کد خبر: ۴۱۴۳۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
۱۳ سخن جنجالی که وزیر‌مسکن دولت ترامپ به آن‌ها باور دارد

جراح‌امریکایی که با اظهارات عجیب‌و‌غریب به کابینه ترامپ راه یافت

کارسون درباره لاله و لادن بیژنی دوقلوهای به هم‌چسبیده ایرانی سعی کرده بود تا آنان را به دلایلی چون سن بالا در مقایسه با دیگران از عمل منصرف کند. او علیه توافق هسته‌ای موضع‌گیری کرده بود. برای مثال، مدعی شده بود که دولت اوباما با توافق ایران مرتکب یهودستیزی شده است و منافع اسرائیل را به خطر انداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- تیم انتقالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا از نامزدی دکتر بن کارسون به عنوان نامزد وزارت مسکن و شهرسازی خبر داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ترامپ در بیانیه‌ای ضمن اعلام این تصمیم خود گفت: «بن کارسون ذهنی درخشان دارد و مشتاق توانمند‌کردن جوامع و خانواده‌ها است. درباره برنامه توسعه شهری من و پیامی که برای بهبود اقتصاد داریم صحبت‌های طولانی داشته‌ایم. او نیز درباره آینده کشورمان با من هم‌نظر است.» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا کارسون را فردی سرسخت خواند که هرگز تسلیم نمی‌شود.

جراح امریکایی که با اظهارات عجیب و غریب به کابینه راه یافت

وزیر مسکن و شهرسازی در آمریکا بر برنامه‌های مسکن دولت فدرال نظارت دارد و در کار سیاست‌گذاری بر وضعیت بی‌خانمانی و تبعیض در گرفتن مسکن، کمک می‌کند. متصدی پیشنهادی این سمت مانند دیگر پست‌های کابینه دولت باید مورد تایید سنای آمریکا قرار گیرد.

بن کارسون کیست؟ 

او جراح بازنشسته مغز و اعصاب و ۶۵ ساله است. در دیترویت میشیگان به دنیا آمد. وقتی که هشت ساله بود والدینش از یکدیگر جدا شدند و نوجوانی ناآرامی را پشت سر گذاشت. او فردی مذهبی است و گفته است که با سخت‌کوشی و پشتکار و ایمان به خدا می‌توان آرزوها را تحقق بخشید. او در کتابش نوشته است زمانی که فقر را مشاهده کرد و این که خانواده‌اش ساعت‌ها در بیمارستان منتظر می‌ماندند، تصمیم گرفت تا پزشک شود. او اما شاگرد تنبل کلاس بود. تحت فشار مادرش که بیسواد بود مجبور به کتابخوانی شد. از کلاس پنجم اما درس‌هایش رشد چشمگیری داشت. با کمک بورس تحصلیی مدرک لیسانس در رشته روانشناسی را از دانشگاه ییل کسب کرد و از دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان به عنوان جراح مغز و اعصاب فارغ‌التخصیل شد. او در ۳۳ سالگی رییس بخش جراحی کودکان در جانز هاپکینز شد. کارسون همچنین درباره لاله و لادن بیژنی دوقلوهای به هم‌چسبیده ایرانی سعی کرده بود تا آنان را به دلایلی چون سن بالا در مقایسه با دیگران از عمل منصرف کند. او علیه توافق هسته‌ای موضع‌گیری کرده بود. برای مثال، مدعی شده بود که دولت اوباما با توافق ایران مرتکب یهودستیزی شده است و منافع اسرائیل را به خطر انداخته است. 

کارسون اما اظهارات جنجالی و عجیب و غریب زیادی داشته است. در اینجا به ۱۳ استدلال مضحک او که این جراح سیاستمدار به آن باور دارد اشاره می شود: 

۱-زنانی که سقط جنین می‌کنند مانند برده‌داران هستند 

در صحبت‌های تلویزیونی کارسون در شبکه خبری ان بی سی در ماه اکتبر گذشته او درباره زنانی که تلاش می‌کنند سقط جنین به دلیل بارداری‌های ناخواسته انجام دهد اظهار‌نظر کرد و آنان را به برده‌داران تشبیه کرد. او گفت: «آنان فکر می‌کنند که حق انجام هر کاری را با جنین دارند همان احساسی که برده‌داران نسبت به برده‌ها داشتند». او حتی مخالف سقط جنین در مورادی است که جنین بر اثر تجاوز و یا زنای با محارم بوحود امده و گفته است که نمی‌تواند به کشتن یک جنین و یک نوزاد رای مثبت دهد. 

۲-اوباما بدترین چیزی بوده که از زمان بردگی در امریکا به این سو ظهور کرده است

کارسون تنها سقط جنین‌کنندگان را با برده‌داران و برده‌داری مرتبط ندانسته است. او در سخنرانی‌ای در سال ۲۰۱۳ میلادی گفته بود که اوباما بدترین چیزی است که در تاریخ امریکا از زمان برده‌داری به این سو ظهور کرده است. او گفته بود: «برده‌داری نوینی در راه است؛ اوباما می‌خواهد همه ما به خدمت دولت در بیاییم. موضوع بیمه‌های درمانی و خدمات بهداشتی نیز در این راست است.»

۳-هیتلر دیگری می‌تواند در امریکا ظهور کند 

کارسون در سخنرانی‌های انتخاباتی خود به آلمان نازی نیز استناد کرده بود. در ماه سپتامبر او در کارزار انتخاباتی خود گفته بود که نیرویی شبیه نازی‌ها می‌تواند در امریکا به قدرت برسد. او گفته بود: «زمانی که به عقب بازگردید و به تاریح جهان و چگونگی آغاز خودکامگی نگاه کنید تا حد زیادی به فکر فرو می‌روید که چه شباهت‌هایی با زمان امروز ما دارد». او در واقع، اوباما را با هیتلر مقیسه کرده بود. 

۴-یهودیان اگر اسلحه داشتند می‌توانستند از وقوع هولوکاست جلوگیری کند 

او در مصاحبه ای با سی ان ان در ماه اکتبر گذشته، اشاره کرده بود که در جریان هولوکاست در صورتی که مردم یهودی مسلح شده بودند تا حد زیادی امکان هیتلر برای کشتار یهودیان کاهش می‌یافت. او اشاره کرده بود که این موضوع نشان می‌دهد آزادی حمل و استفاده از اسلحه یک قانون منطقی است. 

۵-دانشگاه‌ها باید برای  سخنرانی سیاسی لیبرال مورد نظارت قرار گیرند 

او در برنامه‌ای رادیویی در ماه اکتبر از سانسور حمایت کرد و گفت که باید در برابر «تعصبات سیاسی افراطی» در محیط دانشگاهی دستگاه نظارتی بر موسسات وابسته به آموزش عالی در نظر گرفته شود. هدف حمله اصلی او لیبرال‌ها بودند. او مدعی شد که محافظه‌کاران از سخنرانی لیبرال‌ها در محیط‌های آموزشی آسیب دیده‌اند. 

۶-مسلمانان نباید صلاحیت نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری را داشته باشند 

او در مصاحبه‌ای در ماه ستامبر گفته بود که موافق ریاست‌جمهوری فردی مسلمان نیست. او بعدا به جای عذرخواهی در این‌باره به توجیه استدلالش پرداخت و گفت که به عنوان یک مسلمان شما برای ریاست‌جمهوری باید اصول اسلامی را کنار بگذارید. 

۷-جنگی در درون زنان وجود دارد 

او در تابستان گذشته استدلال کرد که سیاست‌های حزب جمهوریخواه، زنان را محدود نمی‌کند. او مدعی شد که هیچ جنگی علیه زنان در درون حزب جمهوریخواه وجود ندارد بلکه جنگ ممکن است در درون زنان و میان خود آنان با یکدیگر وجود داشته باشد. 

۸-همجسنگرا بودن یک انتخاب است چرا که زندان افراد را همجنسگرا می‌کند 

کارسون در مصاحبه‌ای با سی ان ان در ماه مارس گذشته گفته بود که همجنسگرایی یک انتخاب است. استناد او به افرادی بود که به زندان می‌روند. او گفته بود که زندان‌های امریکا از زندانیان، همجنسگرا می‌سازند. کارسون هم‌چنین طرح ازدواج همجنسگرایان را طرحی مارکسیستی دانست و گفت که حامیان برابری ازدواج همجنسگرایان و ازدواج افراد با جنس مخالف دشمنان امریکا هستند. او همجنسگرایی را با آزار جنسی کودکان و حیوانات مرتبط دانست. بعدا ‌به دلیل این اظهارات مجبور به عذرخواهی شد اما گفت که از کلمات ضعیفی استفاده کرده بود و باید در انتخاب واژگان دقت بیشتری به خرج می‌داد. 

۹-هیچ چیزی به عنوان جنایت جنگی وجود ندارد 

کارسون در اوایل سال جاری گفت که ایالات متحده نباید لحظه‌ای تردید در اعزام نیروهای نظامی برای شکست داعش به خود راه دهد و نباید از پیگرد قانونی تروریست‌ها در خارج از امریکا بترسد. او در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته بود که ارتش نباید به هیچ قانونی مبتنی بر پذیرش حمایت جنگی پایبند باشد. 

۱۰-اوباما به عمد اقتصاد را در رکود نگهداشته تا مردم را وابسته به دولت وسیستم رفاهی آن کند. 

کارسون در فاکس‌نیوز گفته بود که مردم با رضایت خود سیستم رفاهی را انتخاب نکرده‌اند بلکه این دولت اوباماست که به عمد اقتصاد را در رکود نگهداشته داشته تا اشتهای مردم بری برنامه حمایتی و وابستگی به دولت افزایش یابد. 

۱۱-اوباما اصلاح قانون مهاجرت را امضا کرد تا رای‌دهندگان به دولت وابسته شوند 

پس از صحبت درباره رفاه، کارسون در مصاحبه‌ای دیگر از اصلاح قانون مهاجرت به دستور اوباما به عنوان دستوری اشتباه یاد کرد. او گفت که تنها هدف اوباما جذب آرای در انتخابات است. 

۱۲-کنگره باید قادر به حذف قضاتی باشد که به ازدواح همجنسگرایان رای مثبت داده‌اند 

او در مصاحبه‌ای با رادیویی محافظه‌کار در اوایل سال جاری گفته بود که رای قضات به نفع برابری ازدواح نقض قانون اساسی امریکاست. کارسون گفت نمایندگان کنگره باید صلاحیت و اختیار توبیخ رسمی سرزنش و یا حتی برکناری این قضات را داشته باشند. 

۱۳-هرج و مرج ممکن است به لغو انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی بیانجامد 

کارسون در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۴ میلادی هشدار داد که در صورتی که مسیر تحولات سیاسی به همان صورت ادامه یابد، امریکا دچار هرج و مرج می‌شود که ممکن است منجر به لغو انتخابات ۲۰۱۶ میلادی شود. او گفته بود که بدهی‌های رو به رشد کشور، قدرت‌گیری داعش و خودداری دموکرات‌ها در سنا از تصویب قوانین مجلس نمایندگان همگی کشور را به سمت هرج و مرج هدایت می‌کنند. کارسون احتمال داده بود که اوباما حکومت نظامی اعلام کرده و انتخابات سال ۲۰۱۶ را لغو نماید‌! 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
نسترن
|
Germany
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
مطالبی عالی دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
1
1
عجب آدم ابله ای ..........
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
2
4
بهتره كلمه مضحك را از جمله خودتان " ١٣ استدلال مضحك" برميداشتيد و بدون قضاوت نظراتش را مينوشتيد.
كور خود و بيناي ديگران نباشيد، و كور كورانه مطالب را از منابع معلوم الحال با ترجمه ناقص و مقطعي منتشر نكنيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
1
به نظر من اولین بند که خیلی خیلی منطقی به نظر می رسه. اینکه یک نفر مادر یا پدر کس دیگری است این حق رو بهش نمیده که حق حیات رو ازش بگیره (حالا بهر دلیلی)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین