کد خبر: ۴۰۹۳۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

حاشیه های انتخابات کویت: از حضور سوپرمن تا ورود زنان به عرصه سیاست/تصاویر

انتخابات پارلمانی کویت قرار است ۲۵ نوامبر (ششم آذرماه) برگزار شود در این انتخابات ۲۸۷ نفر از جمله ۱۵ نامزد زن ثبت نام کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-همزمان با نامزدی ثبت نام کنندگان افراد عجیب و غریبی نیز در عرصه سیاسی حضور یافته اند. برای مثال، یک کمدین کویتی با لباس سوپرمن در زمان ثبت نام داوطلبان حضور یافته است. «علی کمال» نام این کمدین است که کاراکتر خود را «منصور» (به معنای پیروزی در زبان عربی) من» یا مرد پیروز به عنوان ابرقهرمان نامگذاری کرده و شخصیت های ابرقهرمان غربی چون سوپرمن و بتمن را مسخره کرده است. او می گوید:«من به عنوان سوپرمن تصمیم گرفته ام تا در انتخابات شرکت کنم. من می بینم که برخی از سیاستمداران ما متاسفانه به صندلی عادت کرده اند و نمی خواهند از روی آن بلند شوند». 

حضور نامزدهای زن در انتخابات پارلمانی کویت به خصوص «عالیه الخالد» زنی موفق و تحصلیکرده نیز در این انتخابات از نکات قابل توجه بوده اند. انتظار می رود میزان مشارکت رای دهندگان در انتخابات پارلمانی کویت حدود ۶۰ درصد باشد. این بدان معناست که در حدود ۲۹۰ هزار نفر از ۴۸۳ هزار واجد شرایط در انتخابات برای انتخاب ۵۰ عضو مجلس آینده کویت شرکت خواهند کرد. برخی از شهروندان کویتی  با انتقاد از عملکرد سیاستمداران فعلی آن کشور با طنز و شوخی به استقبال انتخابات رفته اند و فیلم های کوتاهی را در اینستاگرام منتشر کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین