کد خبر: ۴۰۸۶۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کنایه‌های تندروهای آمریکا به حامیان توافق هسته‌ای

پیام تند نمایندگان‌ مجلس‌ امریکا به ایران، سوریه و روسیه

روزنامه «واشنگتن اگزماینر» نزدیک به نئومحافظه‌کاران اما با خوشحالی و حالتی تحقیر‌آمیز در قابل دموکرات‌ها و موافقان برجام نوشته است: «مجلس نمایندگان با ۴۱۹ رای موافق به یک رای مخالف به تمدید تحریم‌ها علیه ایران رای مثبت داد. تنها نماینده‌ای که به این طرح رای منفی داد توماس مسی بود.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- مجلس نمایندگان امریکا طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران را تصویب کرد. این موضوع سبب شده تا رسانه‌های مختلف امریکایی درباره آن و پیامدهایش موضع‌گیری کنند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی در این‌باره می‌نویسد: «تمدید تحریم‌ها پیامی اشکار از سوی نمایندگان کنگره امریکا به دولت سوریه، ایران و روسیه است. آنان خواستند با تحریم‌های جدید و تمدید آن‌ها بگویند که ایران و روسیه نباید از دولت سوریه حمایت مالی یا نظامی بعمل آورند. دولت اوباما تلاش کرده بود تا طرح تمدید تحریم‌ها به تاخیر بیندازد و نمایندگان را تهدید کرده بود که از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد. اکنون اجرای این طرح امضای دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا را نیز نیاز دارد. دولت اوباما بر این باور بود که تصویب طرح تمدید تحریم‌ها از سوی نمایندگان غیر‌ضروری است؛ چرا که از دید رییس‌جمهوری امریکا هر زمانی که تشخیص دهد که ایران از مفاد برجام تخطی کرده است می‌تواند تحریم‌ها را تمدید و اعمال کند. رهبران کنگره امریکا اما این استدلال او را قبول نکردند.» 

این روزنامه در ادامه به نقل از «اد رویس» رییس کمیته روابط خارجی محلس نمایندگان می‌نویسد: «درک اصلی نمایندگان بر این مبنا بود که تحریم‌ها کارآمد بوده‌اند.» این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که نمایندگان امریکایی‌ برای افزایش فشار بر ایران پیشنهادی را از سوی «باب کورکر» رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا برای تصویب طرحی مکمل تحریم‌ها با هدف تصویب تحریم‌های تازه درباره آزمایش‌های موشکی ایران و فعالیت‌های سایبری و همچنین سپاه ارائه کرده‌اند. این روزنامه همچنین اشاره می‌کند که «لیندسی گراهام» نیز طرح افزایش کمک ۱.۵ میلیارد دلاری به اسرائیل را ارائه کرده است. 

پیام نمایندگان‌امریکایی به ایران، سوریه و روسیه با تصویب یک‌طرح

واشنگتن‌پست در ادامه می‌نویسد: «نمایندگان امریکایی با تصویب این طرح خواستند به ترامپ بگویند که در تحقق وعده خود مبنی بر پاره‌کردن برجام که آن را در کارزار انتخاباتی‌اش اولویت شماره یک خود قلمداد کرده بود باید راسخ و پیش‌قدم باشد. این روزنامه اما اشاره می‌کند که «ولید فارس» مشاور سیاست خارجی ترامپ اخیرا گفته بود که او قصد لغو برجام را ندارد بلکه هدفش اعمال اصلاحات در مفاد آن می‌باشد. 

روزنامه «واشنگتن اگزماینر» نزدیک به نئومحافظه‌کاران اما با خوشحالی و حالتی تحقیر‌آمیز در قابل دموکرات‌ها و موافقان برجام نوشته است: «مجلس نمایندگان با ۴۱۹ رای موافق به یک رای مخالف به تمدید تحریم‌ها علیه ایران رای مثبت داد. تنها نماینده‌ای که به این طرح رای منفی داد توماس مسی بود.»

این روزنامه می‌نویسد: «نمایندگان امریکایی تصویب‌‌کننده گفته که نمی‌توانند به ایران اجازه دهند که نفوذ منطقه‌ای خود را افزایش داده و به ضرر منافه امریکا عمل کند.» آنان به ادعای خود تصویب تحریم‌های تازه را گامی برای پاسخگوتر کردن ایران قلمداد کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
3
11
برجام یک حسن بزرگی دارد که کمتر به ان توجه شده و ان اتمام حجت ایران با سایر کشور ها است . ایران با امضا برجام نشان داد که با دیگران هیچ خصومتی ندارد اگر منبعد انرا دستکاری کنند و ورق برگردد مقصر طرف های غربی خواهد بود و بهانه ای نخواهند داشت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
5
اميدوارم ببينم روزي كه كشورم را تهديد بحساب نيارن و تهديد نكنن همين رو ميشه گفت
پیمان محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
برجام یک سند رسمی وتوافق چند جانبه میباشد که یک وجه ان امریکایی ها میباشند که این توافق به امضا ء اعضای شورای امنیت سازمان ملل رسیده وامریکایی ها به تنهایی نمی توانند ان را باطل نمایند وباتوجه به پیروزی ترامپ که با شعارهای پوپولیستی به ریاست جمهوری امریکا رسید وبا توجه به بی تجربگی در سیاست تیم وزارت امور خارجی کشور مان با رهبری اقای ظریف میتوانند این تهدیدهارا به فرصت تبدیل نمایند واگر آمریکایی ها بخواهند یک جانبه عمل کنند با عدم همکاری وهمراهی اروپایی ها وروسیه وچین مواجه میشوند دقیقا مثل جنگ علبه عراق وافغانستان در زمان رییس جمهوری بوش پسر که بدلیل عدم همراهی فرانسه وآلمان وروسیه وچین موجب ضربات مهلکی به اقتصاد امریکا و ایجاد بحران اقتصادی وال استریت گردید ضمنا پوپولیستها در عمل وقتی وارد گود میشوند انچه را شعار دادند نمیتوانند عملیاتی کنند بنظر بنده اگر خانم هیلاری کلینتون رییس جمهور میشدند برای ما دردسر ساز تر بود و مصداق مثل معروف در عوام که هرچه همسایه من خلتر برای من بهتر به اقای ترامپ می خورد البته با دیپلماسی هوشمندانه تیم سیلست خارجه وهمراهی عناصر بانفوذ داخل کشور
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین