کد خبر: ۴۱۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۳:۵۴

نیروی انتظامی: بچه بازی را تمام کنید

آفتاب‌‌نیوز : در حاشیه این تظاهرات شاهد حوادث تلخ و شیرین بودیم که در زیر می خوانید.
1- نیروی انتظامی همکاری تحسین برانگیزی با خبرنگاران داخلی و خارجی داشت.
2- روی دیوارهای سفارت فرانسه آثار فراوانی از نارنجک های دستی دیده می شد.
3- انفجار دو نارنجک دستی میان جمعیت باعث هراس تظاهر کنندگان و هوشیاری بیشتر نیروی انتظامی شد.
4- خیابان نوفق لوشاتو و یکصد قدمی سفارت فرانسه به صورت کامل توسط نیروی انتظامی بسته شده و تنها خبرنگاران اجازه رفت و آمد به محوطه مذکور را داشتند.
5- تظاهر کنندگان در حدود 200 مرد و 30 زن بودند.
6- تظاهر کنندگان شعارهایی در حمایت از انرژی هسته ای و نیز شعارهایی چون سفارت فرانسه تسخیر باید گردد، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله، انرژی هسته ای حق مسلم ماست و اقدامی عاشورایی جواب قاطع ماست می دادند.
7- شعارهای مرگ بر فرانسه و به آتش کشیده شدن پرچم فرانسه با توجه فراوان عکاسان خبرگزاری های غربی مواجه شد.
8- تظاهرکنندگان خواستار به آتش کشیده شدن پرچم سردر سفارت فرانسه بودند که با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شد.
9- تظاهر کنندگان خود را نماینده انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور عنوان می کردند.
10- دبیر سیاسی انجمن های اسلامی سراسر کشور در سخنانی شیراک رییس جمهور فرانسه را بن لادنی دیگر نامید. وی در سخنان خطاب به اروپا گفت پیام امروز شما نه مساله هسته ای بلکه مخالفت با اسلام است. دبیر سیاسی انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در ادامه گفت: «ما امروز از یکسان کردن سفارت فرانسه با خاک دست می کشیم. وی در ادامه از احمدی نژاد خواست با دانشمندان جهان اسلام ارتباط برقرار کند. وی افزود: اگر بار دیگر به ساحت پیامبر اکرم اهانت کنید، این بار سفارت شما را با خاک یکسان خواهیم کرد و کفن بر تن می کنیم و با سلاح تقوا و علم می آییم و کاخهای شیشه ای شما را در خاک فرانسه با خاک یکسان خواهیم کرد.
11- یکی از مسئولین تظاهر کنندگان در سخنان گفت: مشکل آمریکا این است که نمی داند «لبیک یا حسین یعنی چه» وی افزود: اگر بخواهند این اقدام را تکرار کنند این بار با شعار «لبیک یا حسین» می آییم.
12- این تجمع که در ساعت 13:15 آغاز شده بود در ساعت 13:55 به صورت رسمی با قرائت بیانیه ای پایان یافت، در ساعت 14:20 نیروی انتظامی از خبرنگاران درخواست کرد از تظاهر کنندگان جدا شوند تا ناجا بتواند به وظیفه خود عمل کند.
13- یکی از فرماندهان ناجا که در منطقه حاضر بود در سخنانی خواستار هوشیاری بیشتر دانشجویان شد و حمله به سفارتخانه ها را خواسته دشمن عنوان کرد.
وی که سخنانش با اعتراض برخی تظاهر کنندگان مواجه شده بود در سخنانی عملکرد بعضی ها را به «بچه بازی» تشبیه کرد.
14- پس از آنکه پرچم سفارت فرانسه توسط برخی تظاهر کنندگان پاره و به آتش کشیده شد، عکاس یکی از خبرگزاری های غربی می کوشید با کنار هم قرار دادن پرچم های پاره و به آتش کشیده شده عکس بهتری از این ماجرا تهیه کند.
آنچه در این تظاهرات جالب توجه بود درایت و هوشیاری نیروی انتظامی بود که جای تشکر دارد. اگراین برخوردها در ارتباط با سفارتخانه های دانمارک و اتریش نیز صورت می گرفت شاهد پیدایش وضعیت نابسامان کنونی نبودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین