کد خبر: ۴۰۸۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

سرقت محموله های پالایشگاه تهران با شگرد بیهوشی +تصاویر

دو عضو باند سرقت محموله های پالایشگاه تهران که رانندگان را بیهوش و بار را سرقت می کردند، بالاخره شناسایی شدند.
آفتاب‌‌نیوز : چهارم مرداد امسال راننده یک دستگاه تریلر با مراجعه به کلانتری 175 باقرشهر به مأمورین اعلام کرد 23 تیر ، از پالایشگاه نفت در جاده باقرشهر اقدام به بارگیری محموله ی روغن صنعتی به مقصد خرم آباد کرده اما در میانه ی راه و پس از بیهوش شدن توسط شخصی که فکر می کردم همکار ( راننده کامیون ) است ، خودرو یدک کش و محموله روغن صنعتی آن سرقت شد.

به گزارش میزان، با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت بعنف محموله" و به دستور رئیس شعبه 103 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  
 سرقت محموله های پالایشگاه تهران

راننده تریلر پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از داخل پالایشگاه اقدام به بارگیری محموله روغن صعنتی خودرو کردم. پس از بارگیری و خروج از داخلانبار پالایشگاه، در بیرون از پالایشگاه قصد بستن چادر ماشین را داشتم که در این زمان ، فردی ناشناس به من مراجعه کرد و عنوان داشت : "برادرم در شهرستان تصادف کرده" و به این بهانه از من درخواست کرد تا مرا تا قسمتی از مسیر مشترک ، همراه خود ببرم. ابتدا قبول نکردم اما زمانیکه این شخص با ارائه مدارک شناسایی و ارائه گواهینامه مدعی شد که همانند من راننده خودرو سنگین است و به نوعی همکار من است، قبول کردم تا با من همراه شود. پس از بستن چادر ، دو نفری سوار تریلر شده و حرکت کردیم ؛ پس از رسیدن به منطقه کهریزک ، به قصد تهیه آب و یخ از ماشین پیاده شده و به یک مغازه در حاشیه ی جاده مراجعه کردم که این شخص نیز به همراه من از تریلر پیاده و پس از دقایقی با چند عدد نوشیدنی رانی به کامیون بازگشت ؛ پس از رسیدن به قم و زمانیکه قصد وارسی لاستیک ها را داشتم ، این شخص پیشنهاد کرد تا او پشت فرمان بنشیند تا من مقداری استراحت کنم و من نیز پیشنهاد او را قبول کردم. در آنجا بود که من یکی از نوشیدنی های رانی را باز کرده و یکی از آنها را خوردم. پس از آن دیگر متوجه هیچ چیزی نشدم و تنها زمانیکه بیدار شدم ، خودم را در داخل بیمارستان شهرستان بوئین زهرا مشاهده کردم. آنجا بود که به من گفتند که چندین روز است که تحت مراقبت پزشکی قرار دارم.  

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان با مراجعه به پالایشگاه نفت اقدام به بررسی تصاویر  بدست آمده از دوربین های مداربسته کرده ، با بررسی این تصاویر صحت اظهارات راننده ی تریلر محرز شد.

در ادامه و با انجام اقدامات چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار و  تحت تعقیب مرجع قضایی ه نام مجتبی 40 ساله  شدند که فروردین امسال  با گرفتن مرخصی از زندان خارج و سپس متواری شده بود.

بررسی سوابق مجتبی حکایت از آن داشت که وی تاکنون 9 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله قاچاق ، مشارکت در قتل عمـد و آدم ربایی دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در سال 91 به اتهام مشارکت در قتل عمـد ، دستگیر و در ادامه موفق به اخذ رضایت از خانواده ی مقتول در ازای پرداخت دیه شده بود.
 سرقت محموله های پالایشگاه تهران

براساس  اطلاعات بدست آمده از پرونده قتل عمـد این متهم ، مجتبی  در  قاچاق محموله ی سیگار ، بهمراه تعداد دیگری از همدستانش اقدام به ارتکاب جنایت و قتل راننده ی یک کامیون در شهرستان هشترود کرده و در ادامه ی جنایت خود نیز جسد راننده کامیون را سوزانده بودند.  

با شناسایی دقیق تصویر مجتبی توسط راننده تریلر ، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم  اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در شمال غرب کشور کرده و با اخذ نیابت قضایی به این منطقه از کشور اعزام شدند.

 سرانجام با شناسایی آخرین مخفیگاه مجتبی و اطمینان از حضور وی در این مکان ، کارآگاهان در هفتم آبان  موفق به دستگیری وی شدند.

مجتبی پس از دستگیری و در همان مراحل اولیه تحقیقات، صراحتا به سرقت محموله ی روغن های صنعتی از تهران و همچنین چندین فقره سرقت مشابه محموله ی روغن های صنعتی در شهرستان های سمنان ، سبزوار و شاهرود اعتراف و عنوان داشت که تمامی سرقت های خود را به همراه یکی از دوستانش به نام فریدون 34 ساله  که در زندان با یکدیگر آشنا شده بودند ، انجام داده است.

 در بررسی سوابق فریدون، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی نیز همانند مجتبی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت است که آخرین بار در سال 93 ، دستگیر و روانه زندان شده و پس از گذشت مدت کوتاهی از زندان آزاد شده است.


مجتبی در خصوص نحوه ی مشارکت فریدون در ارتکاب سرقت های محموله روغن های صنعتی ، به کارآگاهان گفت: پس از آنکه موفق می شدم تا به بهانه ای و تحت عنوان همکار اعتماد رانندگان خودروهای یدک کش را بدست آورده و همراه آنها شوم، فریدون نیز با یک دستگاه خودرو سواری به تعقیب ما می آمد تا سرانجام راننده در مکانی توقف کند. در آنجا بود که وی نوشیدنی های مسموم را به من تحویل می داد و من نیز .... " .  
با اعترافات صریح مجتبی در خصوص مشارکت فریدون . ح در ارتکاب تمامی سرقت ها ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه فریدون در تهران شده و او نیز دستگیر و تمامی اعترافات مجتبی را تأیید کرد.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات از دو متهم پرونده ، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که متهمان پس از سرقت محموله های روغن های صنعتی ، خودروهای یدک کش را به شهرستان بوئین زهرا منتقل و در بیابان های این شهرستان رها کرده و خود نیز از محل متواری می شدند که با پیگیری این موضوع ، چندین دستگاه تریلر مسروقه  رها شده در شهرستان بوئین زهرا شناسایی و در ادامه نیز سایر رانندگان این خودروهای سنگین که دقیقا به همین شیوه و شگرد و توسط متهمان مورد سرقت محموله قرار گرفته بودند، شناسایی و برای پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.


رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان این خبر اعلام داشت: در ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است. ازشکات و مالباختگان بویژه رانندگان خودروهای سنگین که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت کامیون و یا سرقت محموله بویژه محموله روغن های صنعتی قرار گرفته و موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین