کد خبر: ۴۱۲۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
نوبخت در بازدید از منطقه ریلی غرب کشور:تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه راه‌آهن، محیط‌زیست و آب و فاضلاب

آمده ام تا طرح های سفر رییس جمهوری را پیگیری کنم/غرب کشور به شبکه ریلی ملی متصل می‌شود/گزارش تصویری

وی افزود: آن چیزی که به عنوان راه آهن غرب داریم قطعات مختلفی است قطعه ای تا ساوه قطعه دیگر از ساوه به همدان و قطعه دیگر از همدان تا سنندج خواهد رفت که هر کدام اینها اعتبارات جداگانه ای دارد و خوشبختانه این اعتبار در سال جاری تامین شد و بخش قابل توجهی تخصیص شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرنگار آفتاب نیوز محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور  با هدف بازدید از شبکه ریلی غرب کشور صبح امروز از طریق ایستگاه راه اهن تهران از بخشهای مختلف و ایستگاههای شبکه ملی ریلی غرب کشور و از روند توسعه و پیشرفت پروژه بازدید کرد.

درابتدای این بازدید دکتر نوبخت به همراه هیات همراه و تعدادی از نمایندگان مجلس با استقبال زمانی قمی استاندار استان مرکزی از ایستگاه اسلام شهر و بندر آپرین بازدید کرد گفت: با توجه به جایگاه و اهمیتی که حمل و نقل ریلی در توسعه کشور دارد یکی از اولویت های برنامه ششم مباحث ریلی و توسعه اعتباراتی در این بخش بود.

معاون رییس جمهور افزود: امروز برای اینکه بتوانیم  توسعه راه آهن کرمانشاه  همدان را در مسیر راه آهن غرب کشور داشته باشیم این سفر با حضور نمایندگان استان همدان جناب آقای حاجی بابابی و امیر خجسته انجام شد و قرار است بندر خشکی ایجاد شود و با عنایت به اینکه مقدار زیادی مصارف کشور در استان تهران انجام می شود بنابراین ورود کالا مستقیما به همین بندر خشک می تواند ایاب و ذهاب را تسهیل کند.

وی در مورد میزان سرمایه گذاری در این بخش نیز گفت: مدت زمانی که برای اتمام پروژه طراحی شده سه ساله است و از نظر سرمایه گذار دو بخش خصوصی  و دولتی در این طرح مشارکت دارند.

نوبخت تاکید کرد: ما تلاش می کنیم به جای اینکه دولت به تنهایی یا بخش خصوصی به تنهایی سرمایه گذاری کند یک سرمایه گذاری مشترک بین بخش عمومی و دولتی مقرر  شود که در این طرح با نسبت 30 به هفتاد مشارکت کردیم.

نوبخت ادامه داد: در سال جاری توجه به توسعه شبکه حمل نقل ریلی از الویت ویژه ای برخوردار است و علاوه بر آن در سفری که آقای رییس جمهور داشتند  تاکیدات ویژه به استان مرکزی داشتند لذا آمده ام تا طرح های سفر رییس جمهوری را پیگیری کنم و امیدوارم کار این ایستگاه هر چه سریعتر به سر انجام برسد زیرا می تواند در مجموعه  توسعه ملی و منطقه ای موثر باشد.

وی افزود: آن چیزی که به عنوان راه آهن غرب داریم قطعات مختلفی است قطعه ای تا ساوه قطعه دیگر از ساوه به همدان  و قطعه دیگر از همدان تا سنندج خواهد رفت که هر کدام اینها اعتبارات جداگانه ای دارد و خوشبختانه این اعتبار در سال جاری تامین شد و بخش قابل توجهی تخصیص شد.

این سفر از جایگاه برنامه بودجه جهت بررسی منابع مورد نیاز انجام شده و با توجه به تخصیص اعتبارات صورت گرفته تکمیل این مجموعه را برای دوره دولت یازدهم در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به افزایش منابع و بودجه ریلی کشور در در بودجه نود و شش افزود: علاوه بر اعتبارات سنوات گذشته بالغ بر ده هزار میلیارد تومان اعتبار خاص برای گسترش حمل و نقل ریلی و توسعه راه‌آهن، محیط‌زیست و آب و فاضلاببرای سال آتی در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه بعد از آن با استقبال محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان در ایستگاه راه آهن نوبران حاضر و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه راه‌آهن همدان- تهران یکی از طرح‌هایی است که در سفر رئیس جمهور مصوب شده تا پایان امسال به اتمام برسد، گفت: برای این پروژه اعتباری فراتر از اعتبارات مصوب داخل بودجه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای این پروژه در بودجه، ۱۴۳ میلیارد تومان مصوب شده بود که براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه استان همدان بیش از ۱۷۲ درصد پول پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای استفاده بهتر مردم از ایستگاه راه‌آهن، ایجاد یک ایستگاه داخل شهر پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: دولت بر خود فرض می‌داند راه‌آهن همدان- تهران را در زمانبندی مشخص تکمیل و افتتاح کند.

نوبخت اضافه کرد: پروژه راه‌آهن در یک مسیر از همدان به سنندج می‌رسد که در بخش سنندج فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است و از مسیر دیگر به ملایر مرتبط شده و از آنجا به کرمانشاه وصل می‌شود.

وی ادامه داد: مسیر ریلی همدان به کرمانشاه از طریق راه‌آهن همدان- ملایر متصل می‌شود به طوریکه تکمیل مسیر همدان- ملایر جزء طرح‌هایی است که دولت درنظر دارد آن را برای اتصال راه‌آهن همدان به کرمانشاه انجام دهد.

وی عنوان کرد: راه‌آهن غرب کشور همگی از همدان عبور خواهند کرد به طوریکه راه‌آهن تهران- همدان- سنندج به مرکزیت همدان خواهد بود و همدان به راه‌آهن ساوه متصل می‌شود.

نوبخت در بخش دیگری با اشاره به اینکه استان همدان از نظر گسترش شبکه حمل و نقل از بزرگراه‌ها نیز استفاده می‌کند، عنوان کرد: شبکه ریلی هم با توجه به تأکیدات استاندار همدان و نمایندگان تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایستگاه داخل شهر یکی دیگر از طرح‌هایی است که برای این پروژه پیش‌بینی شده است، گفت: با وجود همه محدودیت‌هایی که وجود داشت این طرح در حال انجام است و به عنوان تسهیل‌کننده تردد مردم انجام خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه اجرای راه‌آهن همدان- تهران و غرب کشور یکی از طرح‌هایی ریلی اقتصاد مقاومتی است، افزود: این راه‌آهن تعدادی از مراکز استان‌ها را به شبکه ریلی ملی متصل خواهد کرد به طوریکه از طریق شبکه ریلی سراسری به شبکه ریلی بین‌المللی وصل خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای راه‌آهن همدان- تهران مشکلی در تأمین واگن قطار نداریم، افزود: ۲۰۰۰ واگن خریداری شده و هیچ مشکلی در تأمین واگن‌ها وجود ندارد و با تکمیل راه‌آهن همدان- تهران هر کس از همدان به هر جای دنیا که بخواهد می‌تواند سفر کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان تصریح کرد: در این سفر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های مختلف در سطح استان همدان تصویب شده بود که بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد پرداخت شده است.

نوبخت ادامه داد: ظرف یک‌ماه آینده ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب نیوز؛ در این بازدیدها استاندار همدان، نمایندگان همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی دکتر زاکری معاون ساخت و توسعه راه آهن و بنادر و فرودگاههای کشور دکتر فرامرزیان مجری طرح راه آهن غرب کشور و مهندس جندقی مدیر پروژه راه آهن غرب کشور و دیگر مسئولان استان معاون رئیس جمهور را همراهی کردند.

در حاشیه نشست دکتر فرامرزیان به خبرنگار آفتاب نیوز گفت: پیشرفت فیزکی ساختمان اصلی فیروزان 95 درصد و پیشرفت فیزکی کل ایستگاه تقریبا ۷۴.۵ درصد
 و ساختمان اصلی ایستگاه کرمانشاه 61 درصد و کل ایستگاه ۴۲.۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین