کد خبر: ۴۱۶۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۴۹
جري آدامز:

سران انگلیس جنگ طلب هستند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاري فرانسه، جري آدامز، رهبر حزب شين فن با حضور در كنفرانس ساليانه حزب متبوعش طي سخنراني يك ساعته‌اي كه به طور زنده از طريق شبكه‌ي RTE پخش مي‌شد، صراحتا بيان داشت كه از ديدار جمهوري‌خواهان، جنگ به پايان رسيده است.

آدامز گفت: اما متاسفانه عناصر قدرتمندي در درون نظام حكومتي انگليس هستند كه هم ذهنيت جنگ دارند و هم منابع لازم جهت استمرار آن را در اختيار دارند.

وي تصريح كرد: ما به نخست‌وزير انگليس گفتيم كه اين ذهنيت قابل قبول نيست. دولت انگليس موظف است ماشين جنگي خود را از كار انداخته، فعاليت شبكه‌هاي جاسوسي و صاحبان آن را از بين برده و سربازان انگليسي را از ايرلند خارج سازد.

اين در حالي است كه شاخه‌ي نظامي ارتش جمهوري خواه ايرلند IRA سال گذشته تسليحات خود را زمين گذاشته و وارد روند جديدي از مذاكرات صلح شد.
رهبر شين فن همچنين بيان داشت كه تصميم IRA به طور حتم براي عده‌اي عميقا سخت و ناگوار بود.

وي ادامه داد كه هنوز برخي از جمهوريخواهان در تلاشند تا با اين موضوع كنار بيايند.

آدامز افزود: بي‌ترديد هستند كساني كه تصميم ارتش جمهوري‌خواه ايرلند را اشتباه مي‌دانند آن تنها مي‌توانند نظرات و عقايد خود را داشته باشند و نه بيشتر.

وي تصريح كرد: هيچ كس نبايد اين نيت را در انديشه‌ي خود جاي دهد كه نبرد جمهوري‌خواهان با مبارزه‌ي مسلحانه پيش رود. رهبري ايرلند با اين امر به شدت مخالف است.

حزب شين فن به همراه احزاب مختلف ايرلند شمالي و با ميانجي‌گري دولت انگليس و ايرلند در مذاكرات صلح جهت استقرار دولت در بلفاست حضور دارد.

جري آدامز در بخش ديگري از سخنراني‌اش گفت كه وي درباره‌ي چگونگي و نوع رويكرد دولت‌ها در مذاكرات صلح قيد و شرط هاي بسياري را مد نظر داشت. وي دولت ايرلند شمالي و انگليس را به اقناع خواسته‌هاي حزب دموكراتيك و حامي اتحاد ايرلند و بريتانيا DUP متهم كرد.

حزب DUP به رهبري يان پيزلي از انجام گفت و گوي مستقيم با شين فن در مذاكرات خود داري كرده است.

آدامز خطاب اعضاي حزبش گفت كه اگر خواستار مشاركت در حل و فصل اختلافات هستند بايد درگيري و نقش خود در مذاكرات را افزايش دهند و به درك بيشتري از اتحادگرايي دست پيدا كنند.

وي اظهار داشت: ما بار ديگر در دولت اشتراكي در شمال ايرلند حاضر خواهيم بود و چنانجه قدرت لازم را كسب كنيم و دولت ميان حزبي در برنامه‌هاي خود را به پيش ببريم آن گاه به حضور در دولت در جنوب ايرلند چشم خواهيم دوخت و هدف ما تشكيل پارلمان واحد براي تمامي مردم ايرلند است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین