کد خبر: ۴۱۲۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

دیوید کامرون: غرب باید مسیرش را اصلاح کند

دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس گفت، رای مردم کشورش به بریگزیت و انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری در آمریکا باید منجر به تصحیح مسیر در عرصه سیاست کشورهای غربی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دیوید کامروندر سخنرانی خطاب به گروهی از دانشجویان آمریکایی گفت: رای انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی ماه ژوئن گذشته در راستای یک جنبش ناشی از سرخوردگی از وضعیت جهان اتفاق افتاد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، وی ادامه داد: رهبران سراسر جهان غرب باید به اقداماتی برای کمک به کسانی که احساس به حاشیه رانده شدن توسط روند جهانی سازی را دارند، دست بزنند.

کامرون در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان حاضر در دانشگاه دیپاو گفت: تا به حال این سه رخداد شامل رای انگلیسی‌ها به بریگزیت، انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری در آمریکا و شکست همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در ایتالیا نشانه بروز یک جنبش در مردم که از روی سرخوردگی و نگرانی نسبت به وضعیت جهان به وجود آمده، بوده‌اند.

وی افزود: من فکر می‌کنیم می‌توانید در رای انگلیسی‌ها به بریگزیت ترکیبی از استدلال‌های فرهنگی و اقتصادی را ببینید و من تصور می‌کنم وضعیت شما به عنوان مردم آمریکا نیز نسبتا مشابه بوده و همچنین تصور می‌کنم در ایتالیا نیز مسئله بیشتر مربوط به یورو بوده است.

وی تصریح کرد: نهایتا اینکه سال 2016 چگونه در تاریخ ثبت می‌شود وابسته به این خواهد بود که رهبران سیاسی در مرحله بعدی چه کارهایی انجام دهند. به همین دلیل من صراحتا می‌خواهم استدلال کنم که اگر آنها سرشان را مثل کبک زیر برف کرده و بگویند این هم خواهد گذشت و ما به این ترتیب به کارمان ادامه می‌دهیم، در نهایتا خواهیم دید که سال 2016 تبدیل به یک نقطه عطف واقعی خواهد شد.

کامرون همچنین گفت: اما اگر طبق آنچه که من اعتقاد دارم دموکراسی‌های ما به اندازه کافی منعطف باشند و رهبران‌مان به اندازه کافی آگاه باشند آنها به تصحیح مسیری که در پیش گرفته‌اند و تصحیح مسائلی که پیش رویشان است روی خواهند آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین