کد خبر: ۴۱۵۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

رقابت مسی و رونالدو پایانی ندارد

مدت‌هاست مهاجم رئال‌ مادرید و بارسلونا در حال رقابت‌ با یکدیگر هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از مارکا، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی یک دهه است که در فوتبال جهان حکومت می‌کنند. از 18 سالگی نخستین بازی شان را انجام دادند و در مسیری قرار گرفتند که چند سال بعد عنوان بهترین‌های جهان را به خود اختصاص دادند و به نظر نمی رسد که کسی بتواند از این دو بازیکن پیشی بگیرد.

دو ستاره کنونی جهان هر سال رکوردها را می شکنند و عناوین انفرادی را کسب می کنند و اجازه نمی‌دهند بازیکنی جایزه فردی را به دست آورد. آنها تنها به رکورد افسانه‌ای پله نرسیده‌اند، مهاجم برزیلی سه بار به همراه  تیم‌ ‌ملی فاتح جام جهانی شد. در ادامه به مقایسه مسی و رونالدو اشاره می‌شود.

گلزنی در فینال ها

هر دو بازیکن 16 فینال را تجربه کردند. مسی 13 گل به ثمر رساند و رونالدو 11 بار دروازه‌ حریفان را باز کرد. اگر سوپر جام اسپانیا در نظر گرفته شود، آمار مهاجم آرژانتینی به 25 و پرتغالی به 14 گل می‌رسد.

گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا

رونالدو 17 گل در فصل 14 – 2013 به ثمر رساند و تنها بازیکنی است که بیشترین گل را در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا زده است. او فصل گذشته به رکورد خود نزدیک بود اما در نهایت رقابت‌ها را با 16 گل به پایان رساند. بهترین رکورد مسی در فصل 12 – 2011 به ثبت رسید. مهاجم آرژانتینی 84 بار گلزنی کرد. او در این فصل 10 گل را وارد دروازه‌ حریفان کرده است و می‌تواند رکورد رونالدو را بشکند.

برترین گلزن رقابت‌های اروپایی

مهاجم رئال‌ مادرید تاکنون 98 گل و مسی 96 گل در رقابت های اروپایی به ثمر رسانده اند. رائول گونسالس نزدیک‌ترین بازیکن به دو ستاره کنونی جهان با 25 گل اختلاف است. مهاجم پیشین مادرید با 71 گل در رتبه سوم قرار دارد. در تمام رقابت‌های بین‌المللی تعداد گل‌های مهاجم پرتغالی به 103 و مهاجم آرژانتینی به 101 می‌رسد. رونالدو برای مادرید تاکنون 504 گل به ثمر رسانده است. او این رکورد را در 689 به ثبت رساند. در مقابل مسی در 551 بازی 475 بار برای تیمش گلزنی کرده است.

هت تریک

گلزنی برای مسی و رونالدو امری طبیعی است. مهاجم بارسلونا 41 بار در یک بازی سه گل یا بیشتر به ثمر رسانده است اما رونالدو 45 بار این کار را انجام داده است.

بیشترین هت تریک در لیگ قهرمانان

مسی بیشترین هت تریک را در لیگ قهرمانان کرده است. او توانست هفت بار این کار را انجام دهد. مهاجم مادرید با پنج هت تریک در جایگاه دوم  قرار دارد.

بیشترین هت تریک در یک فصل لیگ قهرمانان

در این بخش رونالدو برتر است. او در فصل گذشته سه بار موفق به این کار شد. مهاجم پرتغالی برابر تیم‌های شاختار دونتسک، مالمو و ولفسبورگ هت تریک کرد. بهترین آمار مسی دو هت تریک است. او در فصل 12 – 2011 این رکورد را به ثبت رساند. مسی در این فصل می‌تواند رکورد رونالدو را بشکند.

توپ طلا

مسی تاکنون پنج توپ طلا را برده است. از سال 2008 توپ طلا بین مهاجم آرژانتینی و پرتغالی تقسیم شده است. هیچ بازیکنی توانایی رقابت با این دو مهاجم را ندارد. کاکا آخرین فردی بود که توانست توپ طلا را به خود اختصاص دهد. جایزه امسال نیز به رونالدو رسید.

73 – 61

رکورد گلزنی دو ستاره کنونی جهان در یک سال فوق‌العاده‌ است. مسی هفت بار توانست در یک فصل بیش از 40 گل به ثمر برساند. رونالدو 6 فصل پیاپی از رکورد 50 گل عبور کرد. مهاجم آبی اناری ها 73 گل در فصل 12 – 2011 به ثمر رساند و بازیکن مادرید 61 بار در فصل 15 – 2014 گلزنی کرد.

گلزنی در 10 بازی پیاپی

گلزنی در چند بازی پیاپی یکی از بهترین رکوردهای مسی و رونالدو محسوب می‌شود. مهاجم مادرید در فصل 14 – 2013 در 10 بازی پیاپی گلزنی کرد. یکی از گل‌ها را برای تیم‌ ‌ملی پرتغال به ثمر رساند. مسی فصل گذشته این رکورد را به ثبت رساند.

عناوین در لیگ قهرمانان

در 11 دوره اخیر لیگ قهرمانان بارسلونا و رئال‌ مادرید عناوین زیادی را فتح کردند. 6 جام بین این دو تیم (مادرید 2) و (بارسلونا 4) تقسیم شد. مسی توانست چهار قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کند و رونالدو سه جام قهرمانی (دو جام با مادرید و یک جام با منچستریونایتد) را بالای سر ببرد.

گلزنی از روی ضربه آزاد

در این بخش رونالدو آمار بهتری دارد. شماره هفت مادرید 48 بار از طریق ضربات آزاد گلزنی کرده است. در مقابل مسی 29 بار به این روش دروازه‌ حریفان را باز کرده است.

سویا بهترین حریف

سویا محبوب‌ترین حریف دو مهاجم مادرید و بارسلونا است. بازیکن آرژانتینی 27 بار و رونالدو 22 بار دروازه‌ این تیم را باز کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
بهترین موفقیت رونالدو اینکه با مسی مقایسه میشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین