کد خبر: ۴۰۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۲:۳۸

سخنان احمدی نژاد را سانسور کردند

آفتاب‌‌نیوز : شبکه تلویزیونی سی ان ان که چندی پیش بعلت تحریف عمدی سخنان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران رسما از وی عذر خواهی کرده بود این بار نیز در اقدامی غیر اخلاقی قسمتی از سخنرانی دکتر احمدی نژاد را درباره هولوکاست سانسور کرد.

شبکه سی ان ان که سخنرانی احمدی نژاد در میدان آزادی و حضور گسترده مردم ایران در این راهپیمایی را بصورت زنده پخش می کرد همزمان با آغاز اظهارات احمدی نژاد در خصوص هولوکاست و اسرائیل پخش مستقیم خود را قطع کرد.

شبکه خبری بی بی سی با پخش مستقیم سخنرانی احمدی نژاد در اقدامی مشابه قسمتی از سخنرانی احمدی نژاد را سانسور کرد. 

خبرنگاران و گزارشگران این شبکه بیشتر علاقه مند به اظهارات احمدی نژاد در خصوص فعالیت های هسته ای ایران و نحوه واکنش مردم ایران به اهانت های اخیر تعدادی از مطبوعات غربی به پیامبر عظیم الشان اسلام بودند و سعی کردند تعداد شرکت کنندگان در این مراسم را بسیار کم جلوه دهند و در گزارش خود گفتند که بی تردید دهها هزار یا شاید یکصد هزار نفر در راهپیمایی تهران شرکت کردند. 

خبرگزاری فرانسه (AFP) با تائید این موضوع که حضور گسترده مردم ایران بسیار پرشورتر از سالهای گذشته بوده گزارش داد میدان آزادی تهران با حضور مردمی که برای دفاع از حق ایران برای دستیابی به انرژی هسته ای گرد هم آمده بودند از خیل جمعیت یکپارچه سیاه پوش شده بود.

 همچنین روزنامه لوموند در مطلبي با عنوان "ايران تهدیدبه ترك معاهده ان.پي.تي مي‌كند نوشت: محمود احمدي نژاد، رييس جمهور ايران در برابر صدها هزار ايراني كه در بيست و هفتمين سالروز انقلاب اسلامي گردهم آمده بودند به طور تلويحي تهديد كرد در صورتي كه غرب براي محروم ساختن ايران از حقش در زمينه‌ي انرژي هسته‌يي تلاش كند، اين كشور معاهده‌ي منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌يي را ترك خواهد كرد. 

خبرگزاری رسمی چین (شین هوا) گزارش داد صدها هزار نفر از مردم تهران همزمان با دیگر شهرهای ایران به خیابانهای پائیتخت ریختند و در میدان آزادی تجمع کردند.

 بنابراین گزارش مردم ایران با در دست داشتن پرچم هایی شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر دادند و تمثال امام خمینی (ره) را که از وی بعنوان پدر جمهوری اسلامی ایران یاد می شود با خود حمل می کردند. 

در این گزارش در توصیف میدان آزادی همزمان با تظاهرات مردمی آمده است "پارچه نوشته ای بزرگ با عنوان هولوکاست افسانه است, صهیونیست ها دروغگو هستند" در بالای سر انبوه حاضران در میدان آزادی به چشم می خورد. 

شین هوا در گزارش خود به این موضوع تاکید کرد که با وجودی که فشارهای زیادی از سوی غرب و مخصوصا آمریکا بعلت فعالیت های هسته ای به ایران وارد می شود مردم تهران در میدان آزادی دست یابی به انرژی هسته ای را حق مسلم خود اعلام کردند.

شبکه های تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا و اسکای نیوز انگلیس هم با سانسور خبری تظاهرات مردمی ایران آن بخش از سخنان رئیس جمهور ایران درباره کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اسلام را پوشش نداده و بجای آن خبر وخامت حال شارون را پخش کردند.
 
سخنان احمدی نژاد و راهپیمایی ملت ایران در خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز بازتاب داشت. خبرنگار این خبرگزاری در گزارش خود به این موضوع اشاره کرد که مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و بر حق مسلم خود در استفاده از دانش هسته ای تاکید کردند.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز با شگفت انگیز دانستن حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن به این موضوع اشاره کرد که این حضور گسترده نشانه عزم ملت ایران در دفاع از حقوق خویش است. 

گزارشگر این شبکه در گزارش خود به این حقیقت اشاره کرد که هرچه فشارهای خارجی بر ملت ایران بیشتر می‌شود اتحاد آنها مستحكمتر می‌شود و این ویژگی خاص ملت ایران است. 

پايگاه اينترنتي اديكوم با تلاش برای انعکاس معکوس حضور گسترده مردم ایران نوشت: رييس جمهور ايران طي سخنراني در برابر دهها هزار فردي كه در ميدان آزادي تهران به مناسبت بيست و هفتمين سالروز انقلاب اسلامي ايران جمع شده بودند فشارهاي اعمال شده از سوي غرب در فعاليت‌هاي هسته‌يي اين كشور را نپذيرفت. 

خبرگزاری آلمان, سی بی اس, رویترز و دیگر رسانه های دنیا نیز علاوه بر پوشش خبری تظاهرات امروز مردم ایران به پوشش سخنرانی رئیس جمهوری ایران در جمع مردم پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین