کد خبر: ۴۱۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۹
سایت وابسته به احمدی نژاد:

از سفارتخانه ها حفاظت نکنید

آفتاب‌‌نیوز : خدمت در مطلبی همچنین از برگزاری جلسات سفارت انگلستان و همچنین نگهداری اسناد این سفارتخانه در باغ قلهک خبر داد. این سایت به نقل از «یک کارشناس مسایل سیاسی» با اشاره به نقش انگلستان در آشوب ها و کودتاهای تاریخی و مدارک مشخصی دال بر دخالت سفارت انگلستان در ناآرامی های اخیر اهواز نوشت: «با این حال مشخص نیست حفاظت ویژه و منحصر به فرد از سفارتخانه این کشور مداخله گر و آشوب طلب با چه هدفی صورت می گیرد».
این کارشناس سایت خدمت در ادامه افزود: «در شرایطی که انگلیس به عنوان یکی از بانیان قطعنامه اخیر آژانس، گزارش پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت را باعث شد، ایجاد حصار امنیتی شدید برای حفاظت از سفارت انگلیس قابل توجیه نیست.»
لازم به ذکر است براساس حقوق بین الملل، حفاظت از سفارتخانه های خارجی و دیپلمات ها، وظیفه هر کشوری محسوب می شود و مسؤولیت هرگونه تعرض یا وارد آوردن خسارت به سفارتخانه های خارجی برعهده دولت ها می باشد. با توجه به حملات اخیری که علیه سفارتخانه های خارجی صویت می گیرد که شدیدترین نمونه آن حمله به سفارت دانمارک و در آستانه تسخیر قرار گرفتن آن سفارتخانه بود، حفاظت بیشتر از سفارتخانه های خارجی ضروری تر از قبل به نظر می رسد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین