کد خبر: ۴۱۶۴۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

دومین روز رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ آغاز شد

دومین روز رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۷ دقایقی پیش با اجرای سناریوهای پدافند عامل توسط یگان‌های مستقر در منطقه رزمایش آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به منطقه رزمایش، قرار است در دومین روز برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷، یگان‌های مستقر در منطقه رزمایش اجرای سناریوهای پدافند عامل بپردازند.

کشف و شناسایی دشمن فرضی، رهگیری، درگیری و انهدام آن توسط سامانه‌های موشکی بومی ارتفاع کم و متوسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش از جمله سناریوهای طراحی شده برای مرحله دوم رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ است.

روز گذشته در جریان مرحله اول این رزمایش، سامانه‌ها، ادوات و تجهیزات موشکی، توپخانه‌ای، راداری، شنود الکترونیکی، ارتباطی و دیده‌بانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش پس از گسترش در منطقه عمومی رزمایش، در مواضع از پیش تعیین شده مستقر شدند. سپس با استفاده از رادارهای تاکتیکی و بومی و پست‌های سیار شبکه دیده‌بانی بصری، سیستم‌های شنود زمین پایه و هواپایه در محورهای نفوذی نسبت به تامین اشرافیت اطلاعاتی مورد نیاز برای مراکز تصمیم گیری از جمله قرارگاه تاکتیکی رعد پدافند هوایی اقدام شد.

استفاده از سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات هوایی توسط پروازهای گشت و شناسایی الکترونیک و تصویربرداری هوایی از اهداف مورد نظر در دریا توسط پهبادهای شناسایی و انجام عملیات روانی پیش‌دستانه در مقابل عملیات روانی دشمن، تمرین مدیریت بحران در برابر جنگ‌های‌ نوین (ش.م.ه) و سیستم‌های سایبری و جنگالی از دیگر اقدامات انجام شده در مرحله نخست رزمایش بود.

رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ از روز گذشته (دوشنبه) در منطقه‌ای به وسعت ۴۹۶ کیلو متر مربع در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش با مشارکت یگان‌های مختلف ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و بسیج در حال برگزاری است.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)  در نشستی خبری هدف از برگزاری این رزمایش را یکپارچگی و ایجاد اقتدار و انسجام در شبکه یکپارچه پدافند هوایی اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین