کد خبر: ۴۱۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۸

گرامیداشت روز ملی ایران در جشنواره فیلم برلین

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این مراسم که توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین برگزار می‌شود، مسئولان و دست‌اندرکاران سینمایی و سینماگران ایران به همراه سینماگران خارجی و مدیران جشنواره‌های خارجی حاضر در این رویداد حضور خواهند داشت.

با توجه به حضور گسترده فیلم‌های ایرانی در جشنواره و بازار برلین، سینمای ایران گسترده‌ترین و تاثیرگذارترین حضور خود را در این رویداد معتبر سینمایی تجربه می‌کند.

فیلم‌های ایرانی "سفر به هیدالو" و "جایی در دوردست" با تلاش امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در دو سالن نمایش بازار فیلم برلین روی پرده می‌روند.

امیر اسفندیاری مدیر امور بین‌الملل این بنیاد گفت: "این دو فیلم در نظرسنجی از میهمانان خارجی بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر با استقبال رو به رو شدند و همچنین با توجه به محدودیت زمانی بین جشنواره فجر و برلین، این دو فیلم زیرنویس انگلیسی هم داشتند. به همین دلیل سعی کردیم در بازار فیلم برلین این آثار نمایش وسیعتری داشته باشند."

وی تصریح کرد: "با توجه به حضور فیلم "سفر به هیدالو" ساخته مجتبی راعی در بخش مسابقه معناگرا و فیلم "جایی در دوردست" ساخته خسرو معصومی در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، دو اثر گونه‌های متنوع دیگری از سینمای ایرن به شمار می‌وند و با نمایش این دو فیلم مخاطبان بازار برلین می‌توانند علاوه بر دیدن آثار حاضر در جشنواره برلین گونه دیگری از سینمای ایران را نیز تجربه کنند."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین