کد خبر: ۴۱۵۸۰۵
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مُهر و تسبیح، برای عبادت یا پرتاب و اهانت؟

جزئیات جدید از حمله تندروها به معاون روحانی با مهر و تسبیح /روایت یک شاهد‌عینی/پای محسن رضایی به ماجرا باز شد+واکنش‌ها

«به نظر من این اعتراضات سازمان‌یافته بود و به طرف من مهر و تسبیح پرتاب شد، اما باعث به‌هم‌خوردن نمازجمعه نشد و ما بعد از خواندن نماز عصر به همراه امام جمعه یزد، محل نمازجمعه را ترک کردیم».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- دو روزنامه جزئیات جدیدی از حمله تندورها به معاون روحانی در نماز جمعه یزد منتشر کرده‌اند. روزنامه اعتماد نوشته است: پس از پرس و جو توانستيم يكي از شهروند‌ان يزد‌ را كه د‌ر نماز جمعه حاضر بود‌ه پيد‌ا كنيم و از او جوياي اتفاقي شويم كه د‌ر نماز جمعه يزد‌ رخ د‌اد‌ه است. وقتي مي‌گويم خبرنگار هستم با لهجه شيرين يزد‌ي و گشاد‌ه د‌ستي مي‌گويد‌: د‌ر خد‌مت‌تان هستم و هر سوالي مي‌خواهيد‌ بپرسيد‌. از او مي‌پرسم چه شد‌ كه فضا اينگونه متشنج شد‌، مگر معاون رييس‌جمهور چه گفت و او مي‌گويد‌: او حرف خاصي نزد‌، ولي وقتي آقاي اميري از آيت‌الله خاتمي كه از علماي بزرگ استان ما هستند‌ نام برد‌ عد‌ه‌اي د‌ر گوشه و كنار شروع به شعار د‌اد‌ن كرد‌ند‌ اما تعد‌اد‌شان كم بود‌ و جمعيت هم با صلوات فرستاد‌ن اجازه ند‌اد‌ند‌ تا فضا متشنج شود‌، هرچه باشد‌ آيت‌الله خاتمي از بزرگان اين شهر بود‌ه‌اند‌ و همه براي ايشان و خانواد‌ه‌شان احترام زياد‌ي قايلند‌.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شاهد‌ عيني ما اصرار د‌اشت كه به من بفهماند‌ منظورش از آيت‌الله خاتمي، رييس‌جمهور سابق نيست كه با اين جمله من «منظورتان پد‌ر سيد‌ محمد‌ خاتمي است» از ارايه توضيحات بيشتر د‌ر اين زمينه د‌ست كشيد‌. از او پرسيد‌م پس چه شد‌ كه اينگونه سخنراني به تشنج كشيد‌ه شد‌ و او گفت: وقتي آقاي اميري د‌ر صحبت‌هايش به د‌ستاورد‌هاي د‌ولت اشاره كرد‌ و از برجام سخن گفت بار د‌يگر صد‌اي شعارها بلند‌ شد‌ اما اين‌بار صد‌اها بلند‌‌تر بود‌ و به نظر مي‌رسيد‌ اين‌بار د‌ر مسجد‌ پخش شد‌ه‌اند‌ كه از هر گوشه صد‌اي شعار به گوش مي‌رسيد‌. شاهد‌ عيني ما د‌ر اد‌امه گفت: فضا به قد‌ري متشنج و بي‌نظم شد‌ كه ما اصلا صد‌اي آقاي اميري را نمي‌شنيد‌يم و او هم خيلي زود‌ سخنراني‌اش را به پايان رساند‌.

آنقد‌ر سريع سخن مي‌گفت كه برخي از جملاتش نامفهوم بود‌ و من براي نوشتن گزارش مجبور بود‌م چند‌ين بار برخي از جملاتش را گوش كنم و حتي برخي از واژه‌ها د‌ر لهجه شيرين يزد‌ي‌اش برايم نامفهوم‌تر بود‌. او گفت: بعد‌ از نماز هم شعارها اد‌امه پيد‌ا كرد‌ و مرگ بر فتنه‌گر هم به مرگ بر منافق اضافه شد‌ه بود‌ و شعارد‌هند‌گان حتي به هشد‌ارهاي نيروي انتظامي و مرد‌ي كه پشت بلند‌گو جمعيت را به آرامش د‌عوت مي‌كرد‌، توجه نمي‌كرد‌ند‌ و د‌ر پايان هم يكي از ميان آنها فرياد‌ زد‌ «وعد‌ه ما ٩ د‌ي». از او د‌رباره هويت شعارد‌هند‌گان پرسيد‌م و او گفت: من نام‌شان را نمي‌د‌انم ولي چهره همه اينها براي ما آشناست و د‌ر همه مراسم‌ها حضور د‌ارند‌ و معمولا فرصتي به د‌ست بياورند‌ د‌ست به چنين اقد‌اماتي مي‌زنند‌. او صحبت‌هايش را با اين جمله كه نامش را د‌ر گزارش قيد‌ نكنيم به پايان رساند‌، اما قبل از آن گفت: من فكر مي‌كنم ناراحتي اين گروه از اين است كه براي مراسم ٩ د‌ي قرار است آقاي محسن رضايي به يزد‌ بيايد‌، اينها د‌وست د‌اشتند‌ يك سخنران تند‌رو به مراسم ٩ د‌ي يزد‌ بيايد‌ و ناراحتي‌شان را امروز اينگونه بروز د‌اد‌ند‌.

روایت شرق

روزنامه شرق هم نوشت: حسینعلی‌امیری که روز گذشته در نمازجمعه این شهر شرکت کرده بود، با اعتراض و پرتاب مهر و تسبیح مواجه شد. البته او درنهایت و برخلاف اخبار بعضی خبرگزاری‌ها سخنان خود را به پایان برد. خبرگزاری فارس نوشته بود که «شعارهای مردم» امکان ادامه سخنرانی را از امیری گرفت و او پس از حدود پنج دقیقه سخنرانی ناچار به ترک تریبون نمازجمعه شد.این اولین‌بار نیست که یک مقام مسئول در سخنرانی خود با پرتاب مهر و تسبیح مواجه می شود. ٢٢ بهمن سال ٩١، علی لاریجانی رئيس مجلس نیز در قم در حال سخنرانی بود که عده‌ای با پرتاب مهر و کفش سعی در ایجاد اخلال در سخنرانی او کردند. رویه‌ای که این بار در سخنرانی معاون رئيس دولت تدبیر و امید ادامه پیدا کرده است.

معاون پارلمانی رئيس‌جمهوری دیروز در گفت‌وگو با «شرق» درباره این اتفاق گفت: «بعد از تمام‌شدن سخنان آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه و نماینده محترم ولی‌ فقیه در یزد، در بین دو نماز شروع به سخنرانی کردم، اما در بین صحبت‌هایم چند نفر با شعار «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر منافق» به سخنان من واکنش نشان دادند در‌حالی‌که من هیچ حرف سیاسی‌ای نزدم و سخنانم درباره وحدت و مردم شریف یزد و بزرگوارانی مانند آیت‌الله حائری یزدی، آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله خاتمی و شهدای تیپ الغدیر یزد در دوران دفاع مقدس بود».امیری با اشاره به اینکه آنها شعار می‌دادند «آمارها دروغ است»، عنوان کرد: «من در نمازجمعه اصلا درباره آمار حرفی نزدم. فقط روز پنجشنبه در شورای اداری استان و همچنین تلویزیون استان یزد در چند مورد آمارها را مقایسه کرده بودم».او افزود: «به نظر من این اعتراضات سازمان‌یافته بود و به طرف من مهر و تسبیح پرتاب شد، اما باعث به‌هم‌خوردن نمازجمعه نشد و ما بعد از خواندن نماز عصر به همراه امام جمعه یزد، محل نمازجمعه را ترک کردیم».

امیری با اشاره به اینکه امام جمعه یزد از این اتفاق خیلی ناراحت شده بودند، گفت: «ما تا ساعتی بعد از پایان نمازجمعه در خدمت ایشان بودیم. آیت‌الله ناصری درباره این اتفاق از من دلجویی کردند و من از بزرگواری ایشان قدردانی می‌کنم».معاون پارلمانی رئيس‌جمهوری عنوان کرد: «طبیعتا عمل غیراخلاقی چند نفر در مسجد و محل مقدس نمازجمعه به حساب خود آنان است. کمااینکه من نسبت به مردم شریف یزد ارادت دارم. این چند نفر هم نه به من بلکه به جایگاه نمازجمعه و بزرگانی که در آن حضور داشتند، توهین کردند. البته همین حرکت این چند نفر هم مورد تقبیح نمازگزاران قرار گرفت».

او در پاسخ به این سؤال که آیا در این مورد شکایتی را مطرح خواهید کرد، گفت: «شخصا هیچ شکایتی ندارم. حضور من در این نمازجمعه به عنوان یک مقام رسمی بوده است، متأسفانه موقع این اقدام در آنجا حتی یک نفر از نیروی انتظامی حضور نداشت».حسینعلی‌امیری افزود: «این اخلال جنبه عمومی دارد و این چند نفر قابل شناسایی بوده و هستند و باید منتظر اقدام مسئولان مربوطه در استان یزد باشیم که از جهت جنبه عمومی موضوع را پیگیری کنند. البته باز هم تأکید می‌کنم که هیچ شکایتی از هیچ فردی ندارم».

جواد هروی، مشاور و مدیر کل حوزه معاونت مجلس ریاست‌جمهوری، نیز درباره این ماجرا به «شرق» گفت: «این سفر برای افتتاح چند پروژه و شرکت در جلسه شورای اداری استان انجام شده بود. روز جمعه هم در نمازجمعه شهر یزد شرکت کردیم».او افزود: «در بین دو نماز هم آقای امیری ضمن تشکر از مردم سخنانی را در دو محور تلاش‌های دولت در سه سال گذشته و همچنین وحدت داشتند، اما در این بین، عده‌ای که به نظر می‌رسید سازمان‌یافته هستند، در بین مردم نشسته بودند، سعی داشتند با دادن شعارهایی سخنان ایشان را به هم بزنند، اما آقای امیری صحبت‌های خود را تا پایان انجام دادند و بعد از خواندن نماز به همراه امام جمعه یزد از محل نمازجمعه خارج شدیم».

استاندار یزد نیز در این مورد به «شرق» گفت: «دستگاه‌های مسئول باید افرادی را که در سخنرانی معاون رئيس‌جمهوری اخلال ایجاد کردند، دنبال و شناسایی و براساس مقررات موضوع را پیگیری کنند».میرمحمدی در زمینه پیگیری ماجرا گفت: «درباره جنبه عمومی این اتفاق نمی‌شود بی‌تفاوت بود و این موضوع را با مقامات ذی‌ربط مطرح می‌کنیم تا افراد و عاملان آن را شناسایی کنند».

مُهر و تسبیح، برای عبادت یا پرتاب و اهانت؟

سایت عصرایران نیز در واکنش به این اقدام تندروها نوشته است: مهر و تسبیح شما را به یاد چه می‌اندازد؟ نماز؟ جانماز مادر بزرگ؟ عبادت؟ سجده؟ بله، همه اینها به ذهن متبادر می‌شود. چند صباحی است اما برخی باعث شدند که بفهمیم مهر و تسبیح تنها برای عبادت نیست و می‌شود از آنها برای زدن مخالفان هم استفاده کرد. نمونه بارز آن روز گذشته در نماز جمعه یزد اتفاق افتاد.

در هنگامه حضور حسینعلی امیری در نماز جمعه یزد برخی مخالفان دولت با پرتاب مهر و تسبیح به معاون پارلمان روحانی از او استقبال کردند. 
این افراد که خود را انقلابی نیز می‌نامند به راحتی حرمت نماز جمعه را می‌شکنند و به خود اجازه می‌دهند با اسباب عبادت مردم به یک مقام دولتی که برای دیدار با مردم به شهری سفر می‌کنند حمله کنند. اصلا حرمت آن فرد هیچ آیا این افراد نباید حرمت نماز جمعه را حفظ می‌کردند.  این افراد البته نشان داده‌اند چندان اهل نگه داشتن حرمت نیستند. در 22 بهمن سال 91 برخی مخالفان علی لاریجانی در حرم حضرت معصومه به رییس مجلس حمله کردند و او را با مهر و البته کفش مورد نوازش قرار دادند و باعث شدند تا سخنرانی او برهم بخورد. حمله به یک شخصیت سیاسی در جایگاه رییس یک قوه و فرزند یک مرجع تقلید در حرم حصرت معصومه در طول تاریخ بی سابقه بوده است.این افراد ید طولایی هم در ناسزا گفتن دارند. نمونه بارز آن حمله به علی مطهری و فائزه هاشمی بود. علی مطهری در مورد حمله برخی افراد در شیراز می‌گوید:« ظاهرا به قصد کشتن یا ناقص کردن آمده بودند. راننده به هر ترتیب بود از میان آنها گریخت اما آنها با موتورهای سنگین و یک وانت ما را تعقیب می‌کردند و باز سنگ و اشیاء دیگر و دشنام های ناموسی و کلماتی مانند «حرامزاده» بود که به سمت ما می‌آمد.»

کسانی خود را انقلابی معرفی می‌کنند اما به راحتی زشت ترین دشنام‌ها را از زبان خارج می‌کنند تنها به این جرم که طرف مقابل از نظر سیاسی با آنها متفاوت است و متفاوت فکر می‌کند.در مورد حمله یک فرد به فائزه هاشمی در حرم حضرت عبدالعظیم نیز دیگر احتیاجی به گفتن نیست. بسیاری از مردم فیلم فحاشی‌های این فرد به فائزه هاشمی و خاندان آیت‌الله هاشمی را دیدند. فیلمی که در جمع نمی‌شود آن را دید.

مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها مخالفت خودشان را به این رفتار اعلام کردند ولی این افراد بدون توجه به فرمایشات آیت‌الله خامنه‌ای به رفتار خود ادامه می‌دهند.این افراد باعث شده‌اند بخشی از مردم نگاه بدبینانه‌ای به نام « انقلابی» داشته باشند. این افراد با نام انقلابی گری این کار را می‌کنند و این در حالی است که این رفتارها هیچ سنخیتی با انقلاب ندارد. رفتار انقلابی یعنی همان رفتاری که آیت‌الله خامنه‌ای، بهشتی، مطهری،باهنر و ... در سال‌های انقلاب داشته‌اند.باید تلاش کرد میان این افراد و تفکر انقلاب جدایی ایجاد کرد. این افراد هیچ سنخیتی با تفکر امام و انقلاب ندارند. این افراد بیشتر افراطی هستند تا انقلابی.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
4
84
متاسفم که برخی از ملت ایران به خاطر تضمین لقمه نانی به هر نقشی فرو میروند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
داره معلوم میشه که در سال 88 چه کسانی به محرم بی حرمتی کردند و به اسم جنبش سبز نوشتن خدا چشم دارد و منتظر زمان باشید ای خوارج
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
شعبان بی مخ ها تمام نمیشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
6
73
تندروها ، دلواپسان و کاسبان تحریم ، روشی جز تندی و پرخاش و ناسزا و دروغ و تهمت و نفاق ندارند . اینها نفوذیهای دشمن هستند برای تخریب . مهر وتسبیح و سنگ و گلوله و ... همه چیز پرتاب میکنند تا حرف حق در گلوها خشک شود . اینها نه مسلمانند نه ایرانی نه انسان . اینها با هر نوع آزادی مخالفند .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
5
62
معاون رئیس جمهور گفت دستگاههای مسئول بایداینهاراشناسایی وبرخوردکنند،استانداریزدهم همین راگفته ،مگه مسئولی بالاتر ازاینهاهم داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
3
57
بي خود منتظر نباشيد چون اينا جزو گارد اهنين هستن و كسي هم معترض اينها نخواهد شد چون يا يه برچسب منافق كارشو يكسره ميكنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
4
25
...چرا همچین کرده اند ؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
2
37
وقتيكه وزير كشور اينطوري از كنار اين بي اخلاقيها بگذره نتيجه اش كل كشور را مي گيرد
كاوه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
3
38
فكر نميكنم شناسائى اين افراد مشگلى باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
24
خیلی نرم باهاشون رفتار شده...در حد یک تذکر دوستانه...اگر تشری که به بعضی ها میزنند ..به این افراد زده می شد...وضع اینطور نبود...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
26
کسی که ایمان واقعی داشته باشد هیچ وقت از تسبیح و مهر برای پرتاب کردن به کسی استفاده نمی کند. همین که این افراد این روش را در پیش گرفته اند نشان می دهد که مانند یزید و معاویه هستند و مانند صدر اسلام می خواهند قرآن را سر نیزه بگذارند و به کسانی که عقاید متفاوت دارند حمله کنند
خودشان ذات خودشان را نشان داده اند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
19
خداوند عاقبت این رفتار ها را به خیر کند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
22
آخه مگه نمی دانید بعضیها برای همین اعمال کثیف حقوق و حق ماموریت میگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
10
وزیر کشوری که ت نتونه را بازخواست کنه ؟؟ باید هم شیر تو شیر بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
13
اينكه نميشه!!!!!!!!!! پس حق اون عده اي كه مي خواستند سخن سخنران محترم رو بشنوند چي ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفاً برادران محترم و گرانقدر نيروي انتظامي اجازه ندهند حق عده اي حقدار كه در اكثريت و اولويت هم هستند اينگونه پايمال شود.
چند تا هوچي كه ظاهرا چهره هاشون هم شناخته شده هست و فقط كارشون اينه كه يه اجتماع قانوني رو بهم بريزن كه هنر نكردن.
شما توي يه جمع چند ميليوني فقط چند تا، ميبينيد كه كل جمع متفرق ميشه، به اين نميگن هنر. هنر اونه كه بتونه جمعي ميليوني رو متفق و متحد و يكدل جمع كنه.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
10
خداوند عاقبت این رفتار ها را به خیر کند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
20
خداوند عاقبت این رفتار ها را به خیر کند .این رفتار ها فقط از اراذل واوباش بی دین ونادان بر میاید و اگر برخود نشود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دامن تمام مسولین را به تناوب میگبرد ودود این اتش فقط به چشم ملت بیچاره میرود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
18
احتمالاً اين قلدرها نشنيده اند كه ميگن:
چوب خدا صدا نداره اگه بخورده دوا نداره.
حالا هي نترسند و هي بتازند.
اقلاً مي تونند به آخر و عاقبت بقيه قلدرها توي تاريخ نظر كنند و .......................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
21
3
شما مگه بودید؟؟؟ کل مصلی و محوطه بیرون داشتن شعار میدادن.... زن و مرد هم نداشت..... اگه مصلی جای این گار نیست.. جای دروغ گفتن هم نیست..... با یه دروغگو بهتر از این نمیشه برخورد کرد...
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
نیس شما دلواپسا هیچ کدومتون حرف دروغ از دهن مبارکتون در نمیاد
هاله نور هم دروغیه که منافقان به شما بستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
11
پاسخ بیسواد ؤحآمیانش سکؤت ورؤشنگرئ است والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
13
7
کل سخنرانی این آقا 5 دقیقه نشده... شما خبر رو برای کسانی حاضر میکنید که اونجا نبودن پس هرچی دوس دارین می‌نویسید..... اصن اعتراضات هیچ ربطی آقای خاتمی نداشته..... صرفا بخاطر حرفای آقا. امیری شعار دروغگو از طر ف 80% جمعیت حاضر سرداده شد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
2
3
چه جوک جالبی بود لااقل سعی کنید واقعیت رو بیان کنید
سامی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
5
بنده چند روز پیش به دلیلی خاص و علی رغم میل باطنی با یک نفر در یکی از خیابان های تهران که رفت و آمد زیادی نداره و مغازه و کسبه هم نداشت ، درگیر شدم. طرف مقابل مغاه دار بود . اولا که فوری و در سه سوت پلیس رسید . یک نفر از دو نفر مقابل من در سه سوت شناسایی شد و اتهام ما و آنها : تلاش در برهم زدن نظم عمومی شهر و اختشاش در سطح شهر و تشویش دراذهان عمومی و ... شد و ما رفتیم بازداشتگاه و بعد از یک شب به دادگاه و تعیین جرم و ... (مجازاتش هم به نسبت کم نبود ). اولا که محل نماز جمعه بهترین دوربین های مدار بسته را دارد. در این زمینه قوه قضائیه بعنوان مدعی العموم مسئول پیگیری تا فرجام کار باید باشد. پیگیری اختشاش در نظم شهر و توهین به مکان مقدس نماز مسلمین و مومنین ، توهین به اشخاص دارای سمت رسمی که ازقضا در حین انجام وظیفه هم بوده است اقدام کنند. ظاهرا این اشخاص هیچ مکانی را مقدس نمیدانند و این مورد زنگ خطریست برای مردم و مسئولین ذی ربط. برخی نقاط و اماکن بصورت قانونی و یا شرعی و یا عرفی دارای مصونیت هستند.نظیر مسجد و دانشگاه و ... .
nashenas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
4
آقایان سیاست گزار تندروها ، آقایان مشوق و دستور دهنده وبرنامه ریز تندرو ها ،
بدانید که ملت از عملکرد و اقدام شماها آگاه است و از این عملتان که تعدادی مشخص افراد لات و اوباش ، را مامور بهم زدن اجتماعات و سخنرانی ها میکنید متنفرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
7
سلام اینا از داعشی ها هم بدترند توی همه شهرها هم هستند وقت گیر بیارن سر همه مخلفاتشان را میبرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
7
به كجا وصل هستند، والا دستگير كردن چهار تا لات و اباش كه كارى ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
4
بیخیال بابا....اگه بجای این همه بحث الکی یکم فکر میکردی از شرایط اقتصادی موجود بهترین استفاده رو میکردین..... تو این شرایط و نرخ ارز بجای اینکه دعوا کنین بلند شین دست بکار شید که همیشه اوضاع آنقدر آشفته نمیشه تا بشه راحت پول درآورد..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
12
شعبون بی مخ های جدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
پری های جدید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
2
0
مصاحبه های ساختگی
قیطران از روستای حی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
9
2
افتاب جان چشمتان کور منتظر بعدیشم باشید ......
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
بی ادب بی فرهنگ.تو که عددی نیستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
3
6
اين داعشي آفتاب را تهديد كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
وای چه مصیبتی خواهر!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
5
...پری بلنده.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
1
3
کابوس حضور مردم خواب و خوراک از خیلیا گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
تمام تلاششونو دارن میکنن تا مردم رو ناامید کنن
وظیفه همه ما روشنگریه
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
1
درود بر صلح و آشتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
متاسفانه کارهای سازمان یافته این گروه های اراذل واوباش را نمیبینند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
به این تندروها حق بدید که اینجوری به مقامات دولتی حمله می کنند اینان در 8 سال صدارت محمود منابع شرشار نفتی در اختیارشان بود و وقتی فقر ونداری وتورم لجام گسیخته کمرمردم را خم کرده بود اینان در ناز نعمت بودند و در حال خرید زمین مسکن و آپارتمان در داخل و خارج کشور و همچون بابک زنجانی دلار های نفتی را به بهانه دور زدن تحریم به جیب مبارک ریختند وچون در همه ارکان قدرت دست دارند نه تنها بابت غارت اموال ملت محاکمه نشدند بلکه مدعی دولت منتخب مردم هستند که چرا مشکلاتی که آقایان در طول هشت سال ایجاد کردند یک شبه حل نمی کنید هر چند چیزی که برای آنها مهم است برگشت به قدرت و ودست یابی به دلار های نفتی است و مشکلات مردم اصلا" برای اینان مهم نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
مردم یزدطرفداراصلاحات وخاتمی هستندچندتاتندروهم این وسط ع.....تاخسته بشن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین