کد خبر: ۴۱۱۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اکران انیمیشن «مبارک»، اجرای چند تئاتر در تالارهای مختلف تهران از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : اولین رئال- انیمیشن سینمای ایران "مبارک" آذر ماه 95 به سرگروهی سینما آزادی اکران می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی "مبارک"، «مبارک » اولین  ساخته سینمایی محمدرضا نجفی امامی است که پس ازپنج سال کار مداوم و  بااستفاده ازفناوری‌های روز انیمیشن‌سازی جهان بالاخره پس از اولین اکران خود در جشنواره های معتبر  بزودی در گروه سینمایی آزادی به نمایش درمی آید.

مبارک اولین رئال – انیمیشن کاملا ایرانی است که تمامی مراحل تولید آن در داخل کشور انجام پذیرفته است و بیش از 110 نفر انیماتور در ساخت و تولید آن فعالیت داشته‌اند. این فیلم پیش از این درجشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشنواره مونترال کانادا 2016 و جشنواره بوسان کره  2016 حضور داشته است.

«آبی‌ترین آسمانی زمین» در تئاترشهر به روی صحنه می‌رود

نمایش «آبی ترین آسمانی زمین» نوشته و کار محمد قاسمی از 15 آذر ماه به مدت 10 شب در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «آبی ترین آسمانی زمین» که قرار بود از تاریخ 17 آذر ماه در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر به روی صحنه برود، به دلیل وی‍‍‍ژگی‌های اجرایی، از تاریخ 15 آذر ماه در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر میزبان علاقمندان خواهد بود.

پری بارانی، دل آرام ترکی و محمد قاسمی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. آهنگسازان آن محمد بهراد، امیرحسین احمدزاده و میلاد صفری هستند. طراحی نور این نمایش را رضا باغبان و محمد کرمی انجام داده اند و صدابردار «آبی ترین آسمانی زمین»، رسول نجفی است. مهرنوش سلیمی مدیر صحنه و سمیه احمدی، عباس قاسمی و حسین هاشمی عکاسان نمایش هستند.

این نمایش در صحنه‌ای با 20 متر مربع و در چهار هزار لیتر آب اجرا می شود و یک نمایش بیوگرافی درباره دو زن و یک مرد است که در حادثه هایی مختلف در آب کشته می شوند و ...

نمایش «آبی ترین آسمانی زمین» از تاریخ 15 آذر ماه تا 26 آذر ماه همه روزه به جز شنبه ساعت 18 در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر به روی صحنه خواهد بود.

«کلاغه به خونش نرسید» در نیاوران به روی صحنه می رود

نمایش کودک " کلاغه به خونش نرسید " به نویسندگی زیبا برجی فلاح و کارگردانی امر رضا توکلی و حمید ندیمی از چهاردهم آذر ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در این نمایش ، کودک با روایتی جدید و متفاوت روبه رو می‌شود.

گروهی از کلاغ‌ها به نزد پیرمرد قصه گو رفته و به وی اعتراض می‌کنند که چرا تمامی قصه‌ها با جمله " کلاغه به خونش نرسید " به پایان می‌رسد . پیرمرد قصه گو هم داستان های مختلف را زیر و رو می کند تا ... 

نیلوفر دهقان ، فاطمه پیر هادی ، طاها ابوالقاسم ، صائب دادو،  حمید ندیمی و امیر رضا توکلی از بازیگران این نمایش هستند.همچنین بازنویسی متن نمایش توسط کیومرث قنبری آذر صورت گرفته است . امیر رضا توکلی در کنار کارگردانی و بازیگری موسیقی این نمایش را نیز با تنظیمی از سپهر قناد به سرانجام رسانده است.

آناهیتا غنی زاده با شازده کوچولو به کانون پرورش فکری می‌رود

آناهیتا غنی زاده از آماده سازی اقتباسی از شازده کوچولو برای اجرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

وی که با نمایش لاکی عجق وجق در بخش کودک بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، گفت: یک متن را از نوشته‌های بهرام جلالی پور به کانون پرورش فکری ارائه دادیم و کانون موافقت کرده است. متن اقتباسی از شازده کوچولو است و سال آینده در کانون اجرا می شود.

این کارگردان درباره اینکه آیا اجرای نمایش لاکی عجق وجق در جشنواره تئاتر کودک همدان با اجرای عمومی تفاوت دارد، گفت: تغییرات چندانی برای اجرای جشنواره نداریم خصوصا که زمان نمایش 45 دقیقه است و این زمان برای اجرای یک نمایش مناسب است.

وی با اشاره به اینکه لاکی عجق وجق در جشنواره عروسکی شرکت کرد و مورد استقبال واقع شد، به ارزیابی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پرداخته و تصریح کرد: اصولا با جشنواره‌های رقابتی موافق نیستم. به نظرم بهتر است در جشنواره رقابت وجود نداشته باشد و آثاری که در طول سال اجرا می شوند، مورد ارزیابی قرار بگیرند و برگزیده آنها در جشنواره شرکت کنند.

غنی زاده افزود: البته این شیوه هم سختی‌های خودش را دارد. داوری آثار در طول سال کار دشواری است اما اگر چنین اتفاقی بیفتد ما دست اندرکاران خودمان در طول سال کارمان را ارزیابی می کنیم و نقاط ضعف و قوتمان را می سنجیم و به ارتقای اثرمان فکر می‌کنیم تا برای جشنواره انتخاب شود. البته با وجود اینکه چنین عقیده‌ای دارم اما هر رویداد اینچنینی را برای تئاتر کودک و نوجوان مفید و موثر می‌دانم، چرا که تئاتر در جامعه ما مهجور است. چنین رویدادی به دیده شدن تئاتر کمک می کند. با وجود چنین جشنواره ای تئاتر کودک و نوجوان جایگاه بسیار خوبی دارد.

وی در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش خاطر نشان کرد: بیش از بیست سال است که مربی نمایش خلاق هستم و در این زمینه فعالیت تخصصی دارم .آموزشگاه تئاتر کودکان و نوجوانان راما را نیز در همین راستا اداره می‌کنم. در بهار امسال اولین دوره جامع تربیت مربی نمایش خلاق را برگزار کردیم و زمستان دوره دوم را خواهیم داشت. معتقد هستم یکی از مشکلات عرصه تئاتر کودک و نوجوان کمبود مربی است و امیدوارم این دوره‌ها مفید باشد و ما هم به اهدافمان نزدیک شویم خصوصا که آموزشگاه مدرک پایان دوره ارائه می دهد.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 21 تا 27 آذر ماه جاری در شهر همدان برگزار می‌شود.

اجرای نمایشنامه‌ای از محمد چرمشیر در خانه نمایش

"باد اسب است " از 14 آذرماه در خانه نمایش به روی صحنه می‌رود.

مینو نوبهاری به عنوان طراح و کارگردان قصد دارد از 14 آذر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان جوان ؛ نمایشنامه " باد اسب است " نوشته‌ی محمد چرمشیر را در سالن خانه نمایش به روی صحنه ببرد.

این نمایش قصه‌ی مرجان یکی از زنان ناصرالدین شاه است که پس از سالها قصد گرفتن انتقام از پادشاهی را دارد که بیست و چهارسال پیش پدر او را کشته و مرجان را در شش سالگی به زور به قصر آورده و ... 

در اجرای این نمایش ؛ سیروس کهوری نژاد به عنوان مشاور کارگردان حضور دارد و آرین رضایی؛روزبه کهوری نژاد؛ نائله زینل نیا طوسی و مینو نوبهاری نقش آفرینان آن خواهند بود . 

همچنین سمیرا داوودی دستیار کارگردان ؛ سهیلا جوادی طراح گریم ؛ سبا سلیمانی اجرای گریم و رومینا پارسینا طراح پوستر و بروشور این نمایش هستند .

"باد اسب است " از 14 آذر تا 6 دی ماه هر روز ساعت 18 به مدت 50 دقیقه در  خانه نمایش  میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین