کد خبر: ۴۱۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۷:۱۲
کنفرانس خیری وزیر ارشاد

صفار هرندی: فضای مطبوعاتی در دولت جدید بازتر شده

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، حسین صفار هرندی در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب بالا افزود، «حرف ما برنامه امروز نیست. ما برای برنامه بیست سال توسعه است که کار می کنیم و طبق برنامه در آن سال ما بالاترین قدرت در منطقه خواهیم بود و از کسانی که می خواهند برای آن روز تصویری در ذهن مردم باشند حمایت ویژه می کنیم.» 

هرندی با انتقاد از برنامه های فرهنگی 8 سال گذشته گفت: «باید ببینیم که این ادبیات داستانی و محصولات فرهنگی برای کجا و تسخیر کدام قله ها خیز برداشته. مشکل دیگران هضم نشدن در جامعه جهانی بود اما حالا باید از طریق ایستادن بر مواضع خودمان پیشرفت کنیم.» 

با فعالیت BBC برخورد می کنیم 

وی در پاسخ به خبرنگار سایت فیلتر شده BBC گفت: «BBC فارسی توسط یک گروهی هدایت می شد که عملیاتی را طراحی کرده بودند که به صورت مشخص گرایش ضدایرانی داشتند و روشن است که ما چنین حوزه فراخی را برای این فعالیت ها آماده نمی کنیم. همچنان که از پخش برنامه های شبکه ایرانی سحر در اروپا جلوگیری شد.» 

صفار هرندی در پاسخ به خبرنگار روزنامه کیهان که فعالیت های چند سال اخیر را در حوزه فرهنگ «لجام گسیختگی فرهنگی» نام نهاد و از کسب مجوز برای تولیداتی که در دولت قبل اجازه پخش نداشتند و در دولت نهم مجوزهای لازم را کسب کرده اند گفت: «این ها محصول کار دیگران است. یعنی چند سال پیش تولید شده است. اما من به مردم اطمینان می دهم که دوستان و همکاران ما مراقب هستند که کتاب یا محصول فرهنگی دیگری حاوی نکات مبتذل نباشد و تولیدکنندگان این آثار به فهم مخاطب خود بی حرمتی نکنند.» 

دشمن آزادی خود آزادی است 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص آزادی مطبوعات نسبت به اصحاب مطبوعات اخطار داد که خود مراقب حرمت آزادی باشند و با جمله «دشمن آزادی خود آزادی است» ادامه داد: «امروز در روزنامه ها کلام دشمن را با تیتر درشت می نویسند. معنای این صفحه بندی ها چیست. اینها انگیزه های ضدیت با منافع ملی دارند و نمونه آن را در اخبار مربوط به پرونده هسته ای دیده ایم.» 

آمریکا از ما می ترسد 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میانگین نفرت از آمریکا را در جهان بالای 80 درصد اعلام کرد و گفت: «آمریکا حق دارد این واکنش ها را نشان دهد. چون از بیداری جهان اسلام می ترسند و امروز این بیداری به میمنت انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام خمینی(ره) صورت گرفته است. برای آمریکا مبارزه با بلوک شرق و شوروی سابق قابل تحمل تر بوده اما مبارزه با کشورهایی مثل ایران که از هیچ قاعده ای از جنس غرب تبعیت نمی کنند باعث عصبانیت آنها شده است.» 

توصیف من از موسیقی شگفت انگیز است
حسین صفار هرندی با شکایت از وضعیت موسقی در چند سال اخیر گفت: «باید به دنبال موسیقی فاخر باشیم. توصیفی که من از موسیقی دارم مورد تأیید اهالی موسیقی بود که می گفتند، از این توصیف که موسیقی را به پیکره ای که سر بر آسمان دارد و پای در زمین شگفت زده شده اند. اما امروز موسیقی ما با موسیقی فاخر به قدری فاصله گرفته است که صدای اهالی موسیقی هم درآمده و بیشترین انتقادها را از سوی همین افراد می شنویم. با اینهمه اعلام می کنیم که به پای این موسیقی فاخر پول خواهیم ریخت و سرمایه گذاری خواهیم کرد.» 

ما برای قانون آمدیم 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد وضعیت ممیزی کتاب ها گفت: «پیش از ما با اعمال سلیقه افراد، کتاب چاپ می شد. کتاب هایی چاپ شد که آدم خجالت می کشد بخش هایی از آن را با صدای بلند بخواند. حالا به فرض آن کتاب مجوز چاپ دائم هم داشته باشد باز ما نمی گذاریم چنین کتابی چاپ شود. اجرای قانون وظیفه ماست نه اعمال سلیقه». 

برای آزادی 

حسین صفارهرندی ضمن نوید آزادی برای اصحاب مطبوعات هشدار داد: «در این چند ماه مشاهده می کنید که فضا بازتر از قبل شده و ما هم همین روال را در عرصه مطبوعات ادامه خواهیم داد اما اگر کسی به این بهانه بخواهد به حقوق مردم تعرض کند دیگر آزادی در کار نخواهد بود.» 

این جلسه با محوریت سؤال اول یکی از خبرنگاران در خصوص هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران پایان یافت که وزیر فرهنگ و ارشاد اعلام کرد که هیچ اعمال گزینشی در توزیع این هدیه در کار نبوده و معترضان می توانند برای کسب هدیه خود با ارائه مدارک لازم به اداره ارشاد مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین