کد خبر: ۴۱۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۳:۱۱

پرفروش‌ترين نوت‌بوك‌هاي جهان در سال 2005

آفتاب‌‌نیوز : اين بار اما اين آمار مربوط به نوت‌بوك‌هايي است كه توانسته‌اند بازار كامپيوتر را در سال ميلادي گذشته متحول كنند. براساس گزارش موسسه تحقيقاتي IDC ميزان نهايي تعداد نوت‌بوك‌هاي صادر شده در سال 2005 با 5/33درصد رشد به 3/65ميليون رسيده كه اين تعداد در سال2004، 9/48ميليون بوده است. گويا تمايل كاربران به استفاده‌هاي شخصي و به دنبال آن خريد نوت‌بوك‌ها افزايش پيدا كرده است.

سهم نوت‌بوك‌ها از 207ميليون كامپيوتر شخصي صادر شده در سرتاسر دنيا در سال گذشته 31درصد بوده كه در مقايسه با سال2004 بيشتر از چهاردرصد رشد داشته است. اگرچه بخش بزرگي از اين سهم در اختيار نوت‌بوك‌هاي Dell،وHP و Toshiba است، Acer هم توانسته با رشد قابل‌توجهي كه در فصل چهارم سال2005 داشته، جايگاه خود را در بازار نوت‌بوك بيشتر از گذشته تثبيت كند. با چنين روندي شركت Toshiba بايد بيشتر نگران حفظ موقعيتش در بازار باشد.

Acer توانست با رشد 7/66درصدي در فصل چهارم سال2005 به جايگاه سوم در ميان پنج برند (مارك معتبر) برتر دنيا برسد.

نوت‌بوك‌هاي اين شركت اين روزها براي كاربران اروپا، آفريقا و خاورميانه گزينه اول محسوب مي‌شوند، تا جايي كه توانسته‌اند به رشد 117درصدي در آسيا برسند. حالا موسسه گارتنركه تحقيقاتش را در زمينه بازار انجام مي‌دهد، اعلام كرده كه نوت‌بوك‌هاي Acer با رشد ساليانه 3/48درصد جايگاه سوم را در كشورهاي خاورميانه و جايگاه پنجم آسيا را با رشد ساليانه 4/62درصد به دست آورده‌اند.

در بازار آمريكا اين شركت توانسته با رشد 3/145درصدي براي كامپيوترهاي شخصي و رشد 6/202 درصدي براي نوت‌بوك‌ها خودش را در ميان ده‌برند برتر صنعت كامپيوتر اين كشور قرار دهد.
از طرف ديگر پايين‌ترين عضو جدول ده نوت‌بوك برتر يعني Asustek توانست با رشد 87 درصدي در فصل چهارم شركت Apple را مغلوب كند. اين در حالي است كه شركت Toshiba و Apple در اين فصل به ترتيب تنها 20 و 36درصد رشد داشته‌اند.
اين ميزان براي Dell كه در جايگاه اول است با 9/50درصد رشد توانسته سهم 1/17درصدي بازار نوت‌بوك‌هاي دنيا را به دنبال داشته باشد. بعد از Dell، نوت‌بوك‌هاي Hp با رشد 8/41درصدي و سهم 5/16درصدي بازار دوم است. Acer هم كه روزهاي خوبي را مي‌گذراند درحال حاضر 2/12درصد از سهم بازار جهاني نوت‌‌بوك‌ها را در دست دارد.
Toshiba اما با رشد 9/20درصدي سهمش از اين بازار تنها 5/10درصد است.
با تمام اينها انگار هميشه اين آمار هستند كه همه چيز را تعيين مي‌كنند. آماري كه شايد امسال اتفاقات ديگري را رقم بزنند. بايد ديد اين شركت‌‌ها چقدر مي‌توانند در مقابل اين اعداد، ارقام مقاومت كرده و جايگاه خود را حفظ كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین