کد خبر: ۴۰۸۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

«رولزرویسی» سلطنتی که اشرف را سواری می‌داد +عکس

رولزرویس فانتوم ۵، متعلق به اشرف پهلوی است که هم اکنون در در موزه اتوموبیل‌های سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مگهداری می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : رولز رویس فانتوم 5 یکی از لوکس ترین و بی‌نظیر ترین خودروهای کلاسیک جهان است که بین سالهای 1968_1959 تولید شده است.

به گزارش تسنیم، طراحی زیبا و بی نقص، شیشه‌های برقی، صندلی‌های ساخته شده از چرم بوفالو ، کولر ، فرمان هیدرولیک، تزیینات چوبی بسیار زیبا و موتور 8 سیلندر و جعبه دنده اتوماتیک ساخت شرکت جنرال موتورز بر جذابیت این خودرو افزوده است. 
 
 رولزرویس سلطنتی اشرف

از سال 1963 به بعد، موتور سیلور کلاود 3 که قوی تر از موتور قبلی بود بر روی این خودرو نصب شده و گلگیر و چراغ‌های جلوی آن نیز تغییر کرد.

اتومبیل‌های فانتوم 5 برای سرعت‌های بسیار بالا ساخته نشده بود اما با این وجود می توانستند با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند، از طرفی دیگر این مدل طوری ساخته شده بود که برای حرکت آهسته و با شکوه شاهانه در محل‌های پر تردد ایده آل بود،این مدل گرچه اتومبیلی بزرگ و سنگین است ولی در عین حال بسیار با شکوه و مجلل میباشد.

یک دستگاه از این خودرو تشریفاتی در موزه اتومبیل‌های سلطنتی مجموعه سعدآباد موجود است که متعلق به اشرف پهلوی خواهر محمدرضا پهلوی بوده است.

به گزارش موزه اتومبیل‌های سلطنتی - لازم بذکر است که نمونه‌هایی از این مدل خودرو در اختیار ملکه الیزابت دوم، اولاف پنجم پادشاه نروژ و جان لنون خواننده معروف انگلیسی بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین