کد خبر: ۴۱۳۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

اصولگرایان، قدیسی به نام احمدی‌نژاد و اصل فراموشی...

احمد توکلی در صورت نامزد شدن احمدی نژاد به سوریه خواهد رفت. دلیل این کار عدم موفقیت رییس دولت‌های نهم و دهم در اداره کشور بوده است. توکلی اعتراف می‌کند که از احمدی نژاد حمایت کرده است و دیگر این اشتباه را تکرار نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران در سه مجلس هفتم، هشتم و نهم همایشی گفت:«منتقدترین نماینده مجلس نسبت به احمدی‌نژاد من بودم. من در دور اول احمدی‌نژاد از وی حمایت کردم ولی این اشتباه را دیگر تکرار نکردم. امروز هم با قاطعیت می‌گویم اگر احمدی‌نژاد و هاشمی‌رفسنجانی کاندیدا شوند بنده می‌روم سوریه.احمدی‌نژاد در اتلاف منابع کم‌نظیر بود»

به گزارش عصرایران ، احمد توکلی در صورت نامزد شدن دوباره احمدی نژاد به سوریه خواهد رفت. قطعا دلیل این کار عدم موفقیت رییس دولت‌های نهم و دهم در اداره خوب کشور بوده است. خود توکلی هم اعتراف می‌کند که از احمدی نژاد حمایت کرده است و دیگر این اشتباه را تکرار نمی‌کند.

همین که احمد توکلی به رفتار اشتباه خود اعتراف می‌کند قابل تقدیر است اما آیا بهتر نیست به خاطر اشتباه خود و همفکرانش به خاطر ظهور احمدی نژاد از مردم عذرخواهی کند. اعتراف به اشتباه خوب است اما وقتی این اشتباه به کل جامعه ضربه می‌زند باید از جامعه عذرخواهی کرد.

کیست که نداند احمدی نژاد عامل بسیاری از مشکلات کشور است. مشکلاتی که حاصل حمایت‌های گسترده جریان اصول‌گرا از او بود. امروز روحانی هم میراث‌دار همان مشکلات است.

اتفاقی که امروز در فضای اصول‌گرایی در حال اتفاق افتادن است این معناست که آنها در حال پاک کردن تمام خاطرات خود با احمدی نژاد هستند. آنها بر اساس اصل فراموشی مردم تلاش می‌کنند تمام رابطه‌های خود با رییس جمهور سابق ایران را پاک کنند. گویی اصلا نه خانی آمده است نه خانی رفته است.

گویی آنها فراموش کرده‌اند که از احمدی نژاد قدیسی ساخته بودند که نقش پیامبر جدیدی را در جهان تازه بازی می‌کند. گویی آنها فراموش کرده‌اند برای تمام کارهای احمدی نژاد هورا می‌کشیدن و او را تصدیق می‌کردند.

قطعا اصول‌گرایان در اشتباهات احمدی نژاد و خسارت‌هایی که برای کشور به بار آورده است نقش داشته‌اند و روزی باید در برابر مردم پاسخ گوی این رفتار خود باشند. ذکر این که ما اشتباه کردیم کافی نیست.

در این میان همه اصول‌گرایان مانند توکلی نیستند و اصلا به روی خود نمی‌آورند که حامی 100درصد احمدی نژاد بوده‌اند. امروز به گونه‌ای از آن دوران صحبت می‌کنند که گویی از تیر 84 که احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور منتخب معرفی شد آنها مخالف درجه یک او بودند.

اصول‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یا قبل از آن باید تکلیف خود را با دوران احمدی نژاد مشخص کنند.

مردم باید بدانند دوران احمدی نژاد حاصل تصمیمات چه کسانی بوده است. بسیاری از همین اصول‌گرایانی که این روزها منتقد احمدی نژاد شده‌اند در دهه 80 به صورت جدی از سیاست‌های او در سیاست خارجی و داخلی حمایت می‌کردند. یعنی بسیاری از تحریم‌های وارد شده علیه ایران حاصل حمایت اصول‌گرایان از سیاست‌های احمدی نژاد بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین