وی با بیان اینکه سهم زنان کشور از اشتغال ۱۲ درصد است ادامه داد: درحالی که در برخی کشورها سهم اشتغال زنان به ۶۰ درصد نیز می رسد.

مدیرعامل بنیاد توسعه کار آفرینی زنان و جوانان با بیان اینکه جمعیت فعال اقتصادی کشور ۳۸ درصد است عنوان کرد: نسبت اشتغال کشور ۳۴ درصد است که از این میزان ۵۰ درصد برای مردان و ۱۲ درصد برای زنان است.

صابر با اشاره به اینکه نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در کشور دو برابر است تصریح کرد:نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد است که  در مردان ۱۰ درصد و در زنان ۲۰ درصد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال در کشور ۲۶ درصد است بیان کرد: باید در این راستا به فکر خویش فرمایی باشیم و همچنین به دنبال کارهای خلاق و ایده های نو و به دنبال کسب و کار باشیم.

مدیرعامل بنیاد توسعه کار آفرینی زنان و جوانان یادآور شد: همان قدر که اشتیاق در زنان برای کسب هویت اجتماعی وجود دارد باید در کسب هویت اقتصادی نیز اشتیاق داشته باشند تا تنها مصرف کننده نباشند.

صابر با بیان اینکه برای اینکه فرهنگ خویش فرمایی به پیش برود باید فرصت ایجاد شود اظهار داشت: باتوجه به نیاز بازار و منابع و تناسب بین بازارهای خاص شروع ایجاد و خلق یک تناسب جدید انجام شود.

وی با بیان اینکه بانوان باید فرصت های پیرامون خود را بشناسند تا بتوانند در راستای توانمند سازی جامعه و کشور گام های بلندتری را بردارند ادامه داد: بانوان خراسان جنوبی نیز با بازار های فرامحلی می توانند صنایع دستی خود را بفروشند و در این عرصه موفقتر باشند.

مدیرعامل بنیاد توسعه کار آفرینی زنان و جوانان با بیان اینکه هر استانی با چالش ها و قوت های سطح ملی و محلی مواجه است افزود: در خراسان جنوبی نیز منطقه ویژه اقتصادی یک فرصت ویژه است.

صابر  یاد آور شد:مسوولان باید برای حل مسائل و چالش ها زیرساخت هایی را فراهم کنند. کارآفرینان متولی نمی خواهند و باید دولت زیرساخت هایی را برای آنان فراهم کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها می توانند یک قوت برای کارآفرینی زنان باشند و اشتیاق کارآفرینی را در بانوان فارغ التحصیل بیشتر کنند.

مدیرعامل بنیاد توسعه کار آفرینی زنان و جوانان عنوان کرد: در خراسان جنوبی پتانسیل های خوبی در زمینه اشتغال زایی بانوان وجود دارد.

صابر گفت: نهادهای زیادی در خراسان جنوبی وجود دارد که می توانند بستر اشتغال را برای بانوان فراهم کنند  و جوانان تنها نباید به دنبال وام برای اشتغال باشند زیرا شناخت فرصت ها اولین بهترین راه برای اشتغال است.

وی با اشاره به راه هایی که برای ترویج کسب و کار وجود دارد خاطر نشان کرد: قابلیت آفرینی، شبکه ساز ی (خودباوری) و نهادسازی (بخش خصوصی، نهاد مدنی) و قوانین حمایتی (تسهیلات مالی، بخشودگی مالیاتی و بیمه)از راه های ترویج کسب و کار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین