کد خبر: ۴۱۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۳

پروژه هسته ای ایران غیرقابل بازگشت است

آفتاب‌‌نیوز : ایران پیش از این نیز گفته بود غنی سازی اورانیوم را که دو سال پیش به طور داوطلبانه به حال تعلیق درآورده بود از سر می گیرد.
رویترز می افزاید اگر این خبر تأیید شود، نشان می دهد که ایران علی رغم رأی 4 فوریه آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مورد گزارش فعالیتش به شورای امنیت که می تواند باعث اعمال تحریم ها علیه ایران شود پروژه هسته ای خود را دنبال می کند.
یک دیپلمات اتحادیه اروپا نیز که نخواسته نامش فاش شود در گفتگو با رویترز گفته است: آغاز غنی سازی اورانیوم از سوی ایران دلیلی است برای اینکه چرا آنها مذاکره با روسیه را متوقف کرده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل نیز که پس از گفتگو با جرج بوش در کاخ سفید سخن می گفت اظهار امیدواری کرد تهران اوضاع را بحرانی نکند.
رویترز در ادامه می افزاید:‌ غنی سازی شامل تزریق گاز UF6 به سانتریفوژها می باشد. اگر پالایش اورانیوم تا 5 درصد صورت بگیرد، اورانیوم می تواند به عنوان سوخت در راکتورهای هسته ای مورد استفاده قرار بگیرد. غنی سازی تا 90 درصد می تواند در ساخت سلاح هسته ای کاربرد داشته باشد. یک کارشناس مسائل هسته ای معتقد است تلاش ایران برای غنی سازی در این مرحله با تعداد کمی از سانتریفوژها صورت می گیرد، در حالی که برای تولید سوخت کلاهک های هسته ای صدها سانتریفوژ لازم است.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین