کد خبر: ۴۱۳۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اکران فیلم «وارونگی» در فستیوال دوبی، معرفی داورن کارگاه آزاد فیلم،آغاز به کار پاتوق فیلم کوتاه در فاز سوم، نقد و بررسی «اتاق سبز» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ایسنا، جشنواره بین‌المللی فیلم دبی یکی از جشنواره‌های فیلم آسیا است که هرساله در دوبی برگزار می‌شود، این جشنواره در دسامبر ۲۰۰۴ با شعار پیوند فرهنگ‌ها، برخورد اندیشه‌ها آغاز به‌کار کرد. 

وارونگی که اکران آن از شب یلدا آغاز می‌شود، جایزه بهترین فیلم از جشنواره مد ایتالیا را از آن خود کرد و بعد از اکران در جشنواره فجر در بخش نوعی نگاه جشنواره کن، جشنواره‌های ونکوور، هامبورگ، کمبریج، مِد ایتالیا، کرلا، فستیوال فیلم‌های ایرانی کانادا و هفته فیلم‌های ایرانی پاریس روی پرده رفت و مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. 

پخش این فیلم سینمایی بر عهده پخش رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی است.

فیلمنامه این فیلم سینمایی را بهنام بهزادی به نگارش درآورده است.

سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا،علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان بخش و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات،عباد کریمی بازیگران وارونگی هستند.

در خط داستانی وارونگی آمده است : سهیل پس از چندین سال، نشانی نیلوفر را پیدا کرده و به سراغش آمده است. رابطه ی آنها که در گذشته ناکام مانده، حالا  درآستانه شکل گیری دوباره است.

دبیر دومین جشنواره سراسری کارگاه آزاد فیلم و هشتمین دوره داخلی هیات داوران این رویداد مستقل را معرفی کرد.

به گزارش مدیر روابط عمومی، هیات داوران دومین جشنواره سراسری کارگاه آزاد فیلم و هشتمین دوره داخلی متشکل از پرویز نوری،سیروس الوند و جواد طوسی کار خود  را آغاز کردند.

از مجموع 250 اثر ارسالی 57 اثر موفق به راهیابی در بخش نهایی شدند.این جشنواره اولین جشنواره مستقلی است که یک کارگردان  به‌نام(مسعود کیمیایی)  آن را برگزار می‌کند.

دومین دوره جشنواره سراسری آزاد فیلم به دبیری حسین حیدری‌پور  از تاریخ 27 آذر تا 3 دی ماه شامل افتتاحیه، کارگاه، اکران و اختتامیه برگزار می‌شود. 

آغاز به‌کار فاز سوم پاتوق فیلم کوتاه با بزرگداشت شادروان قهرمانی‌فر

سری جدید پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» روز دوشنبه 22 آذرماه با مراسم بزرگداشت مرحوم «فرامرز قهرمانی‌فر» و نمایش فیلم کوتاهی درخصوص فعالیت‌های هنری او، کار خود را در پردیس سینمایی چارسو آغاز خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در هجدهمین پاتوق فیلم با حضور مدیران انجمن، فیلمسازان و علاقه‌مندان، ضمن تقدیر از خانواده این فیلم‌ساز هنرمند و متخصص عکس‌های سه بعدی، فیلم کوتاهی از او به نمایش درخواهد آمد.

مرحوم فرامرز قهرمانی‌فر متولد 1345 عکاس، فیلم‌ساز و گرافیست هنرمند و نماینده کشورمان در اتحادیه بین‌المللی استریوسکوپی و همچنین دارنده مدال طلای PSA انجمن عکاسان امریکا بود که سیزدهم آذرماه پس از یک‌دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت.

فاز سوم پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران موسوم به «سینما آینده» در سری جدید فعالیت خود حمایت هرچه بیشتر از علاقه‌مندان، فیلم‌سازان جوان و خصوصا فیلم‌اولی‌های این حوزه را با حضور فعال دفتر تهران در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

علاقه‌مندان پیوستن به این پاتوق، می‌توانند دوشنبه‌ هرهفته از ساعت 18 تا 20 ضمن مراجعه به پردیس سینمایی چارسو و تماشای فیلم‌ها با پرکردن فرم عضویت به این محفل بپیوندند. همچنین مخاطبان می‌توانند با پرکردن فرم آن‌لاین در سایت انجمن و یا ارسال عکس و مشخصات کامل خود به ایمیل روابط عمومی به آدرس iycs.pr2016@gmail.com نسبت به درخواست کارت عضویت خود اقدام نمایند.

«اتاق سبز»؛ نمایش فیلمی از فرانسوا تروفو در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «اتاق سبز» به کارگردانی فرانسوا تروفو در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید. 

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، فیلم «اتاق سبز» به کارگردانی فرانسوا تروفو دوشنبه 22 آذر در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی با حضور کیوان کثیریان، محسن آزرم و امیر پوریا برگزار می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پایان قرن بیستم، شهر کوچکی در فرانسه. «جولین داون» روزنامه نگاری است که همسرش «جولی» یک دهه قبل از دنیا رفته است. او تمام وسایل همسرش را در یک اتاق سبز جمع آوری کرده است. وقتی یک آتش سوزی اتاق را نابود می کند او کلیسای کوچکی ساخته و به همسر و دیگر اشخاص مرده تقدیم می‌کند...

فیلم «اتاق سبز» به کارگردانی فرانسوا تروفو دوشنبه 22 آذر ساعت 18 در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

دو تحلیل فیلم « پروژه » و « بستنی » در سینما تک نیاوران

سینما تک فرهنگسرای نیاوران در ادامه بررسی آثار ارزشمند سینمای ایران و جهان شنبه 20 آذرماه ساعت 19 دو فیلم کوتاه به نام «پروژه» ساخته سعید رستمی و«بستنی» ساخته محمد لطفی آذر را در سالن گوشه  فرهنگسرای نیاوران پخش و تحلیل می‌کند.

اولین اکران فیلم مستند کوتاه تازه ساخته شده سعید رستمی، به نام "پروژه " درسینما تک نیاوران صورت می‌گیرد.

این فیلم درمورد نوجوانی است که تلاش می‌کند،تا دوست  بزهکارش را از زندان آزاد کند و رضایت شاکی را بگیرد. 

سعید رستمی کارگردان این فیلم فارغ التحصیل دانشگاه هنر تهران است و فیلم داستانی "همه چیز درباره مردها "،"بی تفاوتی "و مستند "یک خاطره برای همیشه "را در کارنامه هنری خود دارد.

فیلم مستند کوتاه "بستنی "ساخته محمد لطفی‎آذر نیز در سینما تک نیاوران نقد و تحلیل می‌شود.

فیلم"بستنی"یک فیلم اجتماعی، مربوط به کودکان کار می باشد ،دراین فیلم به آسیب‌هایی که درمورد مسائل کوچک، کودکان کارمی‌بینند و این آسیب‎ها آثار خودش را زمانی که این کودکان وارد اجتماع می شوند،خودش را نشان می‎دهد می‌پردازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین