کد خبر: ۴۱۴۸۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
طرح تحول سلامت باید ادامه یابد/خدمات سلامت در دولت یازدهم بهتر از گذشته

انتقاد مکارم‌شیرازی از مخالفان وزارت‌بهداشت و چند توصیه به وزیر/به جوسازی‌ها توجه نکنید/از یک گوش بشنوید و از یک گوش در کنید

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: اینکه برخی به خاطر مسائل سیاسی و جناحی ، بهانه جویی هایی در فضای مجازی و غیرمجازی علیه دولت و وزارت بهداشت انجام می دهند را جدی نگیرید. از یک گوش بشنوید و از یک گوش در کنید. اگر بخواهید به همه آنها پاسخ دهید در عمل به وظایف تان با مشکل روبرو می شوید.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مردم از اجرای طرح تحول سلامت خوشحال هستند و این طرح باید ادامه پیدا کندِ.دفاع آیت‌الله مکارم‌شیرازی از وزارت‌بهداشت، انتقاد از مخالفان و چند توصیه به وزیر/به جوسازی‌ها توجه نکنید/از یک گوش بشنوید و از یک گوش در کنید

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز دوشنبه در دیدار با وزیر بهداشت در قم از اتمام بیمارستان فرقان در این شهر قدردانی کرد و افزود: افتتاح این بیمارستان به دست شما یک گره 20ساله را در قم گشود.

وی گفت: قم در خدمت کل کشور است اما استانداردهای تخت بیمارستانی آن از استانداردهای کشور عقب تر است. قم شهر بسته ای نیست و از همه جا حتی خارج از کشور مراجعه کننده دارد و مردم و مسافران این شهر به خدمات سلامت نیاز دارند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: وضعیت بیمارستانها و خدمات سلامت در دولت یازدهم نسبت به گذشته بهتر شده است.البته بیمارستانهای خصوصی هم هستند و می تازند ولی بیمارستانهای دولتی واقعا به مردم خدمت می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: مشکلی که اکنون وجود دارد تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات مردم و مراکز درمانی است؛ این نمی شود که بیمه ها هر ماه سر وقت، حق بیمه را از مردم بگیرند اما موقع پرداخت مشکل درست کنند بطورمثال بیمارستان بزرگ ولیعصر در قم که جزو بیمارستان های خوب این شهر است اکنون 19 میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد و به همین میزان بدهکار است و به همین خاطر خدمات رسانی آن به مردم با مشکل مواجه شده است و مسئول این بیمارستان می گوید دیگر نمی توانیم برای مردم آنژیوگرافی انجام دهیم.

وی ادامه داد: امیدوارم سرنوشت صندوق های بیمه مانند صندوق فرهنگیان نشود.

وی اضافه کرد: مسئولان دولت به دنبال این هستند که نفت بیشتری بفروشند تا بنیه اقتصادی کشور بالاتر برود که من این تلاش ها را انکار نمی کنم. شاهدیم که یک بیمارستان 19 میلیارد تومان بدهی دارد، این مساله در کل نظام پزشکی کشور دیده می شود و به عقیده من برخی اولویت ها سرجای خودش نیست . اگر اولویت ها سر جای خودش باشد مساله پزشکی و خدمات سلامت و ساماندهی بیمه ها یکی از اولویت های کشور است.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: اینکه برخی به خاطر مسائل سیاسی و جناحی‌، بهانه جویی هایی در فضای مجازی و غیرمجازی علیه دولت و وزارت بهداشت انجام می دهند را جدی نگیرید. از یک گوش بشنوید و از یک گوش در کنید. اگر بخواهید به همه آنها پاسخ دهید در عمل به وظایف‌تان با مشکل روبرو می شوید.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: امیدواریم مشکلات دولت رفع شود و برای مسئولان دولت که واقعا تلاش می‌کنند بخصوص وزیر بهداشت عمیقا تشکر می کنم و از وی می خواهم همزمان با کار اجرایی کار طبابت را رها نکند.

وی با اشاره به مشکلاتی که علیه طرح تحول سلامت ایجاد شده گفت: به جوسازی ها توجه نکنید و همیشه در کنار کوههای بزرگ دره های عمیق نیز وجود دارد و در کنار کارهای بزرگ نیز مشکلات بزرگ وجود دارد.

وی اضافه کرد: جوسازی همیشه وجود دارد و اخیرا نخست وزیر انگلیس در جمع شیخ نشینان عرب حرف های بی معنایی زده است در حالی که ما همیشه در صحنه مبارزه با تکفیری ها حضور داشته ایم و مبارزه می کنیم و حتی اولین کنگره آن هم در ایران بود اما آنها دروغ هایی را می گویند با این وضعیت جامعه، در داخل کشور باید متحد باشیم و تلاش کنیم که سطح معارف بالاتر برود و مشکلات برطرف شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
8
از دستاوردهای دولت تدبیر و امید:
1- طرح تحول سلامت که دنیا را حیران و دلواپسان را نگران کرد.
2- کاهش نرخ تورم به یک رقمی
3- فعالیت صرافان در بیش از سه سال گذشته بصورت کاملا رقابتی و در فضای کاملا آزاد بدون توهم جمشید بسم الله
4- افزایش نسبی نشاط در جامعه و روند رو به جلو
5- افزایش درآمد صنعت توریسم و جهش در صنایع دستی
6- افزایش نزدیک به 20 میلیون تنی محصولات کشاورزی و دست و پا زدن حسودان با بزرگنمایی برخی ضایعات محصولات و صحنه سازی های آبکی توسط دلواپسان
7- رشد اقتصادی به بیش از برنامه
8- حضور نمایندگان محبوب در مجلس با رویکرد مثبت دولت
9- مراودات بین المللی و ترافیک حضور دیپلمات های رده بالا در کشور و بازتاب مثبت آن
10- کاهش چک های برگشتی در بازار که خود نشانه های نیل به رونق اقتصادی است.
11- تدوین و پیگیری حقوق شهر وندی.
12- جنب و جوش و نشاط سیاسی در دانشگاهها
13- افزایش امید به زندگی
14- سرازیر شده سرمایه خارجی برای حضور در عرصه های مختلف تجاری و صنعتی با حق انتخاب طرف ایرانی
15- جلیز ولیز بدخواهان (ملت بزرگواری که دولت تدبیر امید را بر سرکار آوردند.)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
2
بزرگان و گراميان و ارجمندان همچون آيت الله بزرگوار؛ همواره مايه دلگرمي و اميدواري انسانها به زندگي خوب هستند كه خداوند متعال برقرارشان بدارد، و آدمهاي كوچك همواره مايه ناراحتي و دلواپسي و نگراني و اضطراب براي انسانها هستند كه خداوند نيامرزدشان.
آمیز
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
3
من امروز به چشم خود نتیجه کوشش های آقای دکتر هاشمی را در مورد بهبود در مان و سرو سامان دادن به پپپپپپپپپپپپپپان د یکی از در مانگاه های تخصصی دیم . خودم اکو داشتم 13000تومان در صورتی که در مراکز خصوصی بلای 180/000تومان است . بیمارانی را دیدم که اکثر آن ها قادر به پرداخت ویزیت پزشک عمومی را نداشتند ودر این درمانگاه ویزیت پزشک متخصص5000 تومان و فوق تخصص 5500 تومان بود . و تشکر می کنم از کادر زحمت کش این مراکز و پزشکان محترم که با چه روی بازی بیمار (ونه مشتری) را ویزیت می کردند و با چه حوصله ای درآن ازدحام به حرف مریض گوش میداد ند .
بنا بر این از از آقای دکتر هاشمی مخصو صاودیگر مسؤو لین تشکر میکنم وبه خاطرانتقادات تند و به دور از ادب قبلی خودم از آقای وزیر عذر خواهی می کنم .
اما یک خواهش دارم
جناب آقای وزیر میدانم خسته اید ؛میدانم با کارشکنی های بعضی دل واپسان تاجر درد نکشیده و مرفه ،مواجهید . اما یک خواهش دارم و آن رسیدگی به وضع بیمه تکمیلی(آتیه سازان حافظ و نوع پاسخگویی و بیادبانه برخی از آنها ونحوه ی پرداخت آن وشانه خالی کردن از زیر بار تعهداتشان با ترفند های مخصوص رسیدگی کنند . ونیز تذکری به نمایندگان این بیمه که در بعضی از شهرسان ها که فکر میکنند بیمه گذار غلام خانه زاد آن ها ست و می خواهند لقمه ای از ارث پدرشان را به بیمه شونده بدهند . سپاس و خسته نباشید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین