کد خبر: ۴۱۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۳:۲۰

مصباح يزدي : کلام امام را به نفع خود تفسیر می کنند

آفتاب‌‌نیوز : عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، تشكيك در ولايت فقيه را تيشه زدن به ريشه نظام اسلامي برشمرد و ادامه داد: اگر حسن ظن نسبت به اين افراد داشته باشيم، آنها بي‌توجه و غافل‌اند يا به خاطر ضعف ايمان يا ضعف معرفت و تحت تأثير فرهنگ غرب، اين سخنان را بيان مي‌كنند. اگر به سخنان بنيان‌گذار جمهوري اسلامي (ره) و نوع برخوردهاي ايشان دقت كنيم، در مي‌يابيم كه ايشان هميشه از نصب مسئولان به دست رهبري سخن مي‌گفتند و حتي در حكم رياست جمهوري هم «نصب رئيس جمهور» و نه «تنفيذ حكم» را مطرح مي‌كردند. اين كه برخي افراد با استدلال به كلام امام راحل (ره) كه فرمودند «ميزان رأي ملت است» اعتبار ولايت فقيه را به مردم مي‌دانند اشتباه است. در طول تاريخ هميشه كلام را از موضع خود تغيير داده و در مكاني غير از آن قرار مي دادند كه اين يك نمونه آن است.
عضو مجلس خبرگان رهبري نقش مردم را عينيت بخشيدن به اعتبار ولايت فقيه عنوان نمود و با اشاره به جريان جانشيني و خلافت پيامبر گرامي اسلامي (ص) گفت: همان گونه كه پس از رحلت پيامبر عظيم الشأن (ص) مشروعيت الهي در امير المومنين حضرت علي (ع) بود، اما به علت عدم همراهي مردم اين مشروعيت عينيت پيدا نكرد. اما هرگاه مردم به امام رويكرد كنند، اين مشروعيت عينيت مي‌يابد و مردم در واقع ناصر ولي هستند نه ناصب و مشرع او.
وي در پايان سخنانش با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبري، آن را سالم‌ترين انتخابات در طول تاريخ نظام جمهوري اسلامي دانست و ضمن تأكيد بر اهميت آن، خبرگان را مصداق تعيين اعلم يك علم به وسيله متخصصان آن علم دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین