کد خبر: ۴۱۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۲:۵۷

نقشه های مخفیانه اسراییل و آمریکا برای مقابله با حماس

آفتاب‌‌نیوز : سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شان مک کورمک در واکنش به اظهارات سران حماس گفته است هیچ طرح، نقشه و توطئه ای برای سرنگونی حماس وجود ندارد. 

اظهارات مک کورمک در حالی بیان می شود که مقامات آمریکایی و اسراییل مجددا هشدار داده اند که در صورتی که حماس اسراییل را به رسمیت نشناسد و از هدف خود برای نابودی اسراییل دست برندارد کلیه کمک های مادی خود را به این کشور قطع می کنند. 

اسکات مک کلان سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به گزارشی که در روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ناشناس در خصوص مذاکرات سطح بالای سران آمریکا و اسراییل برای سرنگونی حماس گفت: ما در حال مذاکره هستیم ولی اخبار منتشر شده در خصوص سرنگونی حماس واقعیت ندارد. 

در گزارشی که در روزنامه مذکور به چاپ رسیده به این موضوع اشاره شده است که آمریکا و اسراییل قصد دارند از طریق افزایش فشارهای بین المللی – قطع کمک های مالی و معرفی حماس بعنوان یک سازمان تروریستی آنقدر عرصه را بر حماس و مردم فلسطین تنگ نمایند تا آنها دست از حمایت از حماس برداشته و خواستار برگزاری انتخابات جدیدی شدند. 

محمود رمحی یکی از نمایندگان حماس در مجلس قانون گذاری فلسطین گفته است موضعگیری فعلی آمریکا و اسراییل برای ما غیر منتظره نیست و گفت تل آویو فقط می تواند مانع از دستیابی ما به عوارض گمرکی شده که اسراییل به نمایندگی از تشکیلات خود گردان آنها را دریافت می کند که بنابراین با قطع ارسال آنها  اسراییل نمی تواند هیچ منتنی بر ما بگذارند.
 
وی در ادامه اظهارات خود افزود: تحقیقی که مجلس قانونگذاری فلسطین انجام داده نشان می دهد که 70 درصد کمک های مالی از سوی آژانس رشد و توسعه آمریکا به عنوان حقوق به خود به کارشناسان آمریکایی پرداخت می شود و قسمت عمده ای از برنامه های که دولت آمریکا بودجه مالی آنها را تامین می کند طرح های جزیی هستند که تاثیرات چندانی بر وضعیت زندگی مردم فلسطین ندارد. 

یک مقام اسراییلی که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته است. تعدادی از سیاستمداران اسراییل فکر می کنند در صورتی که کمک های مالی به حماس قطع شود این گروه به زودی سرنگون می شود.

 وی در ادامه اظهارات خود افزود قسمتی از دیپلماسی اسرائیل فکر کردن و بررسی سناریوهای متفاوت (طرحهای سرنگونی حماس) است اما هیچ انگیزه ای برای عملی کردن آنها وجود ندارد. 

مشیر المصری سخنگوی حماس گفته است تلاش برای سرنگونی حماس و خارج کردن قدرت از دست این گروه در حقیقت بی احترامی آمریکا به انتخابات مردم فلسطین و دموکراسی است که سیاستمداران آمریکایی شب و روز در مورد آن صحبت می کنند. 

دانیل آیالون سفیر اسراییل در آمریکا در خصوص تلاش این کشور برای نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین و نتیجه انتخابات این کشور گفته است ما بارها تاکید کرده ایم که قصد نداریم به ملت فلسطین صدمه برسانیم ولی این بستگی به خود مردم فلسطین دارد که بر طبق قوانین بین المللی رفتار نمایند یا از یک گروه تروریستی حمایت کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین