کد خبر: ۴۱۵۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

شمار کشته های حمله هواپیماهای ترکیه به الباب به 72 تن افزایش یافت

یک نهاد حقوق بشری ناظر در سوریه امروز ( جمعه) از افزایش تلفات انسانی حمله جنگنده های نیروی هوایی ترکیه به شهر الباب در شمال شرق حلب، به 72 نفر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
این نهاد حقوق بشری ناظر در سوریه تاکید کرده است: در این حمله هوایی 72 شهروند از جمله 20 کودک کشته شده اند.
منابع رسانه های محلی پنجشنبه (دیروز) اعلام کردند که جنگنده های نیروی هوایی ترکیه محله های مسکونی شهر الباب را در شمال شرق حلب بمباران کرده اند.
به گفته منابع محلی، هنوز اجساد شماری از جانباختگان این بمباران زیر آوار ساختمان ها قرار دارند و امکان افزایش آمار تلفات و زخمی های این حمله وجود دارد.
جنگنده های ارتش ترکیه پیشتر نیز شهرک شیخ ناصر را در شرق شهر الباب در حومه حلب بمباران کردند که در این حمله نیز هفت شهروند کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.
فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه در مجلس ترکیه گفت: شمار تلفات دیروز نیروهای ارتش این کشور در شمال سوریه در پی سه حمله انتحاری داعش به 16 نفر رسیده و مجموع تلفات نیروهای این کشور در عملیات موسوم به سپر فرات در شمال سوریه نیز به 37 نفر افزایش یافته است.
ترکیه از 24 اوت (3 شهریور) گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع کرده است. 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه می خواهد منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر ایجاد کند.
سوریه بارها این اقدام ترکیه را نقض حاکمیت ملی خود دانسته و اعلام کرده است که جایگزین کردن دیگر گروه های تروریستی به جای داعش، مبارزه با تروریسم نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
پس چرا هیچکس به این وحشیگری و تجاوز و نسل کشی واکنشی نداشته؟؟؟؟؟ هر بار به دروغ ارتش ترک اعلام میکنه که مثلا فلانتعداد داعشی رو کشتیم درحالیکه دروغه محضه مردم بدبختو بی پناه روستا نشین کرد هستند که وحشیانه به خاک و خون کشیده میشن. سازمان های حقوق بشری و جنایت جنگی کجا هستن!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین