کد خبر: ۴۱۰۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

احمدی‌نژاد در انتخابات 96 از چه‌کسی حمایت می‌کند؟/شریف‌زاده: از هیچکس/ به الهام هم گفته از او حمایت نمی‌کند

عضو جبهه توحید و عدالت با بیان اینکه برخی اصولگرایان حمایت خود را از احمدی‌نژاد طوری مطرح کردند که گویی آنها وی را به‌عرصه آورده‌اند، گفت: آن رأیی که قرار بود در سبد احمدی‌نژاد ریخته شود به سمت و سبد دیگری ریخته نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بهمن شریف‌زاده مدعی شد: وجود محمود احمدی‌نژاد در فضای انتخابات می‌توانست موجب پیدایش شور خوبی در کشور شود و علت آن هم استقبالی بود که مردم استان‌های مختلف از او داشتند و پیوسته به حضور در عرصه انتخابات دعوت و  حتی مطالبه  و تکلیف  می‌کردند که حضور پیدا کند؛ البته این به این معنی نیست که در عرصه انتخابات از دیگران استقبالی نبوده اما آنچه مسلم است استقبال قابل توجهی از احمدی‌نژاد می‌شد و حضور او در عرصه می‌توانست شور انتخاباتی خوبی به‌وجود آورد اما مصلحت دیده شد و توصیه شده وی این دوره شرکت نکند.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز؛ عضو جبهه توحید و عدالت با بیان این ادعا که با عدم حضور احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات درصد قابل توجهی از آن شور فروکش می‌کند، یادآور شد: مسئولان باید  در اندیشه چگونگی شورآفرینی در عرصه انتخابات باشند چراکه با توصیه، شور در انتخابات ایجاد نمی‌شود، بلکه باید مطالبات مردم را در نظر گرفت و با توجه به آن مطالبات مسیر شورآفرینی پیموده شود.

وی ادامه داد: به دلیل حضور نیافتن احمدی‌نژاد اکنون یک علت مهم برای شور انتخاباتی خاموش شده است! امیدوارم مسوولان بتوانند آن شور از دست رفته را که معلول حضور او بود تامین کنند!

او با بیان‌ اینکه تلاش جناح‌های سیاسی این است که با معرفی کاندیداهای گوناگون و شخصیت‌های نو در عرصه انتخابات شور انتخاباتی را دوباره برگردانند، اظهار داشت: اما حدس بنده این است که هرکس دیگر حتی اگر چهره‌ای نو در انتخابات حاضر شود نمی‌تواند عامل آن شوری باشد که احمدی‌نژاد می‌توانست باشد، به این دلیل که افرادی که در معرض حدس قرار می‌گیرند هیچ‌کدام با اقبال جدی مردمی روبرو نیستند.

کاندیداهای مطرح شده از اقبال عمومی برخوردار نیستند

شریف‌زاده افزود: از نظراتی که ما در رسانه‌ها به عنوان محتمل‌های کاندیداتوری می‌شنویم هیچ‌کدام از اقبال مردمی چندانی برخوردار نیستند و برخی هم که قبلاً آزموده شده‌اند و اقبال مردمی نسبت به آنها در سال‌های قبل بررسی شده، معلوم است با گذشت زمان به‌ویژه وقتی داوری‌ها و نگاه‌های مردم به صورت منفی به قبلی‌ها اضافه شده طبیعتاً از اقبال باز هم کاسته می‌شود؛ به طور مثال بحث حقوق‌های نامتعارف و املاک نجومی یا مسائل مشابه دیگر که پیوسته دارد در جامعه به وجود می‌آید و پیدا می‌شود از اقبال مردم در گذشته هم به حتم می‌کاهد.

رأی احمدی‌نژاد به سبد دیگری ریخته نخواهد شد

او با تاکید براینکه در حال حاضر عاملی برای شور در انتخابات وجود ندارد، گفت: آن رأیی که قرار بود در سبد احمدی‌نژاد ریخته شود به سمت و سبد دیگری ریخته نخواهد شد؛ دلیل آن هم این است که تمام کسانی که در جناح‌های گوناگون سیاسی قرار دارند و وارد عرصه انتخابات خواهند شد تقریباً از نگاه مردم در یک قطب قرار گرفتند یعنی از نظر مردم فرقی بین اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست چرا که اغلب افراد آزموده شده‌اند.

قالیباف و جلیلی هم قبلا آزموده شده‌اند

این روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که احمدی نژاد هم قبلا آزموده شده است؟ گفت: جناب آقای روحانی هم که چهار سال ریاست جمهوری را برعهده داشتند آزموده شده‌اند و اگر فرض کنیم آقای ناطق‌نوری به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند او هم سال‌ها دیده شده است، قالیباف و جلیلی هم دیده‌ شده‌اند، بنابراین برای مردم تفاوت چندانی بین این شخصیت‌ها نیست و تنها ممکن است در بدنه جناح‌ها که چه فردی را مورد حمایت قرار دهند اهمیت داشته باشد، اما سخن ما بر سر مردمی است که نه می‌شود آنها را در بدنه اصلاحات معرفی کرد نه در بدنه اصولگرایی  و مردم هر دو جناح را دیدند و آزمودند. 

او با بیان اینکه داوری‌ها در مورد سبد رای احمدی‌نژاد شخصی خواهد بود، عنوان کرد: هر فردی خود می‌سنجد که حرف‌های کدام کاندیدا را می‌پسندد و به آن اعتماد می‌کند اما براین اساس که چون حامی احمدی نژاد بودم به اصولگرا یا روحانی یا اصلاح‌طلب رای دهم؛ چنین معیار و ضابطه‌ای  وجود ندارد.

برخی حامیان احمدی نژاد شوری برای حضور در انتخابات ندارند

شریف‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما حامیان احمدی نژاد انتخابات را تحریم می‌کنند، گفت: نه. انتخابات را تحریم نکرده و در انتخابات شرکت می‌کنند اما اینکه رای خود را  به سبد کدام کاندیدا اختصاص دهند هیچ ضابطه‌ای ندارد که این رایی که قابل توجه هم است به سمت کدام جریان گرایش پیدا می‌کند. داوری‌ها شخصی است البته ممکن است برخی از حامیان احمدی نژادهم  شوری برای حضور در انتخابات نداشته باشند و علتش هم این است که احمدی‌نژاد را نمی‌توان ذیل اصولگرایان و اصلاح طلبان تعریف کرد.

او با بیان اینکه اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان احمدی نژاد را  از خود جدا کردند و گفتند احمدی‌نژاد از ما نیست،ادامه داد: احمدی‌نژاد هم گفته که من نه از اصولگرایان هستم نه اصلاح‌طلبان و این دو طرفه بود. بنابراین اگر کسی می‌خواست به احمدی نژاد رای دهد نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در صورت نبود او در انتخابات رایش را به صندوق کدام کاندیدا می‌ریزد.

هیچ کس از سوی جریان احمدی‌نژاد در انتخابات کاندیدا نمی‌شود

عضو جبهه توحید و عدالت ضمن رد حضور الهام در عرصه انتخابات از سوی احمدی‌نژاد گفت: هیچ‌کس از سوی شخص و جریان احمدی‌نژاد در انتخابات حضور پیدا نمی‌کند و کاندیدا نمی‌شود.

او همچنین درباره اینکه آیا صحت دارد احمدی‌نژاد به غلامحسین الهام گفته از او در انتخابات حمایت نمی‌کند، گفت: بله، نه تنها از ایشان, بلکه احمدی نژاد از جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب و جریان حامی خود و همچنین جریان عدالت‌خواهی هم هیچ کاندیدایی نخواهد داشت.

در انتخابات شوراهای شهر ورود نمی‌کنیم

شریف‌زاده درباره اینکه در انتخابات شوراهای شهر ورود خواهند داشت، بیان کرد: هرگز. در هیچ عرصه انتخاباتی احمدی‌نژاد در سال ۹۶ حضور نخواهد داشت.

اگر قرار است پرچم‌دار عدالت‌خواهی کنار بنشیند کل جریان هم وارد نمی‌شود

او در پاسخ به این سوال که آیا وی قهر کرده است، تصریح کرد: قهر نکردیم. موضوع این است که جریان عدالت‌خواه باید با پرچم‌دار خود وارد عرصه انتخابات شود اگر قرار است پرچم‌دار عدالت‌خواهی کنار بنشیند کل جریان هم وارد عرصه انتخابات نمی‌شود و فعالیت فرهنگی و فکری و جریان سازی فکری خود را ادامه خواهد داد.

فاصله زیادی میان ما با مبانی آقای مصباح وجود دارد

این فعال سیاسی درباره اینکه رابطه شما با آیت‌الله مصباح‌یزدی چگونه است آیا در راستای فعالیت‌های فکری و فرهنگی رابطه‌ای با ایشان دارید؟ گفت: فاصله زیادی میان ما با مبانی آقای مصباح یزدی در نگاه‌های سیاسی – اجتماعی و حکومتی وجود دارد. 

هر کسی می‌تواند از احمدی‌نژاد بدون سهم‌خواهی حمایت کنند

او درباره اینکه پیش از این آیت‌الله مصباح از حامیان احمدی‌نژاد بودند، خاطرنشان کرد: می‌توانند الان هم حامی باشند. هرکسی می‌تواند از احمدی نژاد حمایت کند بدون آنکه سهمی از او بخواهد و آقای احمدی‌نژاد هم حمایت هیچ کسی را نفی نمی‌کند ولو آن فرد تندترین اصلاح‌طلب‌ها یا اصولگراها باشد.

احمدی‌نژاد بدهکار کسی نمی‌شود

شریف‌زاده با تاکید براینکه احمدی‌نژاد بدهکار کسی نمی‌شود، در ادامه تصریح‌ کرد: خطی که سال ۸۴ صورت گرفت این بود که بعضی ازاصولگرایان حمایت خود را از احمدی‌نژاد به گونه‌ای مطرح کردند که گویی آنها احمدی‌نژاد را به عرصه آوردند و به گونه‌ای مطرح کردند که گویی احمدی‌نژاد از آنها و بدهکار آنها است اما احمدی‌نژاد تنها کاری که انجام داد این بود که هیچ کس را از حمایت خود منع نکرد؛ معنا ندارد وقتی کسی از من نوعی حمایت می‌کند بگویم نمی‌خواهم حمایت کنید و آنجایی که باید خط خود را مشخص کنم این است که اگر این حمایت برای معامله است من معامله‌ای نمی‌کنم.

احمدی‌نژاد تغییر نکرد مخالفانش تغییر موضع دادند

او در پاسخ به اینکه چرا احمدی‌نژاد محبوب چهار ساله اول تبدیل به احمدی‌نژاد جریان انحرافی شد؟ گفت: باید از مخالفان او پرسید. احمدی‌نژاد تبدیل نشد؛ در حقیقت کسانی که مخالف احمدی‌نژاد بودند تغییر مشی و موضع دادند و اصولگرایان گفتند احمدی‌نژاد تغییر کرده و منحرف شده است و به جریان انحرافی گرایش پیدا کرده است.

شریف‌زاده افزود: بعد از رفتن احمدی‌نژاد جناب آقای هاشمی رفسنجانی گفتند اصل انحراف مشائی نبود بلکه خود احمدی‌نژاد بود که از آغاز هم ما او را منحرف می‌دانستیم. این نشان می‌دهد که جریانی از آغاز سال ۸۴ با حضور احمدی‌نژاد مخالف بوده است. اما برای اینکه حامیان او را که در راستای پایداری‌ها بود با خود هم مسیر و هم‌جهت کند زمان برد و زمان تاکتیک نشان دادن احمدی نژاد به عنوان منحرف از اهداف اسلام ناب، حدود پنج سال به صورت مداوم انجام گرفت که نهایتاً در دوره دوم جواب داد.

اوبا بیان اینکه قسمتی از حامیان احمدی‌نژاد که جبهه پایداری بودند باور کردند که احمدی‌نژاد گرایش انحراف دارد و از افکار خود منحرف شده است، گفت: این در حالی است که احمدی نژاد از آغاز مسئله‌ای جز عدالت‌خواهی و مبارزه با خاندان‌سالاری و اشراف‌گرایی مطرح نکرد و علت مخالفت‌ها هم همین تفکر بود و بارها به صراحت اعلام شد که احمدی‌نژاد نخبگان را کنار گذاشت و جوانان ناشی را در عرصه‌های مختلف کشور مستقر کرد. در حالی که احمدی‌نژاد  به خاندان‌سالاری لطمه جدی زد و خاندان‌سالاری این است که فقط مدیریت کلان کشور در دست خانواده‌های خاص باشد و این جریان مهمی بود که در زمان دولت سازندگی و تا اندازه‌ای در دولت اصلاحات استحکام یافت و احمدی‌نژاد کلا با آن مقابله کرد.

او با تاکید براینکه احمدی نژاد هیچ تغییر در مشی عدالت‌خواهی خود نداده است، گفت: عدالت‌خواهی احمدی‌نژاد در دولت نهم مقابله با خاندان یارانه‌، مسکن مهر، سهام عدالت، سعی کرد این کانال ثروت را به سمت مردم باز کند که اکنون از سوی همان خاندان‌ها این طرح‌ها باطل اعلام شد. احمدی‌نژاد از آغاز آمدنش تا پایان تغییری جز در جهت رشد نکرد و جریان عدالت‌خواهی هیچ وقت تعطیل نیست.

امیدواریم احمدی نژاد روزی سکان‌دار عرصه اجرایی در کشور شود

شریف‌زاده درباره اینکه آیا احمدی‌نژاد برای دوره بعدی ریاست جمهوری بر‌می‌گردد، بیان کرد: از اکنون نمی‌توان گفت اما ‌او محکم به عنوان پرچمدار این جریان ایستاده و این فکر را اشاعه و توسعه می‌دهد که امیدواریم خود یک روزی سکان‌دار عرصه اجرایی در کشور شود.

عدالت‌خواهی با حزب محقق نمی‌شود

او  پاسخ به این سوال که احمدی‌نژاد به عنوان پرچمدار جریان فکری خود چرا یک حزب تشکیل نمی‌دهد تا به صورت رسمی در قالب حزب یا جریان رسمی فعالیت کند، ابراز کرد: احمدی‌نژاد عدالت‌خواهی را در پرتو جریان مردمی می‌داند و خداوند در قرآن می‌فرماید ما پیامبران را فرستادیم با دلائل روشن، کتب را با ایشان فرستادیم تا مردم را به قسط و عدالت دعوت کنند ودر این آیه کریمه یک وظیفه برای انبیا معرفی شده که آمدند تبیین کنند یعنی ذهن مردم را روشن کنند و با حقوق خودشان آشنا کنند. وقتی مردم با حقوق خود آشنا شوند برای احقاق حق خود بلند می‌شوند، ظلم وقتی در جامعه به وجود می‌آید که صاحبان حق، حقوق خود را نشناسند و برای همین ظالمین و ستمگران همیشه تلاش می‌کنند مردم را در جهل نسبت به حقوق خود نگه دارند.

باید مردم را به این سهم‌گیری‌های نجومی آگاه کنیم

این روحانی حامی احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید پیوسته مردم را نسبت به حقوقشان آگاه کرد، گفت: به پا خواستن مردم برای این است که حقوق خود را مطالبه کنند و تنها راه برقراری عدالت در جامعه این است که مردم را همیشه در عرصه مطالبه حقوق خود نگه داریم و بگذاریم طلب کنند و به مردم نگوییم بنشینید و ما حق‌تان را خواهیم گرفت این یک ترفند برای ستم است.به طور مثال مردم را آگاه می‌کنیم که برخی از مدیران حقوق‌های چندصدمیلیونی می‌گیرند یا اینکه در برخی از بخش‌ها املاک نجومی داده می‌شود و مردم را به این سهم‌گیری‌های نجومی آگاه می‌کنیم.

او افزود: مردم طلب می‌کنند وبه آنها می‌گویند ما طلب شما را به قوه قضائیه می‌بریم اما شما ساکت بنشینید، از اینجا خط عدالت‌جویی قطع می‌شود، نباید به مردم گفت ساکت بنشینید و اگر مطالبه به قوه قضائیه رسید حال باید از آن نهاد بخواهند که نتیجه بررسی چه شده و این مطالبه تا وقت اخذ حق باید ادامه پیدا کند.

او در توضیح اینکه چرا جریان عدالت‌خواهی تشکیل یک حزب و تشکل نمی‌دهد،‌ تاکید کرد: به این دلیل که عدالت‌خواهی با حزب محقق نمی‌شود، نمی‌توان به مردم گفت بنشینید حزب حق شما را می‌گیرد. عدالت فقط موقعی محقق می‌شود که مردم مطالبه کنند به این دلیل جریان عدالت‌خواهی در متن مردم شکل می‌گیرد و به محض اینکه از این روند خارج شود و به سمت حزب و تشکل سوق یابد صرفا عدالت‌خواهی اسمش می‌ماند اما وضعیت آن منتفی و متوقف می‌شود.

شریف‌زاده درباره توصیه مقام معظم رهبری برای نامزد نشدن احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: ولایت‌پذیری در نظر نیست و در عمل است. در صورت حکم مقام معظم رهبری مکلف به پذیرش آن هستیم اما در نظر می‌توانیم نظر خود را داشته باشیم، نظر ایشان این است حضور احمدی‌نژاد به مصلحت نیست و صاحبان نظر می‌توانند این موضع را به فکر، مجال تفکر و بحث و گفت‌وگو بکشانند که چرا باید مصلحت نباشد و این دو قطبی که مطرح کردند چه دو قطبی است و چه کسی می‌توانست این دوقطبی‌ را ایجاد کند و همه اینها چون فکر است قابل بحث و طرح است و هیچ وقت هم ایشان جلوی بحث و گفت‌وگو را نگرفتند بلکه مقام معظم رهبری آموزگار پرسش و نقد هستند. برای همین با مشی‌ای که از ایشان سراغ داریم مسیر پرسش را باز گذاشتند.

عضو جبهه توحید و عدالت در ادامه گفت: در مقام عمل همان کاری که احمدی‌نژاد کرد و ثانیه‌ای به‌طول نینجامید که در پی توصیه رهبری برای عدم حضور در انتخابات گفت به دلیل اینکه مقام معظم رهبری توصیه به نیامدن کردند، شرکت نمی‌کنم.

احمدی‌نژاد سکوت اختیار کرده!

او درباره اینکه آیا ممکن بود با حضور احمدی‌نژاد مباحث مربوط به انتخابات ۸۸ دوباره مطرح و شاید تا حدودی تکرار شود، گفت: اصلا. فکر نمی‌کنم با حضور احمدی‌نژاد احتمال آنچه سال ۸۸ اتفاق افتاده، سال ۹۶ قابل تکرار باشد و علت آن این است که برگزار کننده انتخابات آقای روحانی است و اگر احمدی‌نژاد از سبد رأی خارج می‌شد روحانی به عنوان رئیس‌جمهور و مجری انتخابات  نمی‌آمد بگوید تقلب صورت گرفته و دولت چون برگزار کننده انتخابات است علیه خود بهتان نمی‌زند. اگر هم اسم احمدی‌نژاد از صندوق خارج نمی‌شد او کسی نیست که مردم را به خیابان‌ها بکشد و بگوید تقلب صورت گرفته است.

او افزود: احمدی‌نژاد زمانی که سکان‌دار اجرایی کشور بود اسفندیار رحیم‌مشایی را به عنوان کاندیدا به وزارت‌کشور معرفی کرد. وقتی که او از شرکت در انتخابات منع شد، احمدی‌نژاد اعتراضی نکرد، بلکه مردم را دعوت به انتخابات کرد و عملا زمانی که در قدرت بود نشان داد هیچ‌وقت مخالفتی با تصمیمات نظام نمی‌کند؛ الان هم اگر اسمش از سبد رأی در نمی‌آمد، مدعی تقلب نبود. 

شریف‌زاده گفت: باید دید دو قطبی مدنظر رهبری چیست که خود اشاره‌ای داشتند مبنی بر ایجاد دو قطبی بین نیروهای انقلاب که شامل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هستند. گردهمایی مختلف از اصولگرایان معتدل از لاریجانی گرفته تا اصولگرایان معتدل و افراطی مانند جبهه‌پایداری ظاهرا اینها با آمدن احمدی‌نژاد به مخالفت‌های جدی رو می‌آوردند و رهبر مصلحت دیده برای به وجود نیاوردن این هیاهو در جماعت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، احمدی‌نژاد حضور نیابد.

او درباره اینکه با احمدی‌نژاد دیدار دارد، گفت: بله، دیدار داریم اما سیاست او بر سکوت است و هیچ دفاعی در این سه سال گذشته از خود نکرده‌ و این سیاست را ادامه خواهد داد و درباره مسائل سیاسی صحبتی نخواهد داشت.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین