کد خبر: ۴۱۵۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

جنجال گلزار و حضور ۱۰۰ میلیون تومانی از کجا آب می‌خورد؟‌

خبر حضور گلزار در تلویزیون که بعد از برنامه شب شیشه‌ای رضا رشیدپور دیگر به تلویزیون نیامده بود، حسابی جنجالی شد.
آفتاب‌‌نیوز : تماشاگران‌امروز نوشت: رضا گلزار؛ نام او و حضور 100 میلیون تومانی اش یک روز کامل سر زبان‌ها افتاد و حسابی چرخید اما از همان زمان پخش شایعه مشخص بود احتمال حضور نقش اول فیلم سلام بمبئی بعد از 8 سال در تلویزیون، خیلی واقعی نیست.

خبر خیلی کوتاه بود: «رضا گلزار برای حضور در برنامه «ناردونه» شبکه ۵ سیما، ۱۰۰ میلیون تومان می‌گیرد.» خبری که خیلی سریع پخش شد و همه می‌خواستند درباره این برنامه بدانند. برنامه‌ای که قرار بود برای شب یلدا روی آنتن شبکه تهران برود و مجری آن، احسان کرمی بود. برنامه‌ای به تهیه کنندگی محمدحسین رضوی که برادرش محمود ، یکی از معروف‌ترین تهیه کنندگان سینمای ایران است.

خبر حضور گلزار در تلویزیون که بعد از برنامه شب شیشه‌ای رضا رشیدپور دیگر به تلویزیون نیامده بود، حسابی جنجالی شد. بخصوص که تا به حال حتی در گمانه‌زنی‌ها درباره حضور مهمانان تلویزیونی برنامه‌های مختلف از «خندوانه» گرفته تا «سه ستاره» احسان علیخانی ، هیچ وقت ارقام مهمانان حدود 30 میلیون تومان هم نبوده است.

رضا گلزار آخرین‌بار در برنامه «شب شیشه‌ای» رشیدپور از خانواده‌اش گفت. از زندگی شخصی‌اش و بعد از آن برنامه دیگر به تلویزیون نرفت. او البته در چند سال بعد از آن به کلی برای رفتن روی پرده سینما هم مشکلاتی داشت. چند سالی را دور از ایران بود و شایعات مختلفی درباره اش شنیده می شد.

بعد از چند سال اما حالا دیگر گلزار مشکلی برای حضور در سینما ندارد. دوره محدودیت را سپری کرده. او که حتی برای مدتی حضورش در تبلیغات خیابانی هم محدود شده بود، حالا هم در خیابان ها روی بیلبوردهاست و هم می توانسته به تلویزیون برود. سر زبان افتادن اسمش برای فیلم سلام بمبئی ، سبب شده بود تا برای شب یلدا ، برنامه سازان تلویزیونی بعد از مدت ها به سراغش بروند. تقریبا هم علی ضیا ، هم فرزاد حسنی و هم برنامه سازان شبکه ۵ سیما برای او استعلام گرفته بودند و جواب روشن بود:«حضورش در تلویزیون بلامانع است.»

اولین برنامه ای که با گلزار مذاکره کرد، برنامه ناردونه محمدحسین رضوی بود. رضوی که سال قبل با حضور در سری جدید برنامه «هفت»، مستقل از برادرش ، خود را به عنوان تهیه کننده ای تلویزیونی مطرح کرد ، چند وقتی است در شبکه 5 ، برنامه «تهران بیست» را دوباره راه انداخته. او برای شب یلدا هم طرح ناردونه را تصویب کرده بود و با احسان کرمی که امسال، برخلاف سال‌های قبل، «رادیو هفت» را روی آنتن نداشت به توافق رسیده بود که برنامه یلدایش را اجرا کند. آنها که اسپانسر برنامه شان، «780» بود ، با گلزار مذاکره کرده بودند و با او به توافق رسیده بودند. یکی از عوامل برنامه ناردونه درباره این توافق به تماشاگران امروز می گوید:«قیمت حضور 60 دقیقه ای شان برای حضور در این برنامه رقمی حدود 35 میلیون تومان بوده است. رقمی که قرار بود 20 میلیون تومانش را ما بپردازیم و از بودجه برآورد شده برای برنامه ، باقی آن هم توافقی بین اسپانسر و گلزار بود. چون قرار بود که او در اینستاگرامش ، خبر حضورش در برنامه را اعلام کند. البته اسم اسپاسر هم در این پست می آمد.» این توافق تقریبا قطعی بود که یکباره خبر هزینه 100 میلیون تومانی برای گلزار رسانه ای شد و کار به چالش خورد.

شایعه حضور 100 میلیون تومانی را چند سایت سینمایی زدند. خبر البته خیلی دور از واقعیت هم نبود و حتی نزدیکان به گلزار هم تائیدش می کردند. یکی از نزدیکان به این ستاره سینمایی، درباره توافق انجام گرفته برای حضور گلزار در تلویزیون به تماشاگران گفت: «پیشنهاد 100 میلیونی و بیشتر واقعیت داشت. حتی رضا قرار نبود از اسپانسرهای شخصی خودش رقمی را برای این حضور بگیرد. چون او قراردادی را با چند برند داخلی و خارجی دارد که الان بیلبوردهایش در سطح شهر هستند. این پول را تنها قرار بود این برنامه ها به او بدهند.»

ماجرای تفاوت بین پیشنهاد 35 میلیونی و این رقم 100 میلیون تومانی اما چه بود؟ بعد از لو رفتن خبر حضور گلزار در تلویزیون ، برنامه های رقیب با او مذاکره کرده بودند و پیشنهاد 140 میلیون تومانی به این بازیگر شده بود. البته گلزار برای این ملاقات و حضور در برنامه ، درخواست واریز نقدی پیش از برنامه کرده بود. اتفاقی که با توجه به برآورد برنامه های شب یلدا ، عملا امکان پذیر نبود. پیش دستی این هنرپیشه ، سبب شده بود که رفتنش به برنامه های دیگر با پیش شرط پرداخت ، منتفی شود و او به همان 35 میلیون فکر کند که نقدی پرداخت می شد.

بعد از منتفی شدن حضورش در برنامه های همزمان دیگر ، این خبر که او برای آمدن به برنامه ای 140 میلیون پیشنهاد داشته را سر زبان ها انداخت و وقتی او به برنامه ای با پیشنهاد 140 میلیون تومانی نرفته بوده ، حتما دیگر برای حضور در برنامه ای مشابه ،100 میلیون که می گرفته! این مبداء شایعه 100 میلیون تومانی ساخته شده بود .

شایعه خوش یمن!

شایعه 100 میلیون تومانی ، برای شبکه 5 و برنامه ناردونه البته بسیار موثر افتاد. این خبر که خیلی سریع در محافل سینمایی ، پخش شد و البته فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داد ، توانست مخاطبان بسیاری را علاقه‌مند به دیدن برنامه ناردونه کند. برنامه ای که عملا در زمان رواج این شایعه ، مسئولانش می دانستند ، گلزار را در کنداکتور پخش شان ندارند. چون مشکل دیگری سر راه شان ایجاد شده بود. آنها ولی این شایعه را تکذیب نکردند تا زمان پخش که مردم بیایند و ببینند که گلزار نمی آید!

این فضای ایجاد شده اگرچه هجمه زیادی داشت اما برای جذب مخاطب ، خیلی کارساز بود. آنها نشستند و گذاشتند این شایعات مدام بچرخد و در نهایت در برنامه خودشان تکذیبش کردند. محمد تورنگ قائم مقام شبکه 5 در مقابل تماس خبرنگار تماشاگران امروز گفت:«بگذارید در این زمینه روز چهارشنبه حرف بزنم. فعلا ما نمی خواهیم حرفی بزنیم اما دعایم این است که انشالله خدا تمام شایعه سازان را به راه راست هدایت کند.»

زین العابدین ، مدیر این شبکه هم البته پاسخگوی تماس های همکاران ما نشد تا زمان پخش برنامه ، احسان کرمی درباره این حاشیه ها سخن بگوید.

چه شد که گلزار نیامد؟


مسئولان برنامه ناردونه اعتقاد دارند مشکلی برای آوردن گلزار با شرایط توافقی 35 میلیون تومانی ، مشکلی نداشتند اما شرایط به سمتی رفته که تصمیم گرفتند برای حضور او در برنامه هایی دیگر به توافق برسند. شاید یکی از دلایل همین شایعه رقم نجومی برای گلزار باشد و دیگری هم حساسیت تلویزیون به خاطر روی پرده بودن سلام بمبئی است. حضور گلزار در برنامه ای در تلویزیون را در تعدادی از تحلیل ها تلاش تلویزیون برای اثرگذاری و کمک به فرش سلام بمبئی قلمداد کرده بودند. مسئله ای که مدیران ارشد سیما خیلی دوست ندارند در این برهه زمانی به نام شان نوشته شود.

محمدحسین رضوی:کل بودجه برنامه‌ام 52 میلیون 200 هزار تومان است!


محمدحسین رضوی می گوید پیشنهاد و توافق 100 میلیون تومانی او با گلزار واقعیت نداشته است. او که خیلی تمایلی به گفت و گو در این شرایط نداشت و اصرار داشت بعد از پخش برنامه ، درباره اش توضیح می دهد ، تنها درباره شایعه پیشنهاد 100 میلیون تومانی به گلزار گفت: «ما با رضا گلزار عزیز برای حضور در برنامه حرف زدیم اما این ارقام اصلا درست نیست و تکذیبش می کنم. کل برآورد مصوب برنامه من که 5 مهمان دارد ، با مجری ، کلیپ های ضبطی و سایر بخش و عواملش ، 52 میلیون 200 هزار تومان بوده است. چطور می توانستم برای برنامه ای که با همه مهمانانش ، این قدر دریافتی دارد ، 100 میلیون تومان به یک مهمان بدهم؟»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فرشاد
|
Saudi Arabia
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
1
حیف از 1000 تومان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین