کد خبر: ۴۱۴۴۶۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
راشاتودی:

تنها یک اینچ به تحقق رویای نئومحافظه کاران برای جنگ با ایران باقی مانده است

«مارتین جی» خبرنگار مستقل که سال ها در بیروت کار کرده و با خبرگزاری ها و سایت های متعددی چون دویچه وله، ان بی سی و بی بی سی همکاری کرده است در مطلب تازه ای در سایت راشا تودی اشاره می کند که تحقق رویای شوم نئومحافظه کاران برای جنگ با ایران دور از دسترس نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-او می نویسد:«جنگ طلبان در امریکا ولع زیادی برای حمله به ایران دارند. اولین آزمون سیاست خارجی ترامپ در منطقه خاورمیانه خواهد بود. بسیاری از امریکایی ها در ابتدا درباره اهداف او در خاورمیانه اشتباه می کردند و اکنون دچار سردرگمی شده اند. اخیرا می بینیم که مجموعه انتصاب های ترامپ همه از میان افرادی بوده اند که خواستار لغو توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی هستند. نکته جالب توجه آن است که علیرغم شعارهای انزواگرایانه ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی به نظر می رسد او در قبال خاورمیانه میدان را به کسانی می دهد که خواستار لغو برجام و بمباران ایران هستند.

 این ایده ها توسط دیک چنی و افراد مشابه او در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی نیز مطرح می شدند. در آن روزها این ایده ها امکان عملیاتی شدن نداشتند. امروز اما بدتر از هر چیزی باید گفت که ایده هیا جنگ طلبانه اطرافیان ترامپ در تهران از حمایت تندروها برخوردار است چرا که آنان هیچ گاه خواستار بهبود روابط ایران و غرب نیستند سوال اصلی این است که توافق هسته ای تا چه زمانی می تواند با حضور افرادی چون جیمز متیس در مقام وزارت دفاع، مایک هاکبی به عنوان سفیر امرکیا در اسرائیل و یا مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ پابرجا باقی بماند در حالی که همه این سه نفر برای ایران چنگ و دندان نشان می دهند و خواستار شروع جنگ با تهران هستند. باید صبر کرد و دید». 

تحلیلگر راشا تودی در ادامه با اشاره به دو دستور روحانی به ظریف و صالحی به خصوص درباره فرمان آغاز تحقیقات برای توسعه تحقیقات پیرامون پیشران های هسته ای از این موضوع به عنوان اقدام پیشدستانه روحانی در مقابل تندروها در داخل ایران یاد می کند. با این حال علی احمد مدیر بخش سیاستگذاری انرژی و برنامه های امنیتی در خاورمیانه در دانشگاه بیروت معتقد است که دستور روحانی ناقض روح برجام خواهد بود. او اشاره می کند که برای توسعه این برنامه ایران مجبور به غنی سازی اورانیوم است و این در عمل یعنی نقض مفاد برجام. او اشاره می کند که این واکنش ایران به تمدید تحریم ها علیه آن کشور از سوی نمایندگا امریکایی است و نشان می دهد که بی اعتمادی میان طرفین افزایش خواهد یافت. 

این تحلیلگر در ادامه می نویسد:«با تشدید بی اعتمادی متقابل در امریکا نئومحافظه کاران بر ترامپ برای اغاز جنگ علیه ایران فشار می اورند و در داخل ایران نیز این موضوع به نفع برخی از نهادهای نظامی و جریانات تندروی مخالف برجام تمام خواهد شد». 

او اما اشاره می کند که مشکل برای نومحافظه کاران اطراف ترامپ آن است که آنان می دانند جنگ علیه ایران به تلاش ترامپ برای همکاری با روسیه در قبال بحران سوریه اسیب خواهد رساند. او اما اشاره می کند که همواره کسانی هستند که این حقایق به ظاهر بدیهی و ساده را نادیده گیرند. از دید او مایکل فلین مشاور ارشد امنیت ملی ترامپ یکی از آن افراد است و درباره او می نویسد:«او مشتاق به پاره کردن برجام است. او خواستار نابودی تمام متحدان ایران از جمله حزب الله لبنان است. فلین ژئوپولیتیک منطقه را با دیدی غیر منطقی و تقریبا با یک احساس صرفا مذهبی ارزیابی یمی کند. اکنون زمان آن است که ترامپ تصمیم بگیرد که چگونه می خواهد نئومحافظه کاران را متقاعد به سیاست انزواگرایانه خود کند سیاست هایی که شباهت زیادی به رویکرد هواداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و یا سیاست های حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه دارند آن  او باید نگران باشد این است که تندروها در ایران هر روز در مقایسه با گذشته قدرت بیش تری بدست آوردند و امریکا را بار دیگر به درون یک باتلاق بکشانند این موضوع به ضرر بهبود روابط امریکا با روسیه نیز خواهد بود». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
4
12
درست است که خیلیها امریکارو مذهبی ترین کشور غربی میدانند ! اماواقعیت این است که امریکا پرچمدار ماتریالیسم هستند و پول بر ایده ئولوژی اولویت دارد ! محافطه کار ونئومحافظه کار و . . . هدفشان پول ومقام و رفاه است واینگونه افراد تا مقامی ندارند وبا برخی واقعیتها نا اشنا هستند به محض رسیدن به موقعیتی همهء افکار و رویکردهایشان تغییر میکند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
6
15
آمریکا حاضر نشد به علت هزینه بالا وارد جنگ مستقیم در سوریه شود حالا یک جنگ با ایران چقدر هزینه خواهد داشت که آمریکا میخواهد آن را بپردازد ،در صورت شروع جنگ ؛دامنه این جنگ از کجا تا کجا خواهد بود ؟کدام ائتلاف با آمریکا خواهد بود؟ائتلاف عربی؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
مادامی که قدرت نرم و گردش قلم سردمداران کاخ سفید بر روی کاغذ تعیین کننده سیاست های جهانی باشد هرگونه رویارویی مستقیم علاوه بر اینکه بهرحال باعث تلفات انسانی حتی در مقادیر بسیار کم میشود هزینه گزاف و غیرقابل توجیهی را نیز به جامعه امریکایی تحمیل میکند لذا تصمیمی منطقی و محتمل نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
3
29
روی پوتین حساب نکنید. اتفاقا همگرایی آمریکا و روسیه، طرحهای جنگ طلبانه نو محافظه کاران را عملی تر خواهد کرد.
به هر حال مقاومت در مقابل آنها منطقی و عاقلانه نیست. اگر صدام و یا قذافی خود را تسلیم کرده بودند، احتمالا با آن خفت کشته نمی شدند و کشورهایشان ویران نمی شد.
از حالا به فکر باشید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
5
19
به نظر من ایران باید کاری کن که در صورت جنگ امریکا مردم امریکا و ارتش ان طور مستقیم خسارات ان را حس کنند تا خود مردم امربکا بفکر قطع جنگ باشند. در درگیریهای نظامی قبل مردم امریکا راحت ژندگیشون را میکردند و ارتش انها نیز خسارت خیلی کمی داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
اگه نمیدونی بدون که همین اینترنت که ما هنوز بطور کامل به زیر و بم اون واقف نیستیم محصول تحقیقات نیم قرن پیش ارتش آمریکاست لذا مطمئن باش اونها امروز چیزهایی دارند که حتی به مخیله ما هم خطور نمی کنه ا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
صرفا جهت اطلاع باید گفت همین اینترنتی که هنوز به چم و خمش واقف نشدیم محصول نیم قرن پیش مراکز تحقیقاتی ارتش امریکاست لذا اینکه ما بتوانیم با این سطح تکنولوژیکی خود ارتش امریکا را به چالش بکشیم اندکی رویا پردازانه و غیرواقعی است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
تحقق رویای شوم نئومحافظه کاران برای جنگ با ایران دور از دسترس نیست.

در صورتیکه سیاست مداران عربستان هزینه کافر انگاری دانشمندان وهابی را بپردازند .

وسقوط ال سعود اجماع جهانی با انتقام عوامل سعودی یازده سپتامبر شود
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
1
من كاري ندارم جنگ چطور تموم ميشه ولي اين رو بدونيد انفجار اولين بمب يعني عقبگرد ٣٠ ساله، حلب را ببينيد، يمن و موصل را ببينيد،
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
2
امیدوارم هیچگاه وارد جنگ نشیم. جنگ یعنی بدبختی . دربه دری مصیبت. جنگ یعنی لیبی. سوریه. افغانستان. عراق. توی جنگ نقل و نبات نمیدن. نشستی تو خونه ات یه دفعه با یه موشک با تمام خانوادت میری رو هوا...... پروردگار سایه جنگ رو از رو سر تمام مردم جهان بردار. آمین
lpln
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
6
2
ما آماده ایم، باباهای ما هشت سال دست خالی جنگیدن، مارو از چی میخواین بترسونین؟ هیچ وقت رگ غیرت ایرانی جماعتو باهاش بازی نکنید، با اینکه میدونم هیچ جنگی نمیشه ولی ما آماده ایم واسه دفاع از دو چیز: ناموس وطن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
2
در صورتی که جنگ شود چون امریکا به شدت دور از ایران است خسارت نسیب ایران میشود و تنها ایران میتواند چند کشور متحد امریکا را هدف قرار دهد که ان نیز برای امریکا ملالی نیست رویای تندروها ی داخل ایران هم به واقعیت تبدیل میشود ولی وقتی بیدار شدند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
2
3
از آنجائیکه ایالات متحده آمریکا رو به فروپاشی می رود صاحبان کارخانجات اسلحه سازی آمریکا به فکر راه انداختن یک جنگ می باشند تا هم سود زیادی ببرند و هم مردم آمریکا را متحد نمایند.
به امید نابودی امپریالیسم آمریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
3
شاید تصویر سر بریده شدن اون پسر بچه رو در سوریه پشت وانت دیده باشید.من اخبار voa.bbcرو اون روز و تا سه روز بعد نگاه کردم. حتی یه کلمه هم گفته نشد.از نظر من تمام حرفهای اینا راجع حقوق بشروازادی با این رفتار باطل شد.میدانم نمیشود خسارات زیاد به این کشورها زد ولی باید فکری کرد.راستی به کسی نگید ماهواره دارم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین