کد خبر: ۴۱۷۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

ترامپ: حرکت پوتین عالی بود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا از واکنش ولادیمیر پوتین به تصمیم باراک اوباما برای اخراج دیپلمات‌های روسیه استقبال کرده و گفته آقای پوتین "خیلی باهوش" است.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهور روسیه، توصیه وزارت خارجه این کشور برای اخراج کارکنان سفارت آمریکا را رد کرد.دونالد ترامپ در واکنش به این تصمیم در توییتر خود نوشت: "حرکتی عالی... (از طرف و. پوتین) - همیشه می‌دانستم او خیلی باهوش است."

وزارت امور خارجه روسیه به ولادیمیر پوتین توصیه کرده بود که به تلافی تصمیم رئیس جمهور آمریکا در اخراج ٣٥ تن از کارمندان سفارت روسیه در آن کشور و وضع تحریم‌های جدید ، دستور اخراج ٣١ کارمند سفارت آمریکا در مسکو و ۴ تن از کارکنان کنسولگری ایالات متحده در سن پترزبورگ را صادر کند.

اما دفتر رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: "ما مشکلی برای دیپلمات‌های آمریکایی ایجاد نخواهیم کرد و کسی هم از روسیه اخراج نخواهد شد."

آقای پوتین گفته است از فرزندان دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه برای مراسم روشن کردن درخت کریسمس در کاخ کرملین دعوت می‌کند. (جشن کریسمس برای ارتدوکس‌های روسیه ۷ ژانویه است)

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین بارها اظهارات ستایش‌آمیزی درباره یکدیگر کرده‌اند و برخی انتظار دارند آمریکا تحت رهبری دونالد ترامپ روابط دوستانه‌تری با روسیه داشته باشد.

روز گذشته، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با متهم کردن نهادهای اطلاعاتی روسیه به حمله سایبری به کمیته مرکزی حزب دموکرات و ایجاد مزاحمت برای دیپلمات‌های آمریکایی، ٩ شخصیت حقیقی و حقوقی، از جمله دو سازمان اطلاعاتی روسیه را تحریم و دستور اخراج ٣٥ تن از کارمندان سفارت روسیه در آمریکا را صادر کرد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
1
سیاستمدار یعنی پوتین/ حالا ما از دیوار سفارت بالا میرویم و ... / با سیاست بایستی طرف مقابل را کیش و مات کرد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین