کد خبر: ۴۱۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۰:۳۲
پورمحمدی:

نشاط سياسي جامعه با وجود گروه‌هاي سياسي فعال تحقق مي‌يابد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاري آفتاب به نقل از روابط عمومي وزارت كشور پور محمدي با اشاره به دو نگاه موجود به فعاليت‌ سياسي احزاب و تشكل‌ها گفت: يك نگاه معتقد است بايد با اعمال محدوديت‌ها جامعه را مديريت كنيم و نگاه ديگر كه وزارت كشور نيز معتقد به آن مي‌باشد اين است كه بايد آستانه تحمل جامعه و ظرفيت تحمل‌ها را بالا برد. 

وي افزود: مدل عملكردي ما،توانمند سازي و افزايش ظرفيت‌ و آستانه تحمل هاست. 

وي گفت: در عين حال كه عقيده ما اصول گرايانه است اما مشي ما اعتدال و ميانه روي است. 

وزير كشور با اشاره به وجود رسانه‌هاي مختلف، احزاب و روزنامه‌هاي متنوع در كشور خاطرنشان كرد: بايد ضمن آماده سازي بسترها و زمينه‌ها، مراقبت نمائيم كه جرياني از قانون تخطي ننمايد، بايد اجازه دهيم كه نيروي بيشتري جذب نظام شده و تعادل مناسبي برقرار شود. 

پور محمدي، نقش تشكل هاي دانشجويي را به جهت داشتن شور و هيجان جواني موثر دانست و گفت: نسل جوان فعلي، بيشترين تاثير را در فضاي عمومي، ايجاد مشاركت‌هاي همگاني و تصميم سازي‌ها داشته است. 

وي با اعلام تشكيل گروه‌هاي مشاورين جوان در وزارت كشور و در آينده نزديك در استانداريها تصريح كرد: با ارتباط بيشتر با تشكل‌هاي مربوط به جوانان از مشاوره‌ها و استعدادهاي آنان استفاده خواهد شد. 

وزير كشور با اشاره به تغييرات مديريتي در وزارت كشور و استانداريها اظهار داشت:در اين تغييرات تلاش شده است، تجربه و نشاط جواني در كنار هم ديده شود. 

وي گفت: در مجموع توانستيم، يك نسل جديد مديريتي را بكار گيريم و از آنجا كه كشور نيازمند سبك‌هاي جديد مديريتي است، ارزيابي‌هاي چند ماه از فعاليت‌ها نشان مي‌دهد، مديريت نوين كشور موفق بوده است. 

رئيس شوراي امنيت كشور تصريح كرد: بايد ظرفيت‌هاي موجود كشور را در كنار مسائل و بحران‌هاي بين‌المللي و همچنين برخي مسائل اجتماعي و ناامني‌ها در نظر گرفت. 

وي اظهار داشت: با وجود القائات دشمنان، اميدواري مردم به نظام بالاست و حضور باشكوه در راهپيمائي 22 بهمن نشان از همراهي گسترده مردم با نظام جمهوري اسلامي دارد. 

وزير كشور با تاكيد بر افزايش شاخص‌هاي امنيت در كشور گفت:براساس گزارش‌هاي نيروي انتظامي،در 4 ماه گذشته برخي از شاخص‌هاي منفي، مثبت شده و رشد برخي شاخص‌هاي ناامني متوقف شده است. 

رئيس شوراي امنيت كشور افزود:در تعاريف بين‌المللي امنيت، كشور ما به لحاظ امنيت داخلي در ميان معدود كشورهاي با ثبات امنيتي مناسب شناخته مي‌شود. 

وي در ادامه سخنان خود لزوم توجه به مسائل زنان به عنوان قشر تاثير گذار را ياد آور شد و گفت: تاثير عملكردي زنان در عرصه تحولات اجتماعي به مراتب بيشتر از مردان است. 

وزير كشور ايجاد تعادل در نگاه به مسائل زنان را متذكر شد و اظهار داشت: دولت مصوبات زيادي در اين خصوص داشته است و وزارت كشور نيز مسائل زنان را فراتر از مسائل معيشتي و اشتغال مي‌داند. 

گزارش روابط عمومي وزارت مي‌افزايد: در اين جلسه كه اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي دانشجويان حضور داشتند، عبد الرسول حيدري دبير تشكيل ياد شده گفت: روحيه دانشجو و فضاي دانشگاه‌ها همواره با روحيه نقادي و اصلاح گري همراه بوده است. 

وي گفت:در اين مقطع و با وجود نسل جوان بايد براي تشكيل حكومت اسلامي آماده شد. 

در ادامه اين نشست، ديگر اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي دانشجويان ديدگاه‌هاي خود را مطرح كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین