کد خبر: ۴۱۱۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

کانادا تحریم‌های روسیه را تشدید کرد/ مسکو تهدید کرد

سفارت روسیه در اتاوا با اشاره به تحریم 15 شهروند این کشور از جمله شش نماینده پارلمان از سوی کانادا اعلام کرد که مسکو به این تحریم ها پاسخ می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
سفارت روسیه در اتاوا روز سه شنبه در بیانیه خود با انتقاد از تحریم های جدید کانادا در مورد مقام ها و شهروندان روس اعلام کرده است: اوتاوا با این اقدام های غیرقانونی و بی منطق، خود را در ورطه رویارویی با مسکو می اندازد.

بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا در این بیانیه هشدار داده شده است: طرف روسی این اقدام غیردوستانه را مدنظر قرار خواهد داد و بطور متقابل به آن پاسخ می دهد.

وزارت خارجه کانادا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی روسیه در منطقه کریمه را به رسمیت نمی شناسد و این منطقه را بخشی از قلمرو اوکراین می داند.

در این بیانیه تحریم 15 شهروند روس از جمله شش نماینده دوما از منطقه کریمه اعلام شد.

وزارت خارجه کانادا خاطرنشان کرده است: تحریم ها علیه روسیه تا زمانی که این کشور توافقنامه مینسک را برای حل و فصل مساله اوکراین اجرا نکند، برقرار می ماند.

کانادا به عنوان یکی از اعضای هفت کشور صنعتی با دیدگاههای ضدروسی از سال 2014 تاکنون همراه آمریکا و اتحادیه اروپا چندین بسته تحریم علیه روسیه وضع کرده است.

پیش از این اقدام جدید نیز اتاوا فهرستی از 14 شرکت، پنج شخصیت حقوقی و مقام دولتی روسیه را منتشر و اعلام کرد که دولت کانادا دارایی های آنها را توقیف و سفر افراد تحریم شده را به خاک خود منع می کند.

اینرس بانک، موس اوبل بانک و موسسات دولتی تکنوپروم اکسپورت، هولدینگ تکنودینامیک، تخ ماش، راسیسکایا الکترونیکا و اداره بنادر یوپاتوریا و فئودوسیا و یالتا از جمله مراکز دولتی روسیه در فهرست جدید تحریمی کانادا قرار گرفتند.

روابط روسیه و کانادا در دو سال اخیر بخاطر مساله اوکراین و پیوستن اوتاوا به تحریم های ضدروسی غرب سرد شده است.
مسکو نیز سال گذشته در پاسخ به اوتاوا، 13 مقام ارشد کانادایی را در فهرست تحریم های متقابل قرار داد.

اختلاف اصلی غرب و مسکو بر سر الحاق شبه جزیره کریمه در دریای سیاه به روسیه در سال 2014 است که با برگزاری یک همه پرسی از اوکراین جدا شد.

از سال 2014 پس از سقوط دولت متمایل به مسکو در اوکراین با روی کار آمدن دولت جدید که سیاست نزدیکی به غرب به ویژه آمریکا را پیگیری می کند، روابط روسیه با طرف های مقابل وارد یک روند طولانی و رو به تشدید تحریم های متقابل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین