کد خبر: ۴۱۵۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
با حضور روسای جمهوری ایران و ارمنستان؛

تهران و ایروان پنج سند همکاری امضا کردند

همزمان با سفر رئیس جمهوری ایران به ارمنستان، مقامات دو کشور پنج یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری در حوزه های گردشگری، موزه، ورزش و امور مرزی امضا کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در مورد استفاده مشترک از دروازه مرزی نوردوز – مغری، یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت وضعیت های اضطراری جمهوری ارمنستان در زمینه شرایط اضطراری و یادداشت تفاهم همکاری های جهانگردی میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری جمهوری ارمنستان بخشی از این اسناد امضا شده هستند.

همچنین یادداشت تفاهم همکاری های بین موزه ای میان موزه ملی ایران و موزه تاریخ ارمنستان و یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران و وزارت ورزش و جوانان جمهوری ارمنستان در زمینه ورزش، دیگر اسناد امضا شده در راستای تحکیم همکاری‌های دوجانبه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی صبح چهارشنبه در سفر منطقه ای به ارمنستان سفر کرد و قرار است پس از دیدار با مقامات این کشور،‌ به قزاقستان و قرقیزستان نیز سفر کند.

همزمان با این سفر هیات هایی از سوی فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش خصوصی ایران نیز علاوه بر برگزاری همایش های مشترک، اسناد متعددی با همتایان و شرکای منطقه ای خود در ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به امضا خواهند رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین