کد خبر: ۴۱۰۳۳۰
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
این خبر به‌روزرسانی شده است

آخرین اخبار از سانحه ۲ قطار در سمنان/ 45 کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح/ علت سانحه اعلام شد/ اسامی مصدومان+فیلم و تصاویر

سخنگوی سازمان امداد و نجات از برخورد ۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان خبر داد. درحالی که مدیرعامل راه آهن تعداد قطعی کشته شدگان حادثه سمنان را ۳۶ نفر اعلام کرده بود، سرپرست اورژانس کشور اخرین امار کشته شدگان حادثه صبح امروز سمنان را 45 نفر اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: صبح امروز 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند که قطارهای تهران و تبریز هستند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات نیز اظهار داشت: در حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، 4 واگن از ریل خارج شده و 2 واگن دچار حریق شده است.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 7:40 صبح امروز در ایستگاه هفت خوان نزدیک شهرستان سمنان رخ داده و تاکنون مصدومیت 8 نفر اعلام شده‌ است.

آخرین اخبار از برخورد ۲ قطار در سمنان/خط تهران-مشهد مسدود شد/ حدود 40 کشته و بیش از 80 مصدوم/اسامی+فیلم و تصاویر
عيادت وزير راه و شهرسازي از مصدومان برخورد دو قطار در استان سمنان
*هنوز حریق اطفا نشده است

یحیایی معاون امداد و نجات استان سمنان اظهار داشت: با توجه به بارش برف و یخبندان و دسترسی سخت به محل، عوامل آتش‌نشانی با تأخیر رسیدند.


وی ادامه داد: هم‌اکنون عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق واگن‌ها هستند و بعضی از قسمت‌های قطار در حال سوختن است.

معاون امداد و نجات استان سمنان همچنین گفت: بالگرد هلال‌احمر هم‌اکنون رسیده است و در حال امدادرسانی هستند.

* ۸ کشته و ۱۵ مصدوم تا کنون

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: بر اساس بررسی اولیه تاکنون حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: مصدومان به بیمارستان ولایت منتقل شدند.

*یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است

سیدعباس دانایی که در راستای مدیریت مطلوب بحران برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد به محل وقوع حادثه اعزام شد، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اطلاعات حادثه هنوز دقیق نیست؛ اما نیروهای امدادی به طور کامل با تمام توان ورود پیدا کرده‌اند و به محل وقوع سانحه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای هلال‌احمر، بهداشت و درمان، راه و ترابری، آتش‌نشانی، اورژانس، مدیریت بحران و همه دستگاه‌هایی که برای امدادرسانی نیاز بوده است، به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: خود راه‌آهن نیز در این زمینه فعالانه حضور دارد و در حال خدمات‌رسانی به مجروحان حادثه است.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است و در محل حضور دارد.

دانایی گفت: مجروحان حادثه برخورد دو رام قطار مسافری مسیر تهران- مشهد به بیمارستان ولایت دامغان انتقال پیدا کرده‌اند؛ چون دامغان نزدیک‌تر بود، تمام مجروحان به این شهرستان اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: کشته‌شدگان حادثه در حال جمع‌آوری هستند که پس از اتمام کار به سمنان منتقل می‌شوند.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: تعداد مصدومان و کشته‌شدگان هم‌اکنون مشخص نیست؛ اما همه نیروها بسیج شده‌اند. دو فروند بالگرد نیز به محل حادثه اعزام شده‌ و در حال خدمات‌رسانی هستند و امدادرسانی‌های لازم انجام شده و امید است در ادامه نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: تعداد مصدومان این حادثه ۱۶ نفر است که ۹ مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و ۷ مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند.

وی ادامه داد: مصدومان با بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس منتقل شده‌اند.

علت حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان در دست بررسی است/ قطار تبریز مشهد متعلق به رجا است

همچنین محسن پورسیدآقایی مدیر عامل شرکت راه‌آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا درباره حادثه برخورد دو قطار مسافری گفت: یک قطار متعلق به رجا در مسیر تبریز-مشهد بوده و قطار دیگر قطار محلی سمنان- مشهد بوده که با یکدیگر برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنوز جزئیاتی از میزان خسارات مشخص نیست ، گفت:‌علت این حادثه در دست بررسی است.

رییس اورژانس کشور به محل حادثه برخورد دوقطار مسافربری رفت

کولیوند رییس اورژانس کشور اعلام کرد هم اکنون سه فروند بالگرد به همراه دهها دستگاه آمبولانس در حال امداد رسانی به مصدومین این حادثه هستند. به دلیل آتش سوزی در تعدادی از واگنها و گسترش آتش امکان ارائه آمار دقیقی از مصدومین و کشته ها وجود ندارد.

 مصدومین در حال انتقال به بیمارستانهای کوثر سمنان و ولایت دامغان هستند.به علت عدم دسترسی جاده ای به محل سانحه امداد زمینی با کندی صورت می گیرد و بیشتر مصدومین با اورژانس هوایی در حال انتقال هستند.

اعزام اعضای کمیسیون سوانح راه آهن برای بررسی علت حادثه

همچنین شرکت رجا از علت این حادثه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که قرار است کمیسیون سوانح موضوع را بررسی کند.

آنطور که روابط عمومی شرکت رجا به ایسنا اعلام کرده، قطار مسافری مشهد به تبریز در ایستگاه توقف داشته که قطار مشهد به سمنان با آن برخورد ولکوموتیو آن دچار آتش سوزی می‌شود.

اما روابط عمومی رجا در مورد دلیل حادثه و این که چرا قطار دومی که با قطار متوقف شده در ایستگاه برخورده کرده از این توقف اطلاع نداشته  و  پیش بینی در این باره نشده است عنوان کرد که دلیل آن هنوز مشخص نیست و کمیسیون سوانح از تهران به  محل حادثه اعزام شده تا آن را بررسی کند که با نهایی شدن موضوع، نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

انتقال 14 مصدوم حادثه برخورد قطار به دامغان و اعزام 3 مصدوم با بالگرد

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز با اشاره به اینکه تعدادی از مصدومان حادثه برخورد صبح امروز دو قطار در سمنان به دامغان منتقل شده‌اند، گفت: سازمان امداد و نجات هلال‌احمر به منظور اعزام بالگرد برای خدمت‌رسانی به مصدومان در صورت اعلام استان، در حال آماده‌باش است.

مهندس علی اصغر احمدی با اشاره به برخورد دو قطار در سمنان در ساعت 7:40 صبح امروز در سمنان، اظهار کرد: از آنجا که آتش همچنان در حال مهار است، لذا هنوز تعداد مصدومان واقعی حادثه و امدادرسانی کلی به مصدومان آغاز نشده است.

وی با اشاره به اینکه 14 مصدومی که انتقال آنها از صحنه حادثه ممکن بود، به دامغان منتقل شده‌اند، گفت: سه مصدوم این حادثه نیز با بالگرد به بیمارستان منتقل شده‌اند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با معاون سیاسی استاندار سمنان برای بررسی و گزارش ابعاد حادثه انجام شده است، گفت: به علاوه با سازمان امداد و نجات جمعیت هماهنگی لازم انجام شده تا در صورت نیاز و اعلام استان، برای اعزام بالگرد از تهران اقدامات لازم انجام شود.

سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد:

تاکنون 52 مصدوم حادثه این برخورد به مراکز درمانی منتقل شده اند. 43 مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و 9 مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده‌اند.تلاش ما تسریع در انتقال و کمک به مصدومان برای کاهش تلفات است

آخرین آمار مصدومان حادثه قطار سمنان / 5 کشته و 62 مصدوم

برخورد دو قطار مسافربری در سمنان 5 کشته و 62 مصدوم برجای گذاشت. سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات ضمن اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در سمنان گفت: بنابر اطلاعات رسیده خروج 4 واگن از ریل و همچنین حریق دو واگن در حوالی ساعت 7:40 امروز، این حادثه را رقم زده است.

به گفته وی، این حادثه در محور سمنان – دامغان و ایستگاه هفت‌خان رخ داده است.سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 7 تیم عملیاتی شامل 14 امدادگر و نجات‌گر به محل حادثه افزود: متاسفانه این حادثه تاکنون 5 فوتی و 62 مصدوم داشته است.

در حالی که در دقایق اولیه حادثه رخ داده تعداد مصدومان 11 تن  و سپس به 14 تن افزایش یافت، آخرین خبر دریافتی تا این لحظه از افزایش تعداد مصدومان به 62 نفر  حکایت دارد.

تا لحظه مخابره این خبر 43 مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان منتقل شده‌اند. 9 مصدوم نیز توسط بالگرد به بیمارستان کوثر سمنان انتقال داده شده‌اند. همچنین به 10 نفر نیز خدمات سرپایی ارائه شده است.

 ابراز همدردی راه آهن با سانحه دیدگان برخورد قطار

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای ضمن ابراز تاسف و تاثر از وقوع سانحه برخورد قطار در شاهرود به خانواده سانحه دیدگان این حادثه تسلیت عرض کرده و با آنان  ابراز همدردی کرد. 

متاسفانه در این سانحه ۴ تن از ماموران فنی راه آهن و تنی چند از مسافران جان باختند. 

بر اساس آمار اورژانس، تعداد کشته‌شدگان ۸ نفر و بر اساس آمار هلال‌احمر، تعداد کشته‌شدگان، ۵ نفر است.

محمدرضا خباز، استاندار سمنان نیز با هیاتی عازم محل برخورد قطارهای مسافری در ایستگاه هفتخوان (دامغان) شد.

افزایش تعداد مصدومان حادثه قطارهای مسافربری سمنان

روابط عمومی اورژانس کشور از افزایش مصدومان حادثه قطارهای مسافربری سمنان به 70 نفر خبر داد. بر اساس اعلام اورژانس کشور  تاکنون تعداد مصدومان این سانحه به 70 نفر رسیده است و 11 نفر از مصدومان در بخش اورژانس بیمارستان کوثر سمنان بستری شدند.

بنابر گزارش وبدا، همچنین 45  مصدوم نیز در بیمارستان ولایت دامغان‌ بستری هستند و 14 مصدوم در کلینیک تخصصی دامغان و به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

اسامی ۹نفر از مجروحان اعلام شد: 

احسان احمدی، حمزه صمدیان، علی داوری‌پناه، امیر دانشور، احمد الله وردی‌، عطار راحلی‌، شهرام پور عزیزی‌، بهزاد رهبری، رضا غفاری 

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان اعلام کرد:  مجروحان سانحه قطار دامغان حدود ۱۰۰ نفر هستند. متاسفانه بین ۳۰ تا ۴۰ تن از هموطنان‌مان در این حادثه جان باختند.

-ترافیک در گردنه آهوان جهت امداد رسانی به حادثه دیدگان سانحه قطار های مسافربری بسيار سنگين است. مردم از سفر و تردد های غير ضروری در این مسیر جداً بپرهيزيد. همچنین پس از ۵ ساعت با تلاش گروه های امداد و نجات آتش سوزی واگن ها مهار شد.

افزایش کشته های حادثه قطار دامغان به 15 نفر

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان گفت: تا این لحظه تعداد قطعی کشته‌های حادثه قطار 15 نفر است.

علی یحیایی اظهار کرد: هنوز این آمار نهایی نشده است.

وی از وخیم بودن حال 7 نفر از مصدومان این حادثه خبر داد و افزود: کار امدادرسانی به مصدومان همچنان ادامه دارد.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص مصدومان نیز به ایسنا اظهار کرد: تاکنون 50 مصدوم به بیمارستان منتقل شدند. ضمن اینکه 7 نفر نیز از طریق بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی از اطفای کامل حریق خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه به علت برخورد شدید، این قطار دچار حریق شده و همین آمار مصدومان را افزایش داده است.

یحیایی از حضور نیروهای امدادی در صحنه خبر داد و گفت: کار امدادرسانی به مصدومان همچنان ادامه دارد.

خط ریلی تهران-مشهد مسدود شد/زمان دقیق حرکت قطارها اطلاع‌رسانی می‌شود

پس از حادثه صبح امروز برخورد دو قطار مسافری در سمنان مسیر ریلی تهران – مشهد مسدود شده و در حال حاضر امکان تردد در آن وجود ندارد. البته راه آهن در تلاش است در کوتاه ترین زمان ممکن این مساله را حل کند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن به ایسنا گفت: هشت واگن از قطار تبریز – مشهد، به عنوان یکی از قطارهای حاضر در حادثه همچنان سالم بود، از این رو حدود 100 مسافر قطار سمنان – مشهد نیز به وسیله واگن های باقی مانده به سمت مشهد حرکت کردند. تا زمانی که تیم های کارشناسی در محل به بررسی دقیق ابعاد ماجرا نپرداخته و تمام جوانب را بررسی نکنند نمی توان از علت این اتفاق صحبت دقیقی کرد.زمان دقیق حرکت قطارها از طریق پیامک به مسافران اطلاع رسانی خواهد شد و تاخیرهای احتمالی به وجود آمده نیز به آنها مخابره می شود.

وزیر راه سفر خود را به ترکمنستان لغو کرد/ حضور آخوندی در محل برخورد قطارها

وزیر راه و شهرسازی که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا بود عصر امروز ایران را به مقصد ترکمنستان ترک کند، پس از حادثه صبح امروز برای دو قطار مسافری، سفر خود را لغو کرد.

عباس آخوندی تا دقایقی دیگر با یک هلی کوپتر تهران را به مقصد سمنان ترک خواهد کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن خود از نزدیک وضعیت حادثه را بررسی کند.

سرپرست سازمان امداد و نجات: افزایش کشته‌ها به ۲۶ نفر 

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر به جزئیات جدیدی از حادثه قطار سمنان پرداخت و گفت: حریق واگن‌ها مهار شد و تاکنون نیز آمار کشته شدگان به ۲۶ نفر افزایش یافته است.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جزئیات جدید امدادرسانی برخورد دو قطار مسافربری سمنان - دامغان ( خروج 4 واگن از ریل و حریق 2 واگن) که در ساعت 7:40 امروز جمعه 5 آذر رخ داده بود، اظهار داشت: تعداد کشته‌ها تاکنون به 26 نفر افزایش یافته است.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین عنوان کرد که حریق واگن‌ها مهار شده است و تاکنون 78 نفر نیز براساس گزارش اقدامات هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

85 مصدوم

در این راستا مهدی شادنوش - رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز عنوان کرده است که تاکنون 85 مصدوم سانحه قطار سمنان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شدند.
 
عامل حادثه 

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن اشاره به چگونگی برخورد دو قطار در سمنان گفت: بی موالاتی رئیس ایستگاه سمنان، عامل ایجاد این حادثه بوده است.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرگزاری تسنیم در خصوص علت برخورد دو قطار در سمنان گفت: مدیر ایستگاه قطار سمنان با دادن دستور حرکت، به قطاری که در ایستگاه  بوده، عامل برخورد دو قطار  بوده است. یکی از قطارها در مسیر به علت مشکل فنی متوقف بوده است و قطار دوم بعد از حرکت از ایستگاه سمنان به قطار متوقف شده برخورد می‌کند. با توجه به اینکه قطار اول در بین راه متوقف بوده طبیعتا به قطار متوقف در ایستگاه نباید اجازه حرکت داده می‌شد.

 اسامی مصدومین حادثه قطار مسافربری منتقل شده به (بیمارستان ولایت دامغان):

۱. زینب احمدی
۲. فرشته احمدی
۳. آیت الله عالیشاه
۳. محمد بهلولی
۴. علی اصغر اصغری
۵. عطا علی پور
۶. محمد جعفر یغمائیان
۷. همت جورسی
۸. علیرضا ناجی
۹. احمد جورسی
۱۰ . احمد بهاری
۱۱. عارف نجف پور
۱۲. حسین علی پور
۱۳. داوود بیرامی
۱۴.شیدا وطن خواه
۱۵. سعید ستوده
۱۶. فاطمه یغمائیان
۱۷.داوود زمانی 
۱۸. شمسی وطن خواه
۱۹. نیرنگ پران
۲۰ . غلام ارشدی
۲۱. محمد خسه جهانی
۲۲. اسدالله کاویان
۲۳. عمادالدین حسینی
۲۴. ملیکا حسینی
۲۵. محمد رسوبی
۲۶. کبری بهاری
۲۷. سجاد عزیزی
۲۸.سامان بشیری
۲۹.طیبه میصعه
۳۰. اصغر پرویزی

اسامی ۹نفر از مجروحان حادثه برخورد۲ قطار در هفتخوان سمنان که به (بیمارستان کوثر سمنان) انتقال یافتند: 

احسان احمدی
حمزه صمدیان
علی داوری پناه
امیر دانشور
احمد الله وردی
عطار راحلی
شهرام پور عزیزی
بهزاد رهبری
رضا غفاری

نامه روحانی به معاون اول رئیس‌جمهور‌ی

رییس جمهوری به دنبال سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان که منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان و از جمله پرسنل خدوم راه‌آهن گردید، خواهان بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی و بکارگیری تمام اقدامات لازم برای درمان سریعتر مصدومان شد.

در نامه رئیس‌جمهور آمده است: سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان که منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان و از جمله پرسنل خدوم راه‌آهن گردید، باعث غم و اندوه فراوان گردید.لازم است فوراً دستگاه‌های مسئول، به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی اقدام نمایند و تمام اقدامات و تمهیدات فنی و مدیریتی را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث دلخراشی پیش‌بینی و اجرا نمایند.همچنین ضروری است همه دستگاه‌های امدادی و استانی، به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند. اینجانب با عرض تسلیت به خانواده‌های محترم داغدیده، از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان این حادثه ناگوار مغفرت و رحمت، برای عموم بازماندگان صبر و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و سلامتی کامل مسئلت دارم.

تعداد جان باختگان سانحه قطار سمنان به ۳۱ نفر رسید/ احتمال افزایش تعداد کشته‌شدگان

استاندار سمنان با اشاره به تعداد کشته شدگان سانحه دلخراش برخورد ۲ قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان گفت: تا این لحظه تعداد جان باختگان سانحه قطار سمنان به ۳۱ نفر رسیده است.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تا این لحظه 31 جسد از مجموع کشته‌شدگان سانحه ریلی امروز هفت‌خوان سمنان از داخل قطار بیرون کشیده شده است. احتمال افزایش تعداد کشته‌شدگان وجود دارد.عملیات رهاسازی اجساد کشته‌شدگان این سانحه همچنان ادامه دارد.

رئیس اورژانس کشور خبرداد: شمار کشته‌شدگان سانحه قطارهای مسافری از عدد ۴۰ گذشته و تعداد مصدومان از ۱۰۰ نفر فراتر رفته است.

دادستان مرکز استان سمنان در محل حادثه برخورد دو قطار اعلام کرد: 

تشكيل پرونده قضايی برای حادثه برخورد 2 قطار. احتمال خطای انسانی در بروز این حادثه وجود دارد. وضعیت 100 نفر از مسافرین نامشخص است. هماهنگی با پزشکی قانونی برای انجام آزمایش DNA

پیام تسلیت آخوندی به بازماندگان سانحه ریلی

وزير راه و شهرسازی در پی حادثه دلخراش برخورد دو رام قطار مسافری در محور ريلی سمنان- دامغان با صدور پيامی اين واقعه را به خانواده‌هاي داغدار و ملت ايران تسليت گفت.

در متن پیام وزیر راه و شهرسازی آمده است: وقوع سانحه دلخراش برخورد دو قطار مسافربری در محور ریلی سمنان - دامغان که منجر به جان‌باختن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیز شد، موجب تاسف و تأثر  شدید اینجانب، مسئولین وزارت راه و شهرسازی و مردم عزیز ایران شده است.اینجانب ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و آرزوی مغفرت الهی برای جان‌باختگان، برای مجروحان و آسیب‌دیدگان نیز از خداوندمنان شفای عاجل مسئلت دارم. همچنين به خانواده‌های داغدار كاركنان شركت راه‌آهن و همكاران اين شركت نيز تسليت می‌گويم.

همواره روزگار پر کشیدن جان عزیزان از خاک به افلاک، روانکاه و اندوهبار است، اما هنگامی که در تقدیری اين‌چنين، جان تابناک جمعی از زائران ثامن‌الحجج، چون کبوتران سبکبال به سوی معبود پر می‌گشاید، تحمل هجرانشان توانفرساتر می‌شود.ضمن قدردانی از همه مسئولین محلی و جمعیت هلال‌‌احمر که از نخستین دقایق وقوع حادثه با تمام توان به یاری آسیب‌دیدگان شتافتند، از کمیته سوانح راه‌آهن خواستم تا هرچه سریعتر دلايل حادثه را بررسی و به اطلاع ملت شریف ایران برساند. همچنين به محض اطلاع از حادثه، با لغو سفر به تركمنستان کمیته دیگری را تشکیل دادم تا برای همراهی و یاری رساندن به آسیب‌دیدگان با تمام توان اقدام نمایند.

علت سانحه برخورد دو قطار در سمنان اعلام شد

پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن اعلام کرد: قطار مشهد تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ‌زدگی سیستم ترمز در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف می‌شود و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می‌دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می‌شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می‌شود درهمین زمان قطار مشهد سمنان در مسیر متوقف می‌شود. متاسفانه در این زمان به دلیل تغییرشیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی‌اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می‌کند به وی گفته می‌شود که مسیر باز است و مشکلی نیست. شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می‌شود که حرکت کند. قطار مشهد تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود لذا قطار مشهد سمنان وقتی با قطار پیش‌رو مواجه می‌شود به شدت با کوپه‌های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می‌کند.

 ۱۰۳ مجروح به بیمارستان ها منتقل شدند و اکثرا مرخص شده اند/همه مسافران زیر پوشش بیمه بودند

آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از حادثه‌ای که در سال‌های گذشته رخ داد، با سامانه‌های اتوماتیک توانسته بودیم وضع ایمنی را این محور که شلوغ‌ترین محور کشور است، برقرار کنیم و حادثه‌ای را پس از آن نداشتیم. آمار دقیقی از کشته‌شدگان وجود ندارد چون باید تعدادی از سالن‌ها که دچار آتش‌سوزی شده است، در دست جابجا بود.کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن درباره دلیل نهایی رخداد این حادثه اظهار نظر خواهد کرد اما در جلسه امروز در استانداری سمنان، رسیدگی به مجروحان و آسیب‌دیدگان این سانحه مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار تبریز در رابطه با برخورد دوقطار در سمنان گفت: این قطار بیش از 400 مسافر داشت از این تعداد از مسافران، هنوز 48 نفر شناسایی نشده است که یا فوت شده‌اند، یا با قطار به راه خود ادامه داده‌اند و یا مصدوم در بیمارستان هستند که هنوز شناسایی نشده‌اند.

آمار کشته‌ها به ۴۴ نفر رسید‌/عملیات امدادی ‌پایان یافت‌

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه آمار کشته‌های حادثه ریلی سمنان به ۴۴ نفر رسید، گفت: ۱۷ مصدوم در مراکز درمانی بستری هستند.

پیرحسین کولیوند در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: دقایقی پیش عملیات امدادی و اورژانسی در محل حادثه ریلی در ایستگاه هفت خوان سمنان پایان یافت.

وی با بیان اینکه اجساد باقی مانده از واگنی که دچار حریق شده بود نیز بیرون کشیده شد، افزود: آمار نهایی کشته شده های این حادثه 44 نفر است. تعداد مصدومان این حادثه 82 نفر بوده است که هم اکنون 17 نفر از آنها بستری هستند و بقیه پس از مداوا شدن ترخیص شده‌اند.

مدیرعامل راه آهن: تعداد قطعی کشته شدگان سانحه امروز ۳۶ تن است

دکتر پورسید آقایی تعداد قطعی کشته شدگان سانحه ریلی امروز را ۳۶ تن اعلام کرد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت کشته‌شدگان سانحه ریلی سمنان- دامغان گفت: عملیات جستجوی اجساد کشته‌شدگان در واگن‌های مختلف به پایان رسید و متاسفانه به طور قطع تعداد ۳۶ هموطن جان خود را از دست دادند. عملیات جستجو در همه واگن‌ها صورت پذیرفته است.

وی افزود: کار بازسازی مسیر انجام گرفته و از حدود سی دقیقه دیگر رفت و آمد معمول در این خط ریلی از سر گرفته می‌شود.

عملیات امدادی در محل حادثه ریلی سمنان پایان یافت/ تعداد کشته ها به 44 نفر رسید

درحالی که مدیرعامل راه آهن تعداد قطعی کشته شدگان حادثه سمنان را ۳۶ نفر اعلام کرده بود، سرپرست اورژانس کشور اخرین امار کشته شدگان حادثه صبح امروز سمنان را ۴۴ نفر اعلام کرد.

پیرحسین کولیوند، در این خصوص اظهار کرد: دقایقی پیش عملیات امدادی و اورژانسی در حادثه ریلی سمنان واقع در ایستگاه هفت خوان پایان یافت و شمار کشته شدگان و آمار نهایی جانباختگان این حادثه به 44 نفر رسیده است. در این حادثه 82 نفر مصدوم شده بودند که 17 نفر بستری هستند و بقیه پس از مداوا ترخیص شده‌اند.

آمادگی اسکان خانواده‌های مجروحان و جان‌باختگان سانحه

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان از آمادگی این سازمان برای اسکان خانواده‌های جان باختگان و نیز مجروحان سانحه ریلی امروز سمنان و خانواده‌های آنان در اماکن اقامتی آن خبر داد.

آخرين وضعيت مصدومين و مجروحين

روابط عمومی راه آهن طی اطلاعیه ای اعلام کرد: ۱۰۳ مجروح به بيمارستان منتقل شدند و اكثر آنها به صورت سرپايي مداوا و مرخص شدند. همچنين در حال حاضر ۱۸ نفر در دامغان و ۸نفر در سمنان بستري هستند و بقيه به طور كامل مرخص شده‌ و مشكل خاصي نداشتند.

در استان آذربایجان‌شرقی عزای عمومی اعلام شد

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری و اسماعیل جبارزاده در پیام مشترکی که به این مناسبت صادر کردند، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از مسافران قطار مسافری تبریز- مشهد، فردا (شنبه) را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

در پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی آمده است: اینجانبان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های محترم داغ‌دیده، از خدای سبحان برای جان‌باختگان این حادثه دلخراش، غفران و رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسالت داریم.

علی لاریجانی،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پی جان‌باختن شماری از هموطنان در سانحه قطار مسافربری محور سمنان، پیام تسلیتی صادر کرد.

دستور رییس قوه قضاییه برای برخورد با مقصران سانحه برخورد قطار

همچنین رییس قوه قضاییه پیامی خطاب به رییس کل دادگستری استان سمنان صادر کرد و نوشته است: خبر حادثه دلخراش قطار تبریز مشهد که منجر به کشته ومجروح شدن عده‌ای ازهموطنان عزیز شد موجبات تاثر و تاسف همگان را فراهم آورد. ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این عزیزان  و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین این حادثه، لازم است سریعا با تشکیل پرونده ضمن بررسی علل سانحه نسبت به برخورد قانونی و سریع با مقصران حادثه اقدام و نتیجه به این جانب گزارش شود. در ضمن مسئولین اجرایی ذیربط نیز مکلفند دراسرع وقت ضمن بررسی علل وقوع این سانحه دلخراش نسبت به شناسایی مقصرین حادثه و معرفی آنها به دستگاه قضایی اقدام کنند.

بازگشایی خط ریلی تهران- مشهد

پس از پایان عملیات جستجوی کشته شدگان سانحه ریلی سمنان- دامغان، با تلاش‌های انجام گرفته از سوی ماموران شرکت راه آهن، خط ریلی تهران- مشهد بازگشایی شد و رفت و آمد در این خط از سر گرفته شد.

در اطلاعیه راه آهن جمهوری اسلامی درباره بازگشایی این خط آمده است: با تلاش ماموران فنی راه آهن محور تهران- مشهد که در پی سانحه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان- دامغان مسدود شده بود، دقایقی پیش بازگشایی شد و در حال حاضر کلیه قطارهای این محور طبق برنامه به حرکت خود ادامه خواهند داد.

دستور دادستان کل کشور به دادستان سمنان

در پی سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان و کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان، دادستان کل کشور در پیامی دستور پیگیری این حادثه از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان را صادر کرد.

 بازداشت سه نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری در سمنان

دادستان سمنان از بازداشت 3 نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری در منطقه هفت خوان سمنان خبر داد و اظهار کرد:  پیروی دستور ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور در رابطه با پیگیری این حادثه  دادستانی با قاطعیت و بدون فوت وقت به این موضوع ورود کرد و شب گذشته با اعطای نیابت از سوی شعبه سوم دادسرای مرکز استان سمنان به دادستان شاهرود دستور شناسایی عوامل و مقصرین این حادثه صادر شد.

در جریان رسیدگی به این  پرونده سه نفر از عاملین شامل مسئول مرکز کنترل فرماندهی راه آهن شمال شرق کشور که در شاهرود مستقر است، مسئول مرکز کنترل خطوط و مسئول شیفت مرکز کنترل بازداشت شدند./ میزان

تلفات 45 نفری قطار دامغان و چرایی اشتباه در اعلام آمار

معاون امداد و نجات هلال‌احمرسمنان اعلام کرد: آمار قطعی تلفات انسانی حادثه قطار دیروز 45 نفر اعلام شده است.

تعداد فوتی‌های نهایی از همان دیشب هم مشخص بود اما اشتباهات جزیی در شمارش ظاهرا سبب شد که برخی رسانه‌ها آن را به اشتباه 44 نفر اعلام کنند.متاسفانه به دلیل حجم بالای حریق و شدت سوختگی اجساد جداسازی آنها به سختی انجام می‌شد.امدادگران اجساد یک مادر و کودک را در یک کیسه گذاشته بودند که ظاهرا در شمارش‌ها یک نفر حساب شده بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۸
ملاحظ
|
Germany
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
1
24
در این شرایط حساس و دوردست، جای بالگردهای امداد، راهنمایی و انتظامی خالی است!! به همه نمره 21 می دهم.
شاهرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
3
19
تا ان جا که تحقیق شده خطای انسانی بوده لطفا پیگیری کنید
یه بیهوده
|
Germany
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
2
26
بی مسئولیتی
جوابش خیلی مشخصه بی مسئولیتی ما ایرانیها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
بی مسئولیتی مسئولین مربوطه ؟
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
1
22
مدیرعامل راه آهن ... استعفاء
خدایا کمکمان کن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
5
2
این حادثه به حاثه منا شبیه است برخورد دو قطار؟؟؟!!!بدون قصد و غرض نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
8
شاید بد نباشد رانندگان قطار ها امکان ارتباط با یکدیگر را داشته باشند و قطاری که دچار چنین وضعیتی مانند نقص فنی می شود به قطارهای واقع در مسیر اطلاع رسانی نماید. جی پی اس نشانگر محل قطارها هم یکی از گزینه هاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
8
تمام کسانی که مقصر بوده اند باید مجازات شوند.مسئول کنترلی که با هرر وهرر ومشغول بازی با گوشیش داره کار می کنه باید به شدت مجازات بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
8
با این وضع جاده و خودرو و راه آهن تو این مملکت، امار مرگ و میر از آمار جنگ بیشتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
12
واقعا تو سال 2016 اینا هنوز از سیستم "تلگراف" و دستی استفاده میکنند؟؟؟؟
الان برای اتوموبیل شخصی جی پی اس با قیمتهای ناچیز 100 هزار تومانی قابل دریافت هست که در هر لحظه مکان خودرو را روی نقشه کامپیوتر نشان میدهد... اینها نمی توانند یک جی پی اس نصب کنند روی قطار که هر لحظه موقعیت قطار را نشانشان بدهد؟؟؟ واقعا برایم قابل باور نیست که هنوز از سیستم های قدیمی که شاید عمر آنها به بیش از 50 سال برسد برای ناوبری قطارها استفاده میکنند و در این سالها حتی یک ذره هم به فکر به روز رسانی نبوده اند... پس این همه پول بلیطی که میگیرند با آن چه میکنند؟؟؟
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
6
تلفنگرام درسته نه تلگراف
داریوش جان استعفا دادن مدیرعامل دردی دوا میکنه؟؟؟
باید دادگاهیشون کنن
همه مسببین این حادثه باید دادگاهی بشن
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
8
یکی مثل ریز علی خواجوی (دهقان فداکار ) جاش خالیه ؟ که دیگه متاسفانه نداریم
نیروی ترافیک شرکتی راه اهن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
8
5
سلام...دوستان تا اخر بخونید لطفا...
اول ازهر چیزی تسلیت میگم ب همه کسایی ک عزیز از دست دادن تو این سانحه..مارو شریک غم خودتون بدونید....
من نیروی ترافیک راه اهنم...متصدی ترافیک یا رئیس ایستگاه...کسی ک میتونه با دقت کردن تو کارش...توجه بیشتر از بروز این اتفاقات دلخراش جلوگیری کنه...کارما فوق العاده حساسه...ما اگه قبل از تعویض کشیک مشغله فکری..درگیری ذهنی داشته باشیم خیلی خطر سازه...باید تمام توجه...حواسم و تواناییمونو بیاریم سرکار...اما مشکلات زیاده..ما نصف نیروهای رسمی حقوق میگیریم..مزایا نصف...توجه ب ما نصف..احترام شغلی صفر...با این شرایط تمرکز دو کار و توجهمونم نصف میشه...حواسمون ب همه جا هست جز کار...این عوامل دست به دست هم میدند و این اتفاقایی ک خدا برا هیچ کس نخواد پیش میاد...الان دنیا تو سر اون نیرو ترافیک خراب شده...تا مرز سکته رفته...چرا توجهات ب ما کمه ک اخرش بشه این...چرا به ما اهمیت نمیدن...کسایی ک دستشون میرسه صدای مارو بشنوید..ما ستون راه اهن هستیم...مارو درک کنید..همراهی کنید...این کم اتفاقی نیست...ما کل عبور و مرور قطارا..مسدودی ازادی...و... کارای راه اهن و میکنیم ک مهمترین کارای اونه..چرا توجه نمیکنید...به ما شرکتیا حتی لباس کار نمیدن شما تا تهشو بخونید...توجه کنید تورو خدا نزارید این مسائل پیش بیاد تا ما با انگیزه و تمام توجه و انرژی سر کار بیایم...خودمون وقف کار کنیم...اگه اینجوری باشه این مشکلات پیش نمیان...جون مردم کم نیست بخدا...ما سرکار مشغله فکری زیاد داریم چرا اینجوری باید باشه....ب امید روزایی ک همه چیز به خوبی پیش بره و این اتفاقات ناراحت کنند قلب کسیرو نرنجونه....ممنونم...
نیروی ترافیک شرکتی راه اهن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
حالا چون حقوقتون کمه باید مسافر هارو بکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
9
تسلیت میگم به همه هموطنای عزیزم که هر روز بابت اشتباهات بسیار مسخره باید شاهد از دست دادن جان هموطنانمون باشیم...تا کی ادامه داره؟؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
1
9
صد در صد عامل انسانی ....با دوچرخه سفر بریم بهتره
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
17
7
روحانی مبارک است. !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
5
9
کسایی که با حقوق های ناچیز برای این پست های حساس انتظار داره با کار تک شیفتی هم زندگی کارمندها بگذره هم کیفیت کاریشون بدون شغل دوم عالی باشه.امثال این کارمندها در سمت های حساس کشور کم نیستن بعد کار میرن سراغ شغل دوم تا نصف شب که اومورات زندگیشون بگذره، خب معلومه باید انتظار همچین حادثه ای هم داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
7
بیش از 100 کشته در دو روز غزای عمومی مبخواهد , اندکی ارزش !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
3
10
در تنبلی و بی وجدانی سرامد دنیاییم ......
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
3
7
خلایق هر چه لایق
فرسوده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
1
8
استعفا برای مدیران ما تعریف نشده است یعنی میگویند ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم
صحرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
16
خیلی ناراحت شدم و گریه کردم تو قرن بیست ویکم داریم با مشکلات عصر حجر دست و پنجه نرم میکنیم
محمد خالقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
10
واقعا باید به این مدیریت نمره بیست ودوداد نه نمره بیست یک
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
4
خدا به بازماندگان صبر و به مجروحين شفاء عاجل عنايت فرمايد...
جاي بسي تاسف است كه در كشورم ايران و در شغل هاي اينچنيني كه مسئوليت جان انسان ها در ميان است مديران بي كفايت و ناآگاه به اين جايگاه مي رسند.
واقعا نميدونم چطور مي خوان جواب بازماندگان و بدن، عزاي عمومي هم كه اعلام نشد!!!
خيلي غمگين رفتن... مثل فاجعه منا. اگه همه ما فقط يه لحظه به اين فكر كنيم تو هر پستي كه هستيم درست كار كنيم و فقط انسان باشيم بس است. فقط كافيه بدونيم شايد تا يه ساعت ديگه زنده نباشيم... پس درست و انساني كار كنيم. به حقمون قانع باشيم، رشوه نگيريم، تا وقتي اطلاعاتمون تو زمينه اي زياد نشده پستي رو قبول نكنيم. نميدونم انسانيت داره كم رنگ ميشه/ بايد متحد باشيم و يه دست براي فرهنگ سازي و رشد كشور تلاش كنيم. اول هم از خودمون شروع كنيم چون همه ميگن چي خوبه كه ما خوب باشيم. اين اشتباه است... تورو خدا انسان باشيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
2
10
متاسفم برای مسئولین راه آهن ومدیرعاملی که فقط به فکر پرکردن جیب خودشان هستند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
10
قطاری که سه مرتبه در مسیر خراب شده بود باید در اولین ایستگاه متوقف میشد و ادامه راه نمیدادند و جایگزین میکرد
مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
10
ریزه علی خواجوی خدا بیامرز کجایی .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
7
من با یکی از قطارهای مشهد به تهران امدم و این سانحه زمان سفر همه قطارهای پنج شنبه شب را به علت بسته بودن مسیر تا بیست ساعت تاخیر مواجه نمود اول برای جان باختگان مغفرت الهی و برای مجروحین سلامتی ارزو دارم انچه مسلم است در کشور ما مسئولیت پذیری کم است و قتی برای کارها انظباط نیست اینگونه وقایع زیاد میشود و پس از مدتی فراموش می کنیم تا اتفاق بعدی و در همه امور بی برنامه و عدم کنترل هست حادثه راه اهن یکی از ده ها اتفاق میباشد متاسفم .
صحرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
8
متاسفم و نکته جالب توجه اینه که بجای اینکه برن بقیه رو نجات بدن دارن از حادثه فیلم برداری میکنن. واقعا تاسف برانگیزه
متقیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
6
کاش سرعت عمل در رسیدگی به همه موضوعات اعم از اختلاسها و .... به این سرعت انجام می پذیرفت . حالا دو نفر کارگر مقصر شناخته میشن اونهم با یک حقوق ناچیز نه با یک حقوق نجومی
در حالی که هرروز همین تعداد در جاده ها جونشونو از دست میدن ولی این یک عمر طبیعی تلقی می شود.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
5
با این وضعیت سیستم حمل و نقل و واگن های ماقبل تاریخ این اتفاقات خیلی عادیه .بجای اینکه بفکر جایگزینی واگنهای بروز و سیستم کنترل پیشرفته باشیم شعار میدیم وزیر باید عوض بشه ،آیا با عوض شدن وزیر راه کلا مشکلات حل میشه . خوبه یکمی منطقی فکر کنیم . درخواست عموم باید تعویص کل واگنهای غیر استاندارد ساخت داخل با تکنلوژی روز دنیاست .
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
1
5
در پاسخ به اون نیروی محترم ترافیک شرکتی .لطفا از اب گلالود ماهی نگیر.اجازه حرکت که باشما نیست شما رابطی هستی بین کنترل و مامورین قطار.در ثانی چه کسیرو میتونی پیدا کنی که از وضعیت حقوقیش راضی باشه .
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
2
نویسنده محترم در گزارش فوق کلمه بی مبالاتی را اشتباهاَ بی موالاتی نوشته اند!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
2
واقعا برای خودمان متاسفم
هموطن داغدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
6
دركشورهاي اروپايي و حتي آسيايي مسؤولين رده بالاي مملكتي ضمن استعفاء از مردم عذرخواهي مي‌كنند
صحرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
3
متاسفانه تو تبريز به بدليل اينكه مسافر زياد بود سه تا واگن آوردن بدون امكانات داخلي چسبوندن به قطار و اينكه تو مسير به دليل سنگيني و... نتونسته قطار همه واگن ها رو بكشه كه در نهايت بخاطر حماقت مسئولين اين حادثه پيش امده جاي تاسف هست به جون مردم ارزش قائل نيستن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
شرکت رجا ??!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین