کد خبر: ۴۱۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

عادل آذر: با هشدارهای مقام معظم رهبری حقوق های نامتعارف به حساب بیت المال برگشت داده شد

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: با هشدارهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اقدام قاطعانه دیوان محاسبات کشور، حقوق های نامتعارف به حساب بیت المال برگشت داده شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، عادل آذر در نشست خبری، آخرین گزارش دیوان محاسبات در خصوص پرونده حقوق های نامتعارف را ارائه کرد و افزود: این پرونده به صورت جدی از مرداد ماه به دیوان محاسبات کشور واگذار شد که با توجه به پیچیدگی و چند وجهی بودن این پرونده، حجم فعالیت هایی که باید از نظر فنی، مالی، اداری و حسابرسی انجام می گرفت نیازمند زمان زیادی بود اما بدلیل حساسیت مردم به این موضوع و همچنین هشدارها و مطالبات بحق مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سران سه قوه، دیوان محاسبات رسیدگی به این موضوع را در اولویت قرار داد و در زمانی کوتاه و فشرده پرونده 93 هزار نفر را بررسی و به سرانجام رساند.

وی این بررسی ها را شامل روسای سه قوه، سایر مقامات و مدیران وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات دولتی از جمله نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، مجلس، قوه قضائیه و قضات، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، هیات مدیره شرکت های دولتی مندرج در قانون بودجه کل کشور و همچنین موسسات و نهادهایی که زیر نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اداره می شوند، بیان کرد.

عادل آذر افزود: از تعداد 397 نفر که طی گزارش اول به عنوان افراد دریافت کننده حقوق های نامتعارف مشخص شدند، تعداد 393 نفر اقدام برای استرداد وجوه دریافتی مازاد کرده و تعداد چهار نفر تاکنون اقدام به استرداد وجوه نکرده اند؛ بدین ترتیب تاکنون از مبلغ 233میلیارد و 627میلیون و 783هزار و 350 ریال حقوق های نامتعارف 98 درصد آن که بالغ بر 228میلیارد و 502میلیون و 329هزار و 148 ریال است به بیت المال برگشت داده شده است.
رئیس دیوان محاسبات درخصوص تمهیدات لازم برای پیشگیری از تکرار چنین پرونده هایی افزود: یکی از اقدامات باید این باشد که زمان رسیدگی به پرونده ها را کوتاه تر کنیم و چالش هایی در بحث نظامات پرداخت مانند حقوق، مزایا و تسهیلات وجود دارد که باید تلاش کنیم که تا این رسیدگی و رصدها به صورت مستمر و برخط انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به سامانه نظارت الکترونیکی(سنا) گفت: یک سامانه نظارت الکترونیکی تحت عنوان سنا در دیوان محاسبات وجود دارد که قرار بود این سامانه به صورت برخط، هزینه کردهای حاکمیت را بررسی کند، اما فعلا این سامانه به طور کامل مستقر نیست و تلاش می کنیم آن را کامل و هوشمند کنیم.
عادل آذر گفت: یکی از مطالبات ما از دولت این است که سامانه ثبت حقوق و مزایای کارکنان دولت را مستقر و ارتباط برخط دیوان محاسبات و تمام دستگاه های نظارتی را برقرار کند. خوشبختانه با همکاری دولت و دیوان محاسبات، این موضوع در قالب یک تبصره در لایحه بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه درخصوص نقش مردم و رسانه ها در پیگیری حقوق های نامتعارف و پیشگیری از این موارد گفت: باید از حساسیت مردم نسبت به صیانت از بیت المال و پاسداری از ثروت ملی کشور تشکر کرد و افزود: من به عنوان فردی که متولی دستگاهی هستم که بنابر قانون نقش پاسداری از بیت المال را برعهده دارد، از مردم، نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی خصوصا رییس مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه، بویژه صدا و سیما کمال تشکر و قدردانی را دارم.
عادل آذر اظهار کرد: مجددا از هشدارها، مطالبات و ارشادات مقام معظم رهبری بسیار سپاسگزارم زیرا این موضوع به ما کمک کرد که روند رسیدگی به این معظل تسریع شده و این پرونده در کوتاهترین زمان به سرانجام برسد.

رئیس کل دیوان محاسبات گفت: نتایج بررسی این پرونده نشان داد همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند، قاطبه مدیران ما که فرماندهان توسعه کشورند افراد باشرف و دست پاکی هستند و ما به عنوان فرزندان مردم در دیوان محاسبات تلاش می کنیم که انشاءالله پاسخگوی مطالبات مردم و ناظرین امین آنها باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین